EasyLift kajakkstativ

stengt

EasyLift kajakkstativ

Postby easylift » 04 Mar 2014, 18:25

EasyLift kajakkstativ er nå å få kjøpt! Kjøpes på EasyLift sin nettbutikk. www.easylift.no. Kajakken lastes og stroppes fra siden av bilen. Deretter vippes kajakken opp på taket. Stativet går automatisk i lås. Ut og kjør. En hurtigkobling på stativet gjør at du tar av krybba (den kajakken er stroppet i) svært fort og enkelt. Du slipper å kjøre med et høyt stativ på taket, når du ikke frakter kajakk. På "vanlige" biler er det plass til to sett stativer med kajakk pluss en kajakk liggende i mellom. Stativet har et teleskopsystem som gjør at krybben kommer nærmere bakken, samt at den tilpasser seg kajakkens bredde ved stropping. Kajakken ligger på høykant med sittebrønnen vendt innover taket og såpass på "skrå" at det ikke kommer regn inn i den. Du kan se det i bruk på YouTube (søk på easylift kajakkstativ). Stativet koster kr. 4990,-
easylift

Re: EasyLift kajakkstativ

Postby Kvase » 04 Mar 2014, 21:32

Jo du det stativet der er jo bare helt max hadde vært knall for en med dårlig rygg og høy bil VW Turan.
Skulle bare kosta det halve for os lavtlønte folk *icon_salut*
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby easylift » 07 May 2014, 18:27

Easylift kajakkstativ har nå vært i salg en liten stund. Vi har fått en del tilbakemeldinger. Mange var vi klar over, mens andre hadde vi ikke tenkt på: -Man kan frakte tre kajakker på biltaket. En på hver side med EasyLift-stativet og en liggende i midten (kan være begrenset av tillatt lastevekt på bilen). -Man kan frakte to kajakker på biltaket med Easylift-stativene pluss en takboks i mellom. Testet på en Mercedes stasjonsvogn. -Man kan åpne bakluka helt opp på noen biler og nesten helt opp på andre. -Man kan lett ta ting ut og inn av lukene når kajakken henger ned langs siden av bilen. -Man kan også lettvint tømme kajakken for vann og gjøre den rein utvendig når den henger slik. -Noen har gitt tilbakemelding på at det er fort gjort å lene seg inntil bilen (møkkete på klærne) når man stropper kajakken på taket med et "vanlig" stativ og at man unngår dette med EasyLift-stativet. -Når kajakken er plassert på taket med EasyLift-stativet, er kajakken vendt så mye innover at det ikke kommer regnvann inn i den.- Det er ikke sjenerende støy fra stativet, verken når man frakter kajakk eller når kun brakettene (uten krybbene) er på taket. Stativet koster kr 4490,- og kan kjøpes på vår nettbutikk: www.easylift.no . Dersom du ønsker å se stativet i bruk (bla. hjelpearmen), så kan du søke på easylift kajakkstativ på You-Tube.
easylift

Postby easylift » 27 Jul 2014, 10:47

Det går en diskusjon på "Annet uystyr", der Hullavator diskuteres.Der har det kommet inn tips/råd om andre stativer som letter av og pålessing av kajakken. Vi blander oss ikke inn i den, men vil gi litt info her isteden. Easylift lajakkstativ gjør det mulig å laste og stroppe kajakken fra bilens side. Du får plass til tre kajakker.En på hver side på hvert sitt easylift-stativ og en i midten, rett på tverrstaget. Du får også plass til to kajakker og en skiboks. Vi har også fått tilbakemelding på, er at man får bakluka på bilen helt opp. Luka butter ikke i kajakken. Sjekk vår hjemmeside: www.easylift.no og vår Facebookside.
easylift

Postby easylift » 15 Aug 2014, 23:24

Gå på vår facebook-side og les om testen bladet Padling har gjort på EasyLift-stativet.
easylift

Postby Rasmussen » 22 Aug 2014, 23:09

Ser dere skriver her at det koster 4490,- men på nettsiden er det dyrere? Enig med andre her, hadde det vært litt billigere hadde jeg bestillt et med en gang, ser veldig bra ut!
Rasmussen

Postby easylift » 24 Aug 2014, 21:17

Prisen er nå kr 4990,- inkludert hjelpearm. Men for det får du:
-En enkel, rask og skånsom på og avlessing.
-Du løfter kajakken kun til mage/brysthøyde.
-Kajakken henger slik at det er enkelt å ta den rett på skuldra og ned til vannet, eller fra vannet og rett i stativets krybber (du plasserer skuldra inn under sittebrønnens innside, tar tak i brønnens kant med hendene, vipper kajakken ut og går).
-Du stropper kajakken mens den henger på siden av bilen.
-Du reduserer sjansen for å komme bort i bilen med kajakken til nær sagt null.
-En mulighet til å laste to kajakker og en skiboks.
-En mulighet til å frakte tre kajakker.
-Kajakken transporteres på høykant slik den bør gjøre, for ikke å deformere skroget på plastkajakker på varme sommerdager.
-Kajakken ligger på høykant, men såpass mye innoverlent at det kommer svært lite regn, slaps og snø inn i kajakken.
-Bakluka på bilen går høyt nok opp, til at det er uproblematisk å laste inn og ut av bagasjerommet.
-Du kan laste inn og ut av kajakkens lasterom, mens den henger langs bilens side.
-Du tar enkelt av krybben når du ikke transporterer kajakk. Da kommer du inn i garasjer ol, samt at drivstoff-forbruket reduseres.
-Du kjøper et Norsk produkt. Det er utviklet av Easylift som holder til utenfor Oslo, produseres av Lena Metall av aluminium produsert av Hydro Aluminium på Magnor. Dette betyr litt for noen og null og niks for andre.
Men det viktigste av alt er at du ikke vil tenke på av og på lessing som et ork lenger. Du klarer det alene, uten unødvendig strev.
easylift

Postby EnTil » 26 Aug 2014, 13:07

Jeg synes EasyLift virker veldig tiltalende. Jeg lurer imidlertid litt på hvordan krybben vil funger til skrog som er rundbunnede og smale i forskipet. Skal jeg kjøpe EasyLift, og det kan bli aktuelt til neste sesong, må jeg være trygg på at systemet gir god innfesting av kajakken VKV Seagull Elite. Jeg tror det går bra, eventuelt ved litt padding i krybba rundt forskipet. Seagullkajakkene har også antydning til en liten langsgående kjøl, der skroghalvdelene er sammenføyd...

Noen som har erfaringer å dele?
EnTil

Postby hotshot » 26 Aug 2014, 14:29

Tilpasning av skrogform er jo en alvorlig brensning for sånne som meg.
Jeg padler jo allslags varianter fra to til over fem meter lange og opplever det å lempe en kakjakk opp på taket som mindre strev enn evt.å fikle med systemer som ikke er fleksible nok til å takle ulike skrog. Med elvekajakker blir det evt. bare tull: de er lette og det er vanlig å ha fire stk. på taket, to og to i høyden, eller alle fire på høykant med uprights........
Hva med kombinasjoner av takboks, surfebrett, korte og lange kajakker, sykler osv. samtidig? Typisk feriebagasje...
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby yr » 26 Aug 2014, 19:24

Med 2 sett Easy lift stativ. lånt ut av produsent, har jeg fått testet stativet svært godt. Og må si at hvis du ønsker et slikt lastesystem, er Easylift et meget godt alternativ.
De første stativene hadde en svakhet med bolten som holdt bøylene.Bolten hadde en flat side som medførte at bøylen under ugunstig forhold kunne hoppe av når dutok kajakken ned fra biltaket. Men dette kunne ikke skje når kajakken først lå trygt i krybba på taket.Kun når du var i ferd med å senke kajakken.(Skjedde meg 2 ganger) Det er nå eliminert ved at bolten nå er rund, sikret med låsepinne. Et annet viktig moment med stativet, er at det er viktig at avstandskruen på bøylen er riktig justert, slik at bøylen låser korrekt og ikke rister under kjøring.Men dette er ikke noe problem. Anbefaler forøvrig å låse skruen med locktight e.l.hvis du har hatt behov for å justere skruen.
Ved bruk er det et moment som er viktig å passe på. stram opp bøylen i front først, slik at du ungår å komme i konflikt med sidespeilene på bilen.( gjelder ikke alle bilmod.)
Så kan man jo selvsagt diskutere pris. Enig at det kan virke dyrt. Samme som prisen på en toppåre ;)
jeg har vist fram stativet til mange padlere langs svenske vestkysten i sommer, og tilbakemeldingene har vært stort sett positive. Den lille kritikken som har kommet, har i hovedsak gått på pris. Når man har gjettet på prisen, har den gått fra 1000.- opp til 15000.-!!! Noen få har også ønsket noe lengere bøyler.
En stor fordel med dette systemet, synes jeg, er at du kan fjerne bøylene når stativet ikke er i bruk, slik at det tar minimum plass på biltaket.

Min konklusjon, etter å ha testet Easylift i sommer, er at skulle jeg kjøpt et slikt lastesystem er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt Easy lift.
yr

Next

Return to Forhandlere Informerer