Valg av ny Grønlandsåre

Forumet for annet padlerelatert utstyr som vester, årer og tilsvarende

Valg av ny Grønlandsåre

Postby borealbaffin » 15 Oct 2014, 18:23

Eg har drive med havpadling ca. 3 år og kan det meste av teknikkar/rulling osv.
Dette er kanskje tatt opp her på forumet mange gongar før, men men.. Eg kom over ei hybrid padleåre: Avannaq Greenland Paddle. Det er ei slags hybrid karbon-grønlandsåre med wing-åreblad på eine sida.
Nokon her som har erfaring med den? Ville dåke anbefalt den til meg i staden for ei vanlig karbon GP-åre?

PS: Eg har ingen erfaring med wing-årer frå før, og eg padlar i all salgs vær.

http://www.youtube.com/watch?v=Yj-iSZwvs4Y - Youtube-linken viser korleis den ser ut.

Heimesida: http://www.avannaq.com/
borealbaffin

Re: Valg av ny Grønlandsåre

Postby BerntS » 15 Oct 2014, 21:01

Har prøvd den men eg ble ikke helt fortrolig i forhold til standard GP....
Godt mulig det bare er meg som er litt rar og.....
Holder en god knapp på Thygesen sine eg da, mye mer behagelig å holde i for meg i forhold til de karbon tingene....
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby borealbaffin » 15 Oct 2014, 22:37

Eg har ei GP-åre i tre frå før, så eg kunne tenkt meg å prøve karbon.
Når eg les ellers på nettet, ser et at avannaq-åra får gode tilbakemeldingar. Men eg blir usikker sidan folk skriv at wing-årer for det meste blir brukt i konkuransar/maraton osv.. Eg padlar berre turar og er ikkje opptatt av høg fart når eg padlar. Men eg vil fortsatt kunne padle langt. Eg padlar ogaå ein del når det er mykje vind, derfor tenkte eg at denne år var ypperlig. Kan noko belrefte at wing-årer ikkje er egna til turpadling uannsett kor bra teknikk ein har?
borealbaffin

Postby hotshot » 16 Oct 2014, 11:20

Da er det vel som med andre årer at forskjellen på "standard" og karbon mest er vekt og stivhet hvis formen er noenlunde lik.
Dvs. at jeg ville tro at du vet hva du kan vente deg av en normal GP åre i karbon.

Har minimalt med padleerfaring med Wingåre, og det er lenge siden, men har funnet ut at Wingåre teknikken godt kan overføres til andre åretyper.
Ser ut til å fungere best med de som er litt "skje-formet": jeg innbiller meg at jeg får en energi/hastighetsgevinst og at den såvidt er målbar når jeg gjør fartstester med GPS. Så det er egentlig bare å sette i gang å trene på slik teknikk uansett hva slags åre du bruker.

Wingårer blir brukt til alt mulig rart, ikke bare konkurranser. De sier at det gir en gevinst, men jeg tror noe av gevinsten skyldes padleteknikken og ikke bare åra, som altså først ble vanlig utbredt ifbm. Wingårer. Info og videoer som beskriver Wingpadleteknikk finnes i mengder på Youtube osv.

https://www.google.no/?gws_rd=cr&ei=hDu ... +technique
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby borealbaffin » 16 Oct 2014, 13:08

Etter mykje research har eg funne ut at denne åra kanskje ikkje er så spesiell som ein trur..
Folk skriv at dei bruker like lang tid på rundane sine med wingårer so som gp-årer. Det seiast at kvart tak med wingåra er tyngre men gir meir effekt pga. at bladet skubbar meir vatn. Så dette er tydligvis ein smaksak..

Ein ting eg tenkte litt på var luftmotstanden. I sterk motvind f.eks, vil du kjenne mindre til luftmotstanden med ei wingåre då, trur dåke? Sidan den har sånn spesiell utforming.
borealbaffin

Postby hotshot » 16 Oct 2014, 13:51

Man får vel noen prosent høyere fart med Wingåre; derfor den brukes i konkurranse.
Samtidig (slik jeg skrev) sammenlignes det vel alltid med vanlig åre og tradisjonell europeisk teknikk.
Hvordan det faller ut med Euroåre og Wingteknikk har jeg ikke sett dokumentert.
Korrekt GP teknikk er en slags "omvendt Wingåre teknikk".
GP kan også padles med Wing teknikk.

Euroåre og Wingåre kan ha en motvindsgevinst pga bladvinkel / vridning; men de fleste turpadlere beveger seg nå bort fra 90 grader......
Til gjengjeld kan vridde årer gi overraskelser i sterk sidevind av samme grunn........
Alle som har padlet elv med vridd åre i juv på fjellet ved sterk vind kan bekrefte dette.
GP åre med smalt blad og lav åreføring er et OK kompromiss, god sikkerhet og moderat motvindsmotstand med nnull grader vridning.

Alle "skjeformete" årer kan by på overraskelser for den utrente ved sveipetak og rulle.......
Andre "flyprofiler" som feks. Werner Black Diamond har tilsvarende egenskaper; de er effektive, men litt "rampete"...... :lol:

PS: alt over unntatt Wingåre praksis er basert på egen erfaring
hotshot

Postby K3- » 16 Oct 2014, 16:55

Når det skal padles fort over kortere strekninger er det ikke såå stor forskjell i teknikken mellom euro/ving og GP (siste halvdel av klippet)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yOlOE1fJh-g[/youtube]
K3-

Postby LeneG » 16 Oct 2014, 20:19

Har sletta dette innlegget og kjem emd ein retta variant eit stykke nedanfor
Last edited by LeneG on 17 Oct 2014, 13:40, edited 1 time in total.
LeneG

Postby hotshot » 17 Oct 2014, 09:40

Kan virke som dette ligner litt på Lenes inntrykk av åra:

http://qajaq.se/wordpress/?p=1193

Det jeg leser gir inntrykk av at Avannaq har asymmetriske blader, dvs. forskjell på høyre og venstre. Stemmer det?

Ellers så viser siste bilde i denne artikkelen tydelig at Avannaq har "hengende" blader på samme måte som Aleut årer.
Det er nødvendig for at den skal gå stabilt med de innhule bladene.

PS: det ser ikke ut som den er delbar. Andre karbon GP er det, noe som er en fordel ved transport, og gir mulighet for å variere lengden enkelt.
Selv om hel åre som oftest er mer robust.........
hotshot

Postby LeneG » 17 Oct 2014, 13:50

borealbaffin wrote:ør, men men.. Eg kom over ei hybrid padleåre: Avannaq Greenland Paddle. Det er ei slags hybrid karbon-grønlandsåre med wing-åreblad på eine sida. Nokon her som har erfaring med den? Ville dåke anbefalt den til meg i staden for ei vanlig karbon GP-åre?

No har eg blanda saman to årer, men har forsåvidt prøvd begge. Avannaq- åra prøvde eg ei økt tidlegare. Den var litt vanskeleg for meg å handtere, og sat som limt i vatnet og oppførte seg ikkje heilt som ei vanleg grønnlandsåre. Med wingåreteknikk er denne spennande, men det tilsvarar ikkje ei grønnlandsåre til teknikkleik og i forhold til å vere skuldervennleg. Om du vil ha denne eller ei vanleg carbon GP åre kjem no litt an på kva du skal bruke den til. Er det leik og tull så kjem du lenger med ei vanleg GP åre, er det utforsking og trening på framdrift/fart/lange turar så er det nok litt meir spennande å snuse på denne. Eg hadde i utgangspunktet vondt i skuldra då eg prøvde den, så den vart fort lagt på is inntil vidare.

Det eg prøvde i helga var Aleutåre. http://www.northernlightpaddles.com/paddles/ Den har ikkje så mykje "Wing" men har også ei runda/boga side og ei flatside på bladet. Prøvde den såvidt i eit kvarter i helga. For meg vart den alt for tjukk og for tung, i alle fall som førsteinntrykk. Dvs at eg ikkje klarar å få ut evnt effekt av fasong uansett. No er ikkje eg kjempeglad i vanlige karbon GP heller, har mest sansen for GP i tre. Stokk konservativ. Så det er ikkje sikkert det er noko å høyre på. Men eg ville ikkje ha kjøpt Avannaq-åre uprøvd.
Denne var ikkje i nærleiken av å kjennes ut som ei wing-åre i vatnet! For meg vart det ein forvokst kjempe av ei grønnlandsåra som var eit nummer for stor for meg, men at den har potensiale for rette personen, det trur eg på.
LeneG

Next

Return to Annet Utstyr