Dårlige forhandlere?

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Re: Dårlige forhandlere?

Postby Per » 29 Jan 2010, 20:33

Ser ikke helt "poenget" med spml. ditt Kokk :!:
Men svaret
er ganske
nært.

Per eller
Last edited by Per on 29 Jan 2010, 21:55, edited 2 times in total.
LET THE GOOD TIMES ROLL

Dagen er ikke helt den samme uten ...........Baffin og Shuna
Boreal Baffin P1
Skim Braveheart
Klassisk Grønlandsåre
Werner Shuna
Per

Postby havhest » 29 Jan 2010, 21:14

Larus wrote:Samtidig heiser jeg flagget helt til topps og enda litt til for (rekkefølgen er tilfeldig) God-Tur-gutta i Bergen, Havpadleren i Risør og Inger Line hos Eian Fritid i Drammen.
Det er sikkert flere, så andre kan sikkert supplere "den gode listen" videre!

Vil supplere med Alfa Fritid (Tromsø), Kajakkspesialisten (Vestfossen), Ut i Naturen (Stavanger) og Ytst ute (Fosnavåg) ;)

Og takke God Tur for kjempegod kaffe i butikken. (Dei kan kajakk, og kan lage kaffe!)
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby 29er » 29 Jan 2010, 21:59

Aha, da spørs det om vi som var admin/moderatorer på NPF forumet med ett fikk oppklart hvorfor noen innlegg i den aktuelle tråden plutselig ble borte. Vi ble beskyldt for å ha slettet dem for å beskytte nevnte butikk, men det var ikke tilfelle. Nå forstår jeg at det var Larus som selv slettet :D

Men denne diskusjonen reiser et spørsmål, synes jeg. Er det ok å legge ut meldinger av denne typen på et forum der brukerne kan opptre med 100 % anonymitet? Jeg misttenker overhodet ingen her for å gjøre det jeg beskriver nå, men tenk på dette: Hvis jeg drev en egen kajakkbutikk, så kunne jeg jo bruke en e-postadresse og et nettnavn som ikke automatisk kunne spores tilbake til meg - og så poste masse dritt om konkurrentene uten at noen visste at jeg konkurrerte med den butikken jeg slang dritt om?

Obs! Jeg har bare handlet med Kajakk & Fjell en gang, og det var under Padleleiren på Hvaler for tre år siden. Jeg har derfor ingen formening om denne butikkens service ut over det jeg opplevde der. Problemstillingen er bare ment som et innspill i om denne typen tråder er greie?

Harald
29er

Postby kardam » 29 Jan 2010, 22:40

Jeg har opplevd dette denne uken.
En bekjent av meg skal kjøpe seg ny kajakk og jeg fikk jobb med å være behjelpelig.
Ringte Kajakk og fritid, men ingen svarte. Men etter 10 minuttet ringte de opp igjen. Kajakken og diverse er på lager. Så nå er det bare å hente til uken. :D :D
Før dette prøvde jeg å komme i kontakt med Milslukern, via telefon (mange ganger) og via epost. Ikke mulig å få kontakt. Beklager, men de gikk glipp av et kjøp til en nybegynner som trenger kajakk "nå" og sikkert en masse utstyr framover.
Er ikke kravstor på å få hjelp der og da. Ringer de tilbake etter at jeg sendt epost er jeg storfornøyd selv om de svarer dagen derpå. Men når det et fullstendig taust i andre ende. Da gidder jeg ikke.
De fleste kajakkbutikkene i her til lands er "enmannsbedrifter" så at de ikke tar telefonen når de står med en kunde har jeg full forståelse for.
Goltziana Marlin, Seabird XP 507, Werner Shuna BS 210, Werner Camano 220, (182/85)
"Motorcycle racing, kayaking and mountain climbing are the only real sports ... all others are games"
kardam

Postby Larus » 29 Jan 2010, 22:42

Jeg beklager om slettingene skapte mistenkeliggjøring, 29er.
Det gikk meg forbi at det i etterkant ble en diskusjon om dette på det gamle forumet.
Men det er riktig som du nevner, jeg slettet dem selv, og årsaken er nå nevnt over.

Med hensyn til anonymitet i den aktuelle saken:
Jeg hadde allerede sendt flere e-poster og en delvis bestilling til firmaet,
hvor jeg allerede hadde lagt igjen privat e-postadresse samt person-, telefon- og adresseopplysninger, i tillegg til telefonkontakt.
Det var derfor en enkel sak for firmaet å kontakte meg ut fra de konkrete opplysninger jeg hadde oppgitt om saken på det gamle forumet.
Ovenfor firmaet var jeg derfor ikke anonym.

Det er alltid en fare for å kunne gjemme påstander bak en anonym ident,
men beskrivelser av konkrete og verifiserbare hendelser burde sikre begge sider.
Og skulle noen urettmessig starte en svertekampanje, er det jo noe som heter IP-adresser?
Larus

Postby 29er » 29 Jan 2010, 22:53

Det at vi ikke slettet innleggene dine på det gamle forumet viser jo at vi ikke var helt uenige i denne typen tråder ;) Jeg kan ikke nok om data til å si at vi kan finne fram til personer via ip-adressen - det regner jeg med at Ringperm kan mye mer om enn meg - så da trekker jeg problemstillingen min ;)

Harald
29er

Postby Larus » 29 Jan 2010, 22:56

kardam wrote:Jeg har opplevd dette denne uken.
Ringte Kajakk og fritid, men ingen svarte. Men etter 10 minuttet ringte de opp igjen. Kajakken og diverse er på lager. Så nå er det bare å hente til uken. :D :D

Veldig hyggelig, og flott at også denne siden kommer fram :)
Jeg har også stor forståelse for at jeg ikke kan få oppfølging der og da,
og jeg har normalt en romslig tålmodighet mot mennesker som gjør sitt beste.
Men det er ikke dette denne saken gjaldt.
Larus

Postby kardam » 29 Jan 2010, 23:28

Larus wrote:
kardam wrote:Jeg har opplevd dette denne uken.

Veldig hyggelig, og flott at også denne siden kommer fram :)
Jeg har også stor forståelse for at jeg ikke kan få oppfølging der og da,
og jeg har normalt en romslig tålmodighet mot mennesker som gjør sitt beste.
Men det er ikke dette denne saken gjaldt.

Det er Kajakk og Fritid i Drammen jeg har hatt kontakt med denne uken
Goltziana Marlin, Seabird XP 507, Werner Shuna BS 210, Werner Camano 220, (182/85)
"Motorcycle racing, kayaking and mountain climbing are the only real sports ... all others are games"
kardam

Postby Jølle » 30 Jan 2010, 09:59

Slettet da butikk er nedlagt.
Last edited by Jølle on 10 Nov 2010, 07:45, edited 1 time in total.
Jølle

Postby Jølle » 11 Feb 2010, 08:35

Slettet da butikk er nedlagt.
Last edited by Jølle on 10 Nov 2010, 07:46, edited 1 time in total.
Jølle

PreviousNext

Return to Off Topic