Hva har du anskaffet nå

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Re: Hva har du anskaffet nå

Postby Miamaria » 15 Jun 2017, 12:01

Tja, det ramler inn litt utstyr nå og da. Turbukse var det kjempetilbud på så da måtte man bare slå til. Tarp er lurt for å beholde humøret på fellestur hvis det regner, så det er innkjøpt. En liten ryggsekk som er på størrelse med en liten nektarin når den er pakket er lurt å ha med just in case. Skje med langt skaft er herlig til mattermos, så har kjøpt ei ekstra for jeg kommer jo helt sikkert til å rote vekk den første før eller siden. Dopapir er upraktisk når det er bløtt, så da må man ha vanntett dorullholder... Yes, innkjøpt. Ettersom glidelåsen røk på dekksbagen, har jeg kjøpt ny - samme som før. Det teller nesten ikke en gang, det er jo helt nødvendig! Med det samme ble det kjøpt lapper for å stryke på hull i tørrdrakt, det må man jo ha. Og kuler for å sette på dekksriggen.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Havfrue » 02 Jul 2017, 20:49

Litt nytt har det blitt, en liten bok om knop og stikk, en tynn og en vanlig softshellbukse for turer, Gjerven duk med vattering og Hullavatoren som jeg har siklet på i over ett år. Hullavatoren blir først montert når jeg kommer fra ferie, men jeg gleder meg som en unge til å få den i drift :D Må også ha nye tverrstenger til Thule stativet, for å kunne montere Hullavatoren. Og, det aller nyeste innkjøpet holdt jeg på å glemme, på tur i posten til meg; en Garmin FR 230 klokke som er vanntett ned til 50 meter. Men nå er det innkjøps stopp en tid fremover, tror jeg har handlet nok :lol:
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Postby hotshot » 10 Sep 2017, 16:48

Snart en måned siden, så har vel begynt å glemme disse anskaffelsene snart.
Men i hovedsak:
Brukt Valley Aquanaut Club plukket opp på vei til Rogaland. Denne båten har fått så mye omtale at jeg må koste på meg opplevelsen.

Stoppet deretter i Ålgård hvor Seabird har utsalg: det ble en Expedition Åfjord Club som f.t. koster 2990,- .

Planlegger å skrive omtale av begge disse,, bla. er det spennende at Seabird siden sist har begynt å produsere billigkajakker i FREDRIKSTAD! Den jeg kjøpte, er ikke en av disse, og jeg er fornøyd med det: visse forskjeller gjør at jeg syns den gamle Club utgaven er attraktiv. Expedition familien har nå 4 Åfjord varianter:

http://www.kajakk.net/kajakk/havkajakk/ ... n-familien

Det viste seg at Åfjord Club ikke har skikkelige lårstøtter, så jeg bestilte et sett med slike. De virker ikke så idiotiske som det jeg har opplevd ved prøvesitting av Seabird kajakker i butikken i Vestby, så enten har de forbedret designet, eller så må de i Vestby ha vært montert bakvendt: det kar seg lett gjøre..........

Falt også for fristelsen til å kjøpe med en Select X-fiber åre med STOORE blader (720 cm2). Det ser ikke ut som Xfiber modellen produseres lenger; den fortjener vel også en egen omtale.

Hva mer? Jo på XXL selger de en rasende billig (399,-) "Mackenzie" åre med aluminiumskaft, noe jeg egentlig vokste fra i 80 åra. Men denne er FIRE-DELT og det er såpass spesielt at det er verdt å ta med seg. Går lett ned i et vanlig lasterum. Dessuten kan den jo reduseres til en tre-delt storm/leke/barne-åra hvis man vil. Skjøtene var litt skranglete så jeg skvisa dem litt med en rørtang for å gjøre dem fastere.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Joker » 16 Sep 2017, 17:02

Jeg har gått til innkjøp av en kajakktralle, Railblaza C-tug. Dette burde jeg gjort for lenge siden. Det er så fantastisk mye enklere å pakke kajakken ved bilen og så trille den ned til vannkanten enn all denne bæringen. Tralla er særlig høyt verdsatt etter endt tur når man er litt sliten og bæring av kajakk ikke er øverst på ønskelista.
Joker

Postby Miamaria » 17 Sep 2017, 09:34

Sant. Jeg må sørge for å få min på hjul igjen. (Punktering) Særlig kjekt når man padler mye alene.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Olav » 23 Sep 2017, 15:23

Huff, kan ikkje ramse opp alt i tilfelle kona finn dette forumet..Siste uke er vel ei Gearlab KayaKid storm/surfeåre. Fikk til min første rule med den så det var ei god investering. Og så skal eg henta ein elvekajakk på onsdag, inbiller meg at den er enklare å læra forskjellige ruller med..Samt at den er lettare å transportera inn I svømmehall.
Olav

Postby veltern » 25 Sep 2017, 19:28

Kjøpte en Epic V7 (PE) surfski, etter et godt tilbud fra forhandleren: https://www.epickayaks.com/product/product/epic-v7
54 cm, 520 lang, ca 23 kg veid av meg. Litt mer rocker enn 5-meters havkajakker, og har marsjfart som havkajakker av bredde omtrent 55 - 56 cm, etter min vurdering. Sprinthastighet padlet av meg ble 10,4 km/t.
Godværspadler
veltern

Postby veltern » 26 Sep 2017, 11:05

Rimelige, og gode, padlehansker fra Biltema.

Gjorde et impulskjøp av disse rimelige og gode seilerhanskene fra Biltema i sommer:
http://www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Seil ... 000020895/
Kjøpte dem for å bruke dem som padlehansker i sommervarmen.
Har padlet med disse i mange uker nå, og de er behagelige å bruke, akkurat passe friksjon mot padleåre-skaftet, samt at de er passe lange mot håndleddet, slik at de ikke kommer i konflikt med bruk av PGS-klokke på håndleddet. Bruker disse hanskene fortsatt i slutten av september....

Har padlet noen hundre km med dem nå i sommer, og det er ingen tegn til slitasje.
Kjøpte et par til forleden.
Godværspadler
veltern

Postby titerjesen » 08 Oct 2017, 19:05

På vei gjennom Tax Free på flyplassen dro jeg med en JBL Flip4. Fin liten portabel høyttaler som er "IPX7 Waterproof" sertifisert. Da blir forhåpenligvis de lange kveldene i teltet nå på vinteren litt "jillere"
titerjesen

Postby Miamaria » 12 Oct 2017, 21:36

Uff, det er ganske store mengder greier jeg har shoppet siden sist rapport. Tarpen jeg meldte om sist (Frisport) viste seg å være dårlige greier. Så den ble reklamert på, fikk pengene igjen for de kunne ikke levere ny som var i orden. Så da prøver jeg ut Hilleberg isteden, så fikk jeg rød fin farge.

Fjelllsport solgte ut kajakkutstyr nylig, så da ble det ny kniv til vesten siden den gamle er rusta, verdens største (antagelig, har i hvert fall ikke sett større) kasteline i tilfelle jeg skulle slå til på et elvekurs til. Låsevaier til kajakken er lurt å ha. Ja, litt sånt småtteri. Og så neoprenlim, skal prøve å gi et spruttrekk litt lengre liv. Det blir interessant å se hvordan det funker.
Padlebloggen min
Miamaria

PreviousNext

Return to Off Topic