Denne uken dukket et par annonser opp på Finn.no, der firmaet "Aktiv Fritid" i Sandvika annonserer 2 Nelo kompositt surfski, demopadlede, for salg. En Viper 55:
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=82416159 .
Sendte en forespørsel gjennom meldingstjenesten på Finn.no, og fikk raskt et svar, som lød:
"Hei. Kun en bruker!"Helt greit, mener du kanskje? Ikke helt, fordi jeg hadde etterspurt andre opplysninger(!) Et "God dag, man - økseskaft"-svar.
Et par dager senere svarte jeg på den andre annonsen fra samme firma for en Nelo surfski, en Nelo 520:
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=82415532Der jeg nok en gang via meldingstjenesten på Finn.no etterspurte noen opplysninger, samt opplyst at jeg hadde kjøpt kajakker fra dette firmaet i tidligere år.
Svar kom raskt igjen:
"Hei. Kun en bruker!" Altså samme svar, som forrige gang, på litt andre spørsmål. Altså nok en gang et ekte "God dag, mann, økseskaft"-svar.
Hva kan årsaken til denne underlige svar-policy være?
- At de har fått et uhåndterlig antall henvendelser i forbindelse med disse annonsene, om demo-surfski i øvre prisklasse, - produkter i en nisje for spesielt interesserte? Har liten tro på det.
- At svaret er auto-generert? Tja, litt merkelig det også, men..
- At meldingene leses av en person med liten eller ingen kjennskap til norsk språk, og at derfor et standardsvar sendes på lykke og fromme?
Noen som har vært innom dørene der i senere tid, og følt på dette firmaets sjel?