Tester av posting, bilder

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Re: Tester av posting, bilder

Postby Miamaria » 08 Oct 2018, 10:27

hotshot wrote:Et lite triks jeg har brukt noen ganger når jeg skal publisere bilder fra Android mobiltelefon, er å "prøve" å sende bilde til meg selv som vedlegg til SMS. Da setter mobilen i gang med å komprimere og tilpasse bildet til mms uten at jeg ber om det. Jeg lagrer bildet på telefonen, og da blir filen liten nok til å publiseres.

Jeg gjør akkurat det samme på min Mac og Iphone, enkleste måte jeg har funnet for å komprimere bilder. Men når jeg skal legge bilder her på forumet så bruker jeg linken til de lille bildet i bloggen for det er jo allerede smått. (Kanskje i minste laget, men. Heller det.)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Mareng » 08 Oct 2018, 12:04

Har brukt hotshot sitt tips, men jeg sender på e-post til meg selv i stedet på Iphone. Da kan man velge hvor stor plass bildene i mailen skal ta, så lagrer jeg dem i bildealbumet på telefonen og får lagt de inn i tråden. Bruker jeg PC, gjør jeg det samme, men lagrer bildene på skrivebordet i stedet.

Hva var maks filstørrelse nå igjen?
Padler fra Askøy :)
Mareng

Postby hotshot » 09 Oct 2018, 14:22

Testet litt, 2 bilder tatt med mobil, og sendt som mail vedlegg til meg selv. Mobilen tilbød å krympe og jeg valgte 10%.
Plukket opp sendingen på PCen og lagret på lokal harddisk, og lastet opp uten å mekke noe mer i dette innlegget:

viewtopic.php?f=23&t=6623&p=54639#p54639

Som alltid før må man klikke på bildet eller scrolle for å se full høyde, ellers virker det OK.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Previous

Return to Off Topic