Forsikring av kajakk og utstyr?

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Forsikring av kajakk og utstyr?

Postby Havfrue » 17 Apr 2017, 14:27

På tur hjem fra Påsketuren vår snakket mannen og jeg litt om forsikring av kajakkene våre, han har en NDK Explorer og jeg en Romany. Verdi på disse, til sammen, hvis vi må kjøpe nye er ca 60 000,- Noen som vet om innboforsikringen dekker skader på kajakkene, eller om de må forsikres for seg selv? Og hvis man må ha en egen forsikring, finnes det en eller annen fritidsforsikring som kan dekke alt av kajakk utstyr? Noen som har satt seg inn i forsikringenes verden og kan dele litt erfaring? Jeg er helt grønn på dette med forsikringer :mrgreen:
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Re: Forsikring av kajakk og utstyr?

Postby hotshot » 18 Apr 2017, 03:29

Ja, dette krever regelmessig oppdatering, jeg har en stående invitasjon til samtale med mitt selskap.
Og det er ikke bare enkelt bortsett fra at mange av betingelsene er gitt hvis du ikke gjør endringer.
Bare å slå opp på nett og finlese.......
For eksempel et lite innblikk i jungelen:
https://www.gjensidige.no/privat/forsik ... i-detaljer

Mye er ikke åpenlyst, for eksempel sikring / låsing.
Jeg tipper du kan bruke noe av det som finnes om sykler.
Erstatning over 30000 må du avtale spesielt, bemerk at sykler har stykkpris på inntil 30000, gjelder neppe kajakker.
Og det skal betales egenandel på noen tusen.

I tillegg er det aktuelt å sjekke tyveri fra bil, reiseforsikring og evt. innbo del av hytteforsikring og bolig i utlandet.
Man bør nok ta direkte kontakt......

Ulykkes forsikring er et aktuelt tillegg; kan evt. dekkes av reiseforsikring. Sjekk hva selskapet regner som risikosport.
Kan særlig være aktuelt for elvepadling. Har aldri sjekket surfing osv.
Hva kreves av sikkerhetsutstyr?
Enkelte klubber har forsikringsordning for medlemmer som deltar på felles utflukter.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Return to Off Topic