Dårlige forhandlere?

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Re: Dårlige forhandlere?

Postby Len » 02 Nov 2014, 18:12

Hei,

Grunnen til at vi noen ganger ikke tar telefon er at vi til tider er undebemannet.
Har vi mye og gjøre i butikk blir kunder som er fysisk i butikken prioritert fremfor telefon
Skal man ha så mange ansatte at man også skal dekke dagens kunde topper vil dette bly for dyrt.

Vi sier at vi er norges største på kajakk fordi SeaBird er det enkelt merke som det har blitt solgt mest av i norge siste 6 år
2013 ble det solgt 2700 seabird kajakker i norge
2014 blir det solgt ca 4000.

K&F kaller seg størst på kajakker i Norge fordi de solgte mest kajakker totalt sett i 2013.
Antallet var ca 3000
SeaBird blir fra 2014 størts både på enkelt merke og totalt sett.

Kan ikke skjønne at du syntes butikke vår i Vestby er så stygg!
Hvem sammenligner du med da??
Dicks i USA?

Det vil det alltid være sånn at alle de fornøyde kundene hører man stort sett aldri fra.
Men er man uheldig og gir litt dårlig service til en skikkelig grinebiter
skal han gjerne hevne seg og fyrer løs på alle mulige og umulige steder.
Men ja jeg er enig at noen ganger så fortjener men kjeft mens andre ganger kan det være ufortjent.
Kunden har ofte rett men ikke alltid!

mvh
Len
SeaBird
Len

Postby SamH » 02 Nov 2014, 18:59

Len ..
Jeg har betalt 8000,- og litt til for en kajakk fra der, det var den nok verdt .. Så jeg er som sådann, fornøyd..
Butikken i Vestby er kjedelig, betjeningen der er tragisk .. Noen ansatte du har i Trondheim er ikke det, de er knapt latterlige ..
Ikke så nødvendigvis at alle andre er bedre.. Om jeg har jeg rett? Ja .. Jeg spør ikke deg om det.. Jeg forteller andre om det .. Lev vel ..
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

Postby Len » 03 Nov 2014, 03:14

Hei Sam

Du er en hard mann.
Men ok skal ta den kritikken til meg og vi skal bli bedre på dette!

En forklaring på hvorfor det kan være blandet kvalitet på betjening i butikk er at vi er få faste ansatt i butikk
I høy sesong kan det være noen av sommerhelpene som ikke har fått nok opplæring.

mvh
Len
SeaBird
Len

Re: Sv: Dårlige forhandlere?

Postby Vea » 03 Nov 2014, 21:07

Len wrote:En forklaring på hvorfor det kan være blandet kvalitet på betjening i butikk er at vi er få faste ansatt i butikk
I høy sesong kan det være noen av sommerhelpene som ikke har fått nok opplæring.

Var ikke noen höjdare fredag ettermiddag midt i oktober heller...
Vea

Postby veltern » 20 Nov 2014, 15:25

veltern wrote:Har grublet litt på dette, og nå trenger jeg hjelp til å løse gåten:
Kajakk & Fritid skriver på sin hjemmeside: "Vi kaller oss "hele Norges kajakk butikk" fordi vi er Norges største på kajakker..."
Seabird Designs (Factory Outlet) skriver på sine hjemmesider: "Norges mest solgte kajakk 6 år på rad"....

Så da går jeg rundt her og lurer, jeg da, - lurer på hvem det er der lurer oss...

Len wrote:Vi sier at vi er norges største på kajakk fordi SeaBird er det enkelt merke som det har blitt solgt mest av i norge siste 6 år
2013 ble det solgt 2700 seabird kajakker i norge
2014 blir det solgt ca 4000.

K&F kaller seg størst på kajakker i Norge fordi de solgte mest kajakker totalt sett i 2013.
Antallet var ca 3000
SeaBird blir fra 2014 størst både på enkelt merke og totalt sett.

Løsningen på gåten er da gitt, - de har begge rett, på sin måte. Bra.
Godværspadler
veltern

Postby Arctic Sea Kayaker » 18 Feb 2015, 18:16

Har vært i kontakt med forhandleren Yst Ute v/Tor Inge Warholm, og har fått meg tidenes kundebehandling.

Skal kjøpe meg en Valley Gemini, og har prøvd å ringe Yst Ute noen ganger uten å få svar. Sendte etterhvert en email til dem for å spørre hvilke farver de hadde på lager. Skriver samtidig at jeg har prøvd å få tak i dem pr tlf flere ganger uten hell.
Fikk kjapt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm om hvilen farve de hadde inne, men fikk også beskjed om at de ikke sendte varer helt til Honningsvåg. Kort og greit.

Sender en ny email til Yst Ute v/Tor Inge Warholm, hvor jeg skriver at jeg synes det er et merkelig svar at Yst Ute ikke selger til folk fra Honningsvåg fordi det er for langt unna. Skriver på nytt at jeg har prøvd å ringe flere ganger uten å få svar, senest samme dag. Spør også når jeg kan ringe så de tar telefonen.
Nytt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm kommer igjen kjapt. De sender ikke til Honningsvåg fordi det er dyrere enn folk er beredt til å betale. Yst Ute v/Tor Inge Warholm sier også at det er en forhandler i Tromsø, og spør meg hvorfor jeg ikke handler nærmere.

Svarer på sistnevnte email samme dag, og skriver at dette er den villeste kundebehandlingen jeg har opplevd i hele mitt liv. Beklager samtidig at jeg tok kontakt med Yst Ute, da det tydeligvis var en stor tabbe.
Får også denne gangen kjapt svar fra Yst Ute v/Tor Inge Warholm. Han beklager at jeg føler at jeg blir behandlet dårlig som kunde, og prøver å forklare meg hvor dyrt det er å sende kajakker så langt nord (akkurat som om vi i Finnmark ikke har oppdaget for lenge siden at det koster å få sendt ting og tang hit opp). Yst Ute v/Tor Inge Warholm skriver nok en gang at det er en nærmere forhandler, og at det vil være enklere for meg og benytte meg av denne. Yst Ute v/Tor Inge Warholm skriver også at frakten vil komme på ca. 3000,- og hvis jeg er villig til å betale dette sender han gjerne en kajakk til meg, men av erfaring så mener han folk ikke er så giret å betale så mye i frakt.

Skriver da til Yst Ute v/Tor Inge Warholm og sier jeg synes han kan ringe meg, da jeg tross alt har prøvd å ringe flere ganger uten å få svar, og i tilegg spurt når det er best for dem at jeg ringer.

Her stopper kommunikasjonen mellom oss, da jeg ikke får mere svar.
Selvfølgelig hadde det vært veldig enkelt å kjøpe kajakk i Tromsø, og sluppet en så til de grader slapp kundebehandling som Yst Ute har og by på. Men nå er det nå slik at de ikke har denne kajakken inne i Tromsø. I tillegg må det vel være opp til kundene selv og bestemme hvor de vil handle. Har fått med meg at enkelte synes det er for strengt å tvangsflytte Mullah Krekar til Finnmark, men jeg har aldri før hørt om at Finnmarkinger ikke får lov å handle hos bedrifter sør for polarcirkelen fordi de bor for usentralt. Jaggu må Fosnavåge kommet mye nærmere begivenhetenes sentrum enn det jeg har fått med meg.

Stå på Ust Ute, og behandle alle kundene dere slik, så slipper dere disse plagsomme sjelene som stakkars bare vil bruke penger....
• Trapper Royal • Boreal Design Vaag 174 • P&H Hammer •
• Epic Mid Large Wing • Epic Small Mid Wing • Epic Active Touring • Epic Relaxed Touring • Lendal Powermaster • Avannaq • Norwegian Wood •
Arctic Sea Kayaker

Postby hotshot » 19 Feb 2015, 09:08

Vel, du har fått kontakt, og du har fått et prisoverslag for frakt. Jeg forstår det slik at du kan slå til på dette hvis du vil.
Hvorvidt den modellen du ønsker, er lagervare, ser ut til å fremgå av nettsiden til YstUte. Ser ut som prisene er OK; kan kanskje oppveie noe av frakten?

Alternativt så finnes det vel andre som selger denne kajakken, for eksempel Kajakkentusiastene i Nevlunghavn.
Hva som finnes på lager og frakt må man vel sjekke uansett. Hva med Sverige og Finland, det er jo ikke noe lenger unna?
Valley angir forhandlere på nettsiden sin:

http://www.valleyseakayaks.com/?territory=europe
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby swell » 19 Feb 2015, 17:49

koster ca 3700-3950 kr å sende kajakk fra oslo til stavanger med vanlig tjeneste når jeg sjekket sist (spesial flaks lastebiltransport muligheter kan være billigere). Så transporten til finnmark var billig ift sørpå :D :D
swell

Postby Kvase » 19 Feb 2015, 18:51

swell wrote:koster ca 3700-3950 kr å sende kajakk fra oslo til stavanger med vanlig tjeneste når jeg sjekket sist (spesial flaks lastebiltransport muligheter kan være billigere). Så transporten til finnmark var billig ift sørpå :D :D

https://www.nimber.com/?u=4904
+
http://www.plusbox.no/
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby SamH » 19 Feb 2015, 19:06

De prisene dine er nok ikke helt i takt med virkeligheten Swell, forhandlerene her sørafor operer med fraktpriser fra 0 til rundt 1500,- for transport så langt opp som Trondheim.. Du finner fraktpriser på mange av websidene rundt forbi..
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

PreviousNext

Return to Off Topic