Forumet?

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Forumet?

Postby yr » 19 Sep 2018, 21:39

Tror jeg har flere med meg, når jeg hevder at standarden og kvaliteten på mange av innleggene her, har sunket betraktelig ( for å si det pent ) de siste årene. Jeg synes en stor andel av innleggene rett og slett burde fjernes. Av respekt for de som ønsker et faglig godt forum for padlesporten. Svært mange av innleggene hører, etter mitt syn under forum for rent " kjerringprat". Selvsagt dukker det til tider opp virkelige interressante og gode innlegg. Som i tillegg kan være svært lærerike. Men det tilhører dessverre mer og mer til sjeldenheten.

Hilsen
Erik *icon_salut*
yr

Re: Forumet?

Postby Kvase » 20 Sep 2018, 09:19

Siden det faglig står så dårlig til her så burde de som syns det burde faktisk prøve å komme med innlegg som er av faglig standard som er av verdig for alle da.
nytter ikke bare sitte på sidelinja.
Ja jeg er en av de som ikke er så faglig :mrgreen:
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby hotshot » 20 Sep 2018, 10:24

Kvase:
Jeg opplever dine innlegg som velmente og seriøse. Hvis jeg selv går over streken, tåler jeg å høre det.....
Last edited by hotshot on 21 Sep 2018, 09:37, edited 1 time in total.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby veltern » 20 Sep 2018, 10:50

Èn god og èn dårlig nyhet:
Den gode: Får vel ta på meg deler av skylden for kjerringpratet jeg da. :-)
Den dårlige: Har ingen planer om å slutte med det. :-(
- - - - -
Kvase wrote:Siden det faglig står så dårlig til her så burde de som syns det burde faktisk prøve å komme med innlegg som er av faglig standard som er av verdig for alle da.

Treffende replikk av "Kvase" der.

@ "yr": har sett gjennom dine 143 innlegg, raske gjort det, mange består jo av kun èn linje. Og noen er kun i spørsmålsform...der info etter spørres.
Hvor er de saklige og for andre lesere lærerike innleggene dine?
Ber ikke om mer enn 3 eksempler, "yr". :-)
- - -
Tillater meg å komme med noen typiske eksempler av innlegg fra "yr":
1.
"19 april 2016:
Hei.
Jeg lurer fælt på hvilket truseinnlegg som er best å bruke på langturer i havkajakk,"

2.
Og 7 november 2017"
"Re: Var nå det så farlig ...

På høy tid at padlesesongen starter, kanskje :roll:"

3.
Og 6. juni 2016 skrev "yr":
"Re: Valley's nye hjemmeside

utgått?synd"

Og slik kan man fortsette, dessverre. :-(
- - - -
I "Den Store Boken" står.. "den som ser flisen i sin nesten øye, men ikke bjelken i sitt eget" ....

yr wrote: Jeg synes en stor andel av innleggene rett og slett burde fjernes.
Hilsen
Erik *icon_salut*

Helt enig med "yr" der, Kanskje det kunne begynnes med mange av dine egne innlegg?
Her undertegner "yr" med "Erik", mens vedkommende lenger oppe spør om truseinnlegg? Har ikke kommet helt dit ennå, jeg, da, men.. :-)
veltern

Postby Kinnguffix » 20 Sep 2018, 12:19

yr wrote:Tror jeg har flere med meg...

Ikke meg, i hvert fall.

Jeg synes det som diskuteres i ulike tråder stort sett er relevant, med unntak av enkelte innlegg her og der som ikke har noe med saken å gjøre (oppfordring til de det måtte angå: har du ikke noe å bidra med så la heller være).

Det er vel heller ingen plikt å lese tråder som åpenbart ikke interesserer en.

Kjør debatter, akkurat som før!
Kinnguffix

Postby Ringperm » 20 Sep 2018, 12:36

Jeg har aldri vært av den oppfatning at dette forumet ble opprettet for å ivareta kun den faglige biten av padlesporten. Faktisk tror jeg ikke det var padling som en sport som var tanken bak heller. Men heller padling som en rekreasjon og hyggelig fritidsaktivitet.
Og som andre hyggelige fritidsaktiviteter innebærer det ofte hyggelig samvær med likesinnede. Definisjonen på hyggelig samvær er nok like variert som antall medlemmer, men i forumsammenheng er det ofte hyggelige diskusjoner som står i fokus. Hovedsakelig om padling, men også litt annet. Derav trådens plassering i off topic forumet. Dette gjelder for både menn og kvinner, med sitt gubbe og kjerringprat.

Denne tråden var jo ikke spesielt hyggelig, men det er jo her takhøyden kommer inn. Og takhøyde ble ofte trukket frem som en egenskap alle ønsket at dette forumet skulle ha i sin spede barndom.
Derfor vil jeg gjerne utfordre trådstarter, på hvilken måte vil du at dette forumet skal bli bedre og hvordan kan du bidra for at dette skal skje?
Det er lett å klage, men når man ikke bidrar stor selv til det man etterspør mister klagen både faglig relevans og tyngde.

Til slutt burde vel denne tråden vært slettet av respekt til de som faktisk bidrar. Hvis man skulle fulgt trådstarters oppfordring. Men det ønsker ihvertfall ikke jeg.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby veltern » 20 Sep 2018, 17:09

Ettertenksomme ord der fra "ringperm".

Har fra min side tenkt å fortsette i samme dur, så får heller "yr" og likesinnede la være å lese minne innlegg (legge meg til som uvenn), med eller uten "kjerringpreik", som "yr" så fint karakteriserte det.

Har faktisk tenkt å forbedre meg litt, med å komme med usensurerte (og illustrerte) reviews om kajakker jeg har eller har eid, eller utprøvd.

Ja, og angående review-artikler; - skrev en artikkel om Seabird Wave 6.1 noen tid tilbake, men ble satt litt ut av at en fyr satte inn salgsannonsen for kajakken sin i samme tråd! At det går an? Nei, det går vel egentlig ikke an, men fyren gjorde det likevel.
Bør seriøse review-artikler holdes litt "hellige", dvs. ikke besudles av irrevant tøys? Det for bli en annen debatt...
veltern

Postby Ringperm » 21 Sep 2018, 07:21

Jeg synes Veltern skal fortsette akkurat som før.
Forumet hadde jo vært tilnærmet dødt hvis det ikke var for Veltern, Kvase og Hotshot som med sine bidrag er med på å holde liv i diskusjonene. Deltakerne i månedstrådene er også gode bidragsytere og sammen fungerer dere som en respirator som opprettholder livsgnisten her inne.

Nå er jeg usikker på om Yr bare har trollet oss litt for å skape debatt, en variant av all PR er god PR. Og det er jo alltid interessant. Men det hadde jo vært enda mer interessant hvis han hadde logget seg inn og deltatt videre i debatten.

Riktignok er ikke tråden mer enn et par dager gammel, men det fremstår litt pinglete at han ikke har ryggrad nok til å følge opp påstandene sine. Gjerne med eksempler på hva han ønsker at forumet skal inneholde. Både med og uten truseinnlegg, ref eksempelet ovenfor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby hotshot » 21 Sep 2018, 09:58

Uansett:
De fleste av oss er privatpersoner som padler for fornøyelsens skyld, og det bør vel også gjenspeiles i et forum som dette.
Vanlige retningslinjer for skikk og bruk på nett skulle være tilstrekkelig . Så får vi for eksempel prøve å utøve skjønn i forhold til å gå off topic osv.
Prøver selv å styre dette; fort gjort å bli "inspirert"!

Unntak fra lek & moro?
Tja, jo, vi bør selvsagt ha en ansvarlig holdning når vi snakker om sikkerhet, skader, helse og den slags, men uansett så er vi amatører og leserne bør ta høyde for dette.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby veltern » 21 Sep 2018, 11:17

Ringperm wrote:Jeg synes Veltern skal fortsette akkurat som før.
Forumet hadde jo vært tilnærmet dødt hvis det ikke var for Veltern, Kvase og Hotshot som med sine bidrag er med på å holde liv i diskusjonene.

Veltern er i det gode lune i dag, og tar på seg skylden for nesten alt av det "yr" kaller "kjerringprat" her. Bortsett fra de mange intetsigende innleggene fra "yr", da.

hotshot wrote:Uansett:
De fleste av oss er privatpersoner som padler for fornøyelsens skyld, og det bør vel også gjenspeiles i et forum som dette....

Tja, jo, vi bør selvsagt ha en ansvarlig holdning når vi snakker om sikkerhet, skader, helse og den slags, men uansett så er vi amatører og leserne bør ta høyde for dette.

Ja, vi er nok amatører, de mer "proffe", konkurrransepadlerne, de i Padleforbundet, de har jo sine sider her: http://padling.no/
veltern

Next

Return to Off Topic