Liggeunderlag

Forumet for annet padlerelatert utstyr som vester, årer og tilsvarende

Liggeunderlag

Postby Landkrabben » 16 May 2016, 18:15

Nå er det på tide å kjøpe nytt liggeunderlag, og da er spørsmålet hvilket man skal kjøpe. Har sett på Exped sitt, men er usikker om jeg skal gå for dun eller syntet. Er endel på fjellet vinterstid og overnatter i telt.
Noen gode råd, eller noen som har erfaring med disse liggeunderlagene? til å ha med i kajakken og til fjells, sommer som vinter ...
Landkrabben

Re: Liggeunderlag

Postby Flärp » 29 May 2016, 17:18

Har inte provat Exped, men har ett Nemo Cosmo primaloft (syntet) som är väldigt behagligt. Största skillnaden är väl att luftkanalerna går på andra hållet jämfört med Exped.
Väl värt pengarna om du sover mer än 4-5 nätter ute varje år. Jag som börjar närma mig 50 kan inte nog berömma komforthöjningen jämfört med "vanliga" liggunderlag!
Glöm bara inte att ta med dig en reparationssats. Det följer med en liten tub lim med liggunderlagen.

Kudde är också bekvämt... http://www.nemoequipment.com/product/?p ... ss%20Green)
Flärp

Postby Miamaria » 29 May 2016, 21:20

Hvis du skal bruke det vinterstid kan det vel være lurt å kjøpe dun, som skal være varmest. Jeg har et 7downmat, det har fungert aldeles utmerket siden jeg kjøpte det for antagelig seks år siden. Det har vart noen netter, ja. Vet ikke om de har samme pumpesystem ennå, men det var en velsignelse da jeg kjøpte schnoessel og pakkpose med ventil, sånn at jeg slapp å bruke pumpefunksjonen. :) (Den var litt drøy for min tålmodighet – for de som har mer enn meg så er det helt ok.)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Landkrabben » 27 Jul 2016, 19:57

Da er downmat 9 blitt innkjøpt og ubønnhørlig testet ila sommeren. Er så langt superfornøyd med liggekomforen, langt og bredt nok til urolige meg.
Nå gjenstår det bare å få teste det til vinteren, men tror det står til forventningene.
Tålmodigheten min takler pumpesystemet, men etterhvert blir det nok investert i pakkpose og schnoessel :D
Reperasjonskittet ligger i en liten lomme som er sydd fast i trekket til liggeunderlaget, så det er med hele tiden:)
Landkrabben

Return to Annet Utstyr