"Rask vest"

Forumet for annet padlerelatert utstyr som vester, årer og tilsvarende

"Rask vest"

Postby qussuk » 19 Oct 2017, 22:32

Grønnlandsårer fra egen kjeller.
Padler stadig flere ymse farkoster.
[/color]
qussuk

Re: "Rask vest"

Postby Miamaria » 20 Oct 2017, 09:07

Jeg har ikke erfaring med å bruke den selv, men jeg har padlet sammen med folk som bruker den - den er utrolig godt synlig! På avstand vistes han like godt som ei stor blåse. Begge konkurransepadlerne vi har i klubben bruker denne vesten når de trener, har inntrykk av at de liker den godt.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby UNO » 23 Oct 2017, 08:09

Grei vest å bruke, men jeg synes den er litt "klumpet" og tykk i forhold til Vaikobi sin vest.
Dette hører jeg også av andre som har testet begge vestene.
Den er meget godt synlig, men Vaikobi sin er enda mer synlig (skarpere farger) og lettere og den har mer oppdrift enn Mockevesten.
Den har ikke glidelås i front slik at den må tres over hodet - fordel: ingen glidelås å smøre, ingen glidelås som kan ripe opp din surfski eller kajakk ved reentry. Ulempe: litt mer vrien å ta av/på.
Jeg er ikke i tvil hvilken jeg ville valgt, jeg har brukt begge to og Vaikobi er klart behageligst.
UNO

Postby morslilleblomst » 27 Oct 2017, 16:57

Kjøpte en på forsommeren. Helt kurant, hverken mer eller mindre. Bortsett fra at den er litt mykere og en del mer synlig så drister jeg meg til å påstå at jeg like gjerne kunne byttet den i en billig Baltic kanovest. Lomme på ryggen kunne vært kurant for drikkesekk, men den er alt for vid til at det blir noe grei på det.

Jeg kommer sikkert til å bruke den en del fortsatt, men jeg hadde neppe gått for den igjen og hadde heller sett på alternativer.
SeaBird Designs Black Pearl HV
Alpackaraft Denali Llama
morslilleblomst

Return to Annet Utstyr