Vanntett kamera?

Forumet for annet padlerelatert utstyr som vester, årer og tilsvarende

Re: Vanntett kamera?

Postby raster » 20 Nov 2011, 12:29

nikonen ble kjøpt inn til den nattlige utflukten og har brakt hjem bilder fra nattlig sjøsetting, bålkos og teltliv på en øde holme. Fornøyd med kameraet, synd jeg ikke foreviget padling i stummende mørke hvor bare morilden fra kajakkbølgene og åretakene lyste opp turen ut. Ser ut til at jeg endelig har funnet en vanntett kompakt som også kvalitetsmessig gjør jobben som "familiekamera".. Skal prøve å få lastet ned disse turbildene.
Tiderace Xplore S,WS Tempest 165, Perception Vista (til salgs)

What is there that confers the noblest delight? What is that which swells a man's breast with pride above that which any other experience can bring to him? Discovery! -- Mark Twain
raster

Postby Morild » 01 Jul 2012, 20:34

Har gått heilt bananas på utstyrsfronten i år. Viljestyrken til å motstå større og mindre freistingar vert gradvis mindre og står vanntett kamera for tur. Då lurer eg sjølvsagt på Smaavoll sin erfaring med Lumixen (DMC-FT3), no når det har gått både vinter og vår, sidan det er ei av dei vanntett kamera som ser ut til faktisk å ha god billedkvalitet?

http://smaavoll.blogspot.no/2011/08/pan ... c-ft3.html
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby BerntS » 23 Aug 2013, 21:37

Hadde egentlig gitt opp mitt gamle olympus 1030 nå det er over 6år gammelt og har vært reparert gratis hos olympus en gang tidligere..
Ringte og spurte om det var håp for det, og fikk beskjed om å sende det inn.
Gjorde så og har egentlig glemt hele kamera.
I dag kom der pakke fra Olympus med et helt nytt 1030 :-)
Må bøye meg i støvet for olympus, makan til kundebehandling har ikke eg opplevd iallefall.
6 år med misshandling og saltvann og så nytt kamera uten å betale en krone....
Mitt neste kamera heter Olympus ingen tvil om det *hello2*
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby Sven K » 23 Aug 2013, 22:23

slik skal det være! kult,bernt
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Miamaria » 26 Aug 2013, 08:52

Vet du sånn cirka hvor lang tid det tok?

Jeg fikk ødelagt mitt nessten helt nye TG-2, fordi luka som ikke skal kunne gå opp, gikk opp likevel. Hos Japan Photo risikerer man å måtte betale 350-1000 kroner pluss porto til, dersom de ikke klarer å finne feil på det. (Hvem vet om de klarer å finne den.) Så jeg sendte epost til Olympus, og spurte om det skulle gå an at luka gikk opp om det ikke var feil på den (jeg fant ingen feil selv). Og forklarte at jeg syntes det var i overkant å risikere å måtte betale tusen kroner for at butikken ikke finner en feil.

- Send det til oss, sa de. Da betaler jeg bare porto. Om de finner ut hva som har skjedd vet jeg jo ikke - men jeg risikerer i hvert fall ikke å måtte betale for ingenting, i tillegg til å måtte kjøpe nytt.

Men har ikke hørt noe fra dem heller, akkurat. Inntil jeg gjør det går jeg jo her, uten kamera. Så lurte på om jeg kan regne med at det tar så lang tid at jeg bare burde kjøpe et billig backupkamera i mellomtiden?
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 26 Aug 2013, 11:24

Spooky. Omtrent i det samme jeg la ut spørsmålet her, fikk jeg epost med bekreftelse på at kamera er levert inn, og at jeg kan følge statusen på det. Da får vi se. Jeg synes i hvert fall det virker som Olympus er greie på kundeservice!
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Vanntett kamera?

Postby BerntS » 26 Aug 2013, 17:45

Det tok helt nøyaktig tre uker og en dag fra jeg sendte det inn til eg fikk det tilbake :-)

All kontakt jeg hadde var med olympus direkte :-)
Hilsen bernt som er like fornøyd :-)
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby Miamaria » 29 Aug 2013, 08:37

*hello2* *hello2* *hello2*
Jeg får nytt i løpet av neste uke! *hello2*
Da anbefaler jeg trygt Olympus videre. Veldig! :)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby EnTil » 29 Aug 2013, 18:37

Nå er det faktisk slik at Olympus risikerer å få seg enda noen brukere. Ikke vet jeg om Olympus er best eller i nærheten av best mht bildekvalitet på vanntett kamera, men den slags kundeoppfølging som jeg leser om her, fortjener virkelig utteliing på salg. En sak er at Olympus-folka fortjener det, en annen sak er at andre imortører vil kunne lære noe om hvordan dette virker mht kundegenerering ved å høre om hvordan vi forbrukere reagerer på slik støtte når uhellet først er ute.
EnTil

Postby Miamaria » 19 Oct 2017, 13:32

Mitt Olympus TG-2 måtte etter hvert inn for ett eller annet, uten at jeg nå husker hva det var. I hvert fall var det midt i en padleferie, så da kjøpte jeg nytt TG-4, og ga bort det gamle når det kom tilbake helt i orden. Det var altså ikke fordi jeg var misfornøyt, men jeg trengte kamera i mellomtiden, og det nye skulle jo dessuten ta bedre bilder.

Nå er Olympus TG-5 kommet... I reviews leser jeg at det skal ta bedre bilder enn TG-4. Dette har tatt greie nok bilder i gode lysforhold, men sliter når det blir gråvær eller vinter (enda verre når det er begge deler). Så jeg fristes litt...

Er det noen her som har kjøpt og erfaring med TG-5?
Padlebloggen min
Miamaria

PreviousNext

Return to Annet Utstyr