by Arctic Sea Kayaker » 18 Feb 2015, 18:16
Har vært i kontakt med forhandleren Yst Ute v/Tor Inge Warholm, og har fått meg tidenes kundebehandling.
Skal kjøpe meg en Valley Gemini, og har prøvd å ringe Yst Ute noen ganger uten å få svar. Sendte etterhvert en email til dem for å spørre hvilke farver de hadde på lager. Skriver samtidig at jeg har prøvd å få tak i dem pr tlf flere ganger uten hell.
Fikk kjapt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm om hvilen farve de hadde inne, men fikk også beskjed om at de ikke sendte varer helt til Honningsvåg. Kort og greit.
Sender en ny email til Yst Ute v/Tor Inge Warholm, hvor jeg skriver at jeg synes det er et merkelig svar at Yst Ute ikke selger til folk fra Honningsvåg fordi det er for langt unna. Skriver på nytt at jeg har prøvd å ringe flere ganger uten å få svar, senest samme dag. Spør også når jeg kan ringe så de tar telefonen.
Nytt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm kommer igjen kjapt. De sender ikke til Honningsvåg fordi det er dyrere enn folk er beredt til å betale. Yst Ute v/Tor Inge Warholm sier også at det er en forhandler i Tromsø, og spør meg hvorfor jeg ikke handler nærmere.
Svarer på sistnevnte email samme dag, og skriver at dette er den villeste kundebehandlingen jeg har opplevd i hele mitt liv. Beklager samtidig at jeg tok kontakt med Yst Ute, da det tydeligvis var en stor tabbe.
Får også denne gangen kjapt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm. Han beklager at jeg føler at jeg blir behandlet dårlig som kunde, og prøver å forklare meg hvor dyrt det er å sende kajakker så langt nord (akkurat som om vi i Finnmark ikke har oppdaget for lenge siden at det koster å få sendt ting og tang hit opp). Yst Ute v/Tor Inge Warholm skriver nok en gang at det er en nærmere forhandler, og at det vil være enklere for meg og benytte meg av denne. Yst Ute v/Tor Inge Warholm skriver også at frakten vil komme på ca. 3000,- og hvis jeg er villig til å betale dette sender han gjerne en kajakk til meg, men av erfaring så mener han folk ikke er så giret å betale så mye i frakt.
Skriver da til Yst Ute v/Tor Inge Warholm og sier jeg synes han kan ringe meg, da jeg tross alt har prøvd å ringe flere ganger uten å få svar, og i tilegg spurt når det er best for dem at jeg ringer.
Her stopper kommunikasjonen mellom oss, da jeg ikke får mere svar.
Selvfølgelig hadde det vært veldig enkelt å kjøpe kajakk i Tromsø, og sluppet en så til de grader slapp kundebehandling som Yst Ute har og by på. Men nå er det nå slik at de ikke har denne kajakken inne i Tromsø. I tillegg må det vel være opp til kundene selv og bestemme hvor de vil handle. Har fått med meg at enkelte synes det er for strengt å tvangsflytte Mullah Krekar til Finnmark, men jeg har aldri før hørt om at Finnmarkinger ikke får lov å handle hos bedrifter sør for polarcirkelen fordi de bor for usentralt. Jaggu må Fosnavåge kommet mye nærmere begivenhetenes sentrum enn det jeg har fått med meg.
Stå på Ust Ute, og behandle alle kundene dere slik, så slipper dere disse plagsomme sjelene som stakkars bare vil bruke penger....
• Trapper Royal • Boreal Design Vaag 174 • P&H Hammer •
• Epic Mid Large Wing • Epic Small Mid Wing • Epic Active Touring • Epic Relaxed Touring • Lendal Powermaster • Avannaq • Norwegian Wood •