Hva har du anskaffet nå

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Postby Miamaria » 03 Jul 2014, 13:18

Nå har jeg altså blitt mer og mer irritert på de der Outnorth utover dagen. Jeg bestilte forrige uke (nevnte schnozzel og noen spork i forskjellige lengder), og ble imponert da de kjapt sendte melding om at denne var sendt. Men nå begynte jeg å ane uråd - en hel uke - skulle den ikke dukke opp snart? Hm. Klarte omsider å finne meldingen med trackingnummeret. What! Elektronisk melding sendt, men de hadde ikke mottatt pakken fra Outnorth enda! Nei og nei. Ringe dem - neida. Ring ring, vi svarer snart. Særlig. Sentralbord - kan vi ta beskjed, så ringer de opp igjen. Ja, særlig. Ingen telefon. Nytt forsøk - "vi svarer snart" - tilbake til sentralbord. Dritt.

Men vips, så tikker det inn melding om at pakken er kommet! Mye rart med disse pakkene, gitt. - Men da har jeg snart schnoezzelen i hende! *thumright*
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Hva har du anskaffet nå

Postby Miamaria » 11 Jul 2014, 08:13

*hello2* Sånn schnoezzel kan jeg virkelig anbefale. Det gikk på et blunk å blåse opp liggeunderlaget!

- Men det stopper ikke der, neida. Skattepenger, feriepenger (som pga. diverse egentlig er mindre enn vanlig lønn men neida, det "glemmer" jeg av.)

Batteripakke tenkte jeg var lurt når man skal padle i dagevis. Klart man må ha det, særlig når man akkurat har lest test av disse. Og hmmm. Det ble nå ikke så veldig mye dyrere egentlig, om man kjøper solcellepanel i samme slengen. Det hadde nå vært kjekt å ha. Hmmm.

- Sendte en melding til den planlagte medpadleren, og regnet med at han ville sette ned foten for slike tunge dikkedarier. Han vil jo gjerne at jeg helst padler lettest mulig båt, her skal alt (annet) tenkes nøye gjennom. Lett mat, lett alt. Men niks, han har solcellepanel selv, så da… :lol: Kjøpt, for å si det sånn. :lol:

Jo, så har jeg bestilt meg et kart til. For jeg kom plutselig over en side som var enda mye billigere enn der jeg kjøpte sist, som jeg trodde var billigst. Så da kjøpte jeg det ene jeg hadde vært i tvil om, for å teste siden. Det kom tvert, så det kan anbefales. Kartverket vil ikke at man skal vite om den så de henviser bare til dyrere forhandlere og konkurrenter om man spør - men her er den linken de helst ser at dere ikke vet om: https://ehandel.statkart.no/friluft/?fh=FRILUFT
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby hotshot » 13 Jul 2014, 23:56

Nytt stativfeste fra Gopro: selges i pakke sammen med det gamle festet som jeg har to av fra før:

http://www.fotovideo.no/video/GoPro-Tri ... 0000172878

Denne burde de ha laget for lenge siden, kan festes på stativ eller på annet underlag med 1/4 toms skruer. Gopro kan sneppes på plass på et øyeblikk. Koster bare litt over 100 kroner, men hvorfor selger de bare pakkeløsninger med ting du ikke trenger?
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 04 Aug 2014, 18:46

Schnoezzelen er sjennial ja. Man angrer IKKE.

- Siden sist har jeg kjøpt batteripakke og solcellepanel. (Kom jo bare et par uker etter at turen jeg skulle bruke på det startet - drittfirma.) Og så har jeg bestilt ny vindmåler siden den jeg hadde er sporløst forsvunnet.

Men så har jeg solgt Skagit-åra så... Ja da har jeg liksom gått nesten opp i opp, på en måte. Sett bort ifra at jeg vel da må kjøpe meg ny reserveåre og den blir neppe billig. :lol:
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 11 Aug 2014, 07:45

Hmmm… Ferie er shoppingtid. Så nå er det bestilt en tørrdrakt til. Og en pumpe. Så kjøpte jeg ny neseklype (før jeg roter bort den jeg har, helt sikkert lurt!) og Avocet'n har fått keel easy.

- Men jeg har solgt en kajakk, så da så.
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 11 Aug 2014, 11:57

Jo! Så har vingåren byttet side, så nå kan jeg bruke den igjen. :) Det får telle med.

- Forøvrig, vennligst oppdater dere også, så det ikke ser ut som jeg går helt amok her og handler alt jeg kommer over… ;)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby BerntS » 11 Aug 2014, 13:56

Har kjøpt nytt kart :-)
Vanntett og rivesikkert grådig greit på dekk i kajakken.
Er og med fyrlykter men ikke de små blinkene men bra likevell.

http://www.naturogfritid.no/Kart/Norge- ... 0/rstadv_J
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby SamH » 11 Aug 2014, 16:50

Vespermarine Watchmate 850, små skritt mot nye eventyr ...
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

Postby RulleRolf » 12 Aug 2014, 08:32

Har i grunnen skjønt at du (Sam) skal ut på en padletur igjen og vi kan sikkert spekulere i reisemål.
Siden du kjøper deg en kostbar GPS med (som jeg skjønner det) stor vekt på AIS, så regner jeg med at du skal krysse noen drøye havstrekninger.
Tatt i betrakning at du har kjøpt deg en "vannrenser" (saltvann til ferskvann) og solcellepanel, så kan jeg spekulere i om du skal padle til Island, Færøyene eller Shetland :D
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Postby SamH » 12 Aug 2014, 10:16

Det er en strømsnål AIS transponder og cpa/tcpa-varsler(kollisjons/nærhetsalarm).
Egentlig svært liten vekt på GPS utover kravene for AIS. Dog nok til navigasjon frem eller tilbake om hovedinstrumentene svikter .. Til bruk på havet? Jepp, kan brukes der .. ;)
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

PreviousNext

Return to Off Topic