Gearlab årer

Forumet for annet padlerelatert utstyr som vester, årer og tilsvarende

Gearlab årer

Postby Olav » 28 Oct 2017, 21:57

Hei.
Noen som bruker Gearlab grønlandsårer? Har en KayaKid stormåre, veldig fornøyd med den, 2m lang og relativt store blad slik at man får mye "tak" om man trenger det i surf. Ellers var det nettopp annonsert Gearlabårer på Finn til halv pris, importøren skulle tydeligvis legge ned. Så da fikk fruen en julegave :-)
Olav

Re: Gearlab årer

Postby jag » 30 Oct 2017, 19:18

[quote="Olav"]Ellers var det nettopp annonsert Gearlabårer på Finn til halv pris, importøren skulle tydeligvis legge ned. /quote]
Takk for tips :)
Da fikk jeg det jeg ønsket meg til jul jeg også...
jag

Postby Svalbard » 30 Oct 2017, 21:46

Bare vær obs på at de årene som selges på finn.No for øyeblikket, de hvite til 1500kr, ikke er rene karbon årer. Disse er en blanding av karbon og glassfiber......

Mange er fornøyd med Gearlab....men prisen er stiv.....mener jeg.
Hva med å sjekke ut alphakayakgear.no. ...
Alversund
alphakayakgear.no
Nordhordland Padleklubb
Tahe Greenland T
Svalbard

Postby hotshot » 05 Nov 2017, 10:57

Litt nettsøk viser at Kuroshio er en utgående modell ("discontinued" hos div. leverandører). Nyere type har utskiftbare tupper osv.
Men Kuroshio får også gode kritikker, og denne prisen er jo sammenlignbar med en vanlig enkel treåre. Fristende.....
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby jag » 05 Nov 2017, 16:38

Kjøpte en fra denne annonsen på Finn.
Jeg har bare prøvd den lite grann, og det er min første erfaring med GP.

Jeg synes åra virker bra, kjennes som den flekser bitte lite grann, eller mulig at det er min manglende teknikk som gjør at det kjennes slik ut.

Åren er i hvertfall slik jeg ønsker den skal være.

/Jan
jag

Postby TurboJens » 24 Sep 2018, 19:22

Har lagt inn en bestilling på en slik åre fra alphakayakgear.no

Ikke så pen nettside, men tilsynelatende operativ så får satse på at det kommer :)
Hvis vekta stemmer er dette rimelig ekstremt, 550g :)

Hvis ikke så ser jeg nå at man faktisk får karbonårer fra ebay til 1500kr inkl frakt (de opplyser faktisk på siden at de setter 30 dollar som verdi, skulle tro de hadde solgt til Norge tidligere..)
De var helt sorte, litt kjedelige. (Men ligger i planene å prøve å foliere årene, med innblandet reflex-spray)

Ellers ser jeg man får Inuksuk ned til 3500kr nå (hadde nok heller importert en penere gearlab-åre da til noen få hundrelapper ekstra), alt annet som jeg har funnet av tidligere rimelige årer ser ut til å være ute av salg med tanke på websider som ikke oppdateres etc.
TurboJens

Postby Ringperm » 25 Sep 2018, 06:49

TurboJens wrote:Har lagt inn en bestilling på en slik åre fra alphakayakgear.no

Ikke så pen nettside, men tilsynelatende operativ så får satse på at det kommer :)
Hvis vekta stemmer er dette rimelig ekstremt, 550g :)

Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at de er "generøse" nok til å tilby hele 6 mnd garanti på årene sine. Ikke at garanti har spesielt stor betydning i forhold til norsk kjøpslov, men hvis man ikke har mer tiltro til eget produkt enn å garantere for mer enn 6 mnd har heller ikke jeg tiltro nok til å bli kunde.

Når det er sagt, synes jeg den røde åren var frisk og tiltalende i utseende og med en god tilbakemelding fra eventuelle kunder utelukker jeg ikke at jeg kanskje hadde latt meg overtale allikevel :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby TurboJens » 25 Sep 2018, 09:28

Gikk for rød selv. Er stort sett utseende som har vært avgjørende her :)

Fikk tilbakemelding i natt, er kun 2 som har bestilt denne måneden. Men han vurderer å bestille flere til eget lager.

Akkurat garantien tenker jeg ikke på, dette har i Norge ingen praktisk betydning.
Ser ikke så mye erfaringer av de, men får inntrykk av at han er nøye på kvaliteten:

http://www.padleforumet.com/viewtopic.php?t=6416

Og som regel et godt tegn når åren benyttes av importøren selv:

https://www.youtube.com/watch?v=q34sXViAgow
TurboJens

Postby Ringperm » 25 Sep 2018, 09:48

TurboJens wrote:Gikk for rød selv. Er stort sett utseende som har vært avgjørende her :)

Fikk tilbakemelding i natt, er kun 2 som har bestilt denne måneden. Men han vurderer å bestille flere til eget lager.

Akkurat garantien tenker jeg ikke på, dette har i Norge ingen praktisk betydning.
Ser ikke så mye erfaringer av de, men får inntrykk av at han er nøye på kvaliteten:

http://www.padleforumet.com/viewtopic.php?t=6416

Og som regel et godt tegn når åren benyttes av importøren selv:

https://www.youtube.com/watch?v=q34sXViAgow

Hmm, veldig interessant lesning den tråden du linket til. Jeg har ingen egen erfaring med slike årer selv, men har lekt litt med tanken. Og en tredelt åre som kan settes sammen slik at man får både vanlig og stormåre i en og samme pakke kunne vært en god julegave til meg selv.

Jeg håper du holder oss oppdatert med dine egne erfaringer etterhvert som du får de :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby TurboJens » 12 Oct 2018, 11:29

Årene er på vei, sendt fra Taiwan 9.10 (skulle ta ca 5-6 dager stod det, men da burde pakken vært registrert inn i et eller annet land nå).

Fikk en rabattkode nå. 15% avslag på ordre (kun en åre per ordre). Blir ca 500kr i avslag.
Kan brukes to ganger, inntil 25.10.18
F2XLDC18

I tilfelle noen faktisk vurderer å kjøpe en åre eller annet derfra nå så er det bare til å bruke den.
TurboJens

Return to Annet Utstyr