NDK,kvalitet og service

Re: NDK,kvalitet og service

Postby yr » 20 Sep 2016, 20:37

"Kinnguffix"]Det var som sagt allerede ikke et pek til deg, Erik, men til NDK :-)

Jeg synes feilene og kundeservicen du beskriver er i drøyeste laget, en glassfiberkajakk skal ikke "bulke" under sin egen vekt, og for meg er det flere andre kajakker som konkurrerer i toppsjiktet mht. sjøegenskaper. NDK har ingen evig og eksklusiv enerett til førsteplassen der - det har forsåvidt ingen andre produsenter heller. Hvis produsenten ikke gidder å gjøre en ordentlig jobb, så har de diskvalifisert seg selv, og hva som er bra er avhengig av mange ting - og dessuten subjektivt.

Det er nå min mening.[/quote]
*thumleft*
yr

Postby veltern » 21 Sep 2016, 10:58

Noen timer på tralle uten last bør vel en kajakk tåle?

Bør og burde, ja, men noen gjør nok ikke det. Dvs. de ødelegges ikke, men kan få bulker. Bulker i plast kan heldigvis ofte lett fikses.
Godværspadler
veltern

Postby hotshot » 21 Sep 2016, 11:43

Hmm, ja det kan vel hende at noen kajakker tåler mindre enn man forventer.

Og hvis de har et internasjonalt godt rykte, er tungt og solid bygd, og i tillegg ganske dyre?
Og dessuten tilhører en tradisjon med bruk under ganske røffe forhold.
Da bør man vel kunne forvente at de tåler en del?

Nåværende produsent er visstnok: http://www.seakayakinguk.com/

Og se bare her: http://www.seakayakinguk.com/about-skuk
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Hallvard » 30 Oct 2016, 22:58

Det er noe her jeg synes er rart: om du kjøper et produkt som har åpenbare mangler får du ny eller pengene tilbake. Men at forhandleren sier at den nye kajakken får du "på eget ansvar" er vel direkte feil ifølge kjøpsloven i Norge i alle fall. Er det feil på produkt nr. to har du samme garantien på den. Ser jo at denne er kjøpt i Sverige, men likevel???

Dessuten synes jeg det er veldig merkelig svar produsenten oppgir. Jeg har snakket med Nigel Dennis mange ganger og han er en fornuftig og rimelig fyr. Jeg har også vært på fabrikken flere ganger og sett produksjonen. Av alle NDK kajakkene jeg har sett og prøvd har jeg ikke hørt om noe lignende. Og da sier jeg ikke at trådstarter tar feil, men at dette utifra hva jeg har hørt og sett er unntaket og at det i tillegg høres ut som noe har gått galt med kommunikasjonen kunde-forhandler-produsent og tilbake.
Meg: NPF Veileder hav, BCU 4 stjerner
Utstyret: Valley avocet, NDK Grenlander pro 3-delt, Kirton Inuk, Rockpool Taran, Think Evo 2, Think Ion, CS Vault, Lendal, Celtic, AT2, Superior GP, div. grønlandsårer, Jantex Gamma
Aktivitetene: http://www.tornarsuk.blogspot.com
Hallvard

Postby yr » 29 Jul 2017, 20:35

.
Last edited by yr on 30 Jul 2017, 17:29, edited 1 time in total.
yr

Postby yr » 29 Jul 2017, 20:36

yr wrote:
Hallvard wrote:Det er noe her jeg synes er rart: om du kjøper et produkt som har åpenbare mangler får du ny eller pengene tilbake. Men at forhandleren sier at den nye kajakken får du "på eget ansvar" er vel direkte feil ifølge kjøpsloven i Norge i alle fall. Er det feil på produkt nr. to har du samme garantien på den. Ser jo at denne er kjøpt i Sverige, men likevel???

Dessuten synes jeg det er veldig merkelig svar produsenten oppgir. Jeg har snakket med Nigel Dennis mange ganger og han er en fornuftig og rimelig fyr. Jeg har også vært på fabrikken flere ganger og sett produksjonen. Av alle NDK kajakkene jeg har sett og prøvd har jeg ikke hørt om noe lignende. Og da sier jeg ikke at trådstarter tar feil, men at dette utifra hva jeg har hørt og sett er unntaket og at det i tillegg høres ut som noe har gått galt med kommunikasjonen kunde-forhandler-produsent og tilbake.

Har hørt at NDK forhandlere i USA nå er så lei av feil og håndtverksmessig slurv på kajakkene, at hvis det fortsatt oppdages større feil/mangler på dem, blir samtlige kajakker nå returnert for produsentens regning. Stemmer dette, så stiller uttalelser fra enkelte norske forhandlere som at NDK har noen av verdens dyktigste håndtverkere, i et svært underlige lys. Kvalitetsproblemer skal for enkelte av dem, visstnok være et ukjent problem.

Mildt sagt svært overdrevet uttalelse kan man vel da trygt si.
Last edited by yr on 30 Jul 2017, 09:40, edited 3 times in total.
yr

Postby yr » 29 Jul 2017, 20:41

strøket, grunnet teknisk feil
yr

Postby oyvindbl » 03 Oct 2017, 08:05

Skjønner ikke helt det med at NDK skal ha så dårlig kvalitet. Jeg har selv 4 forskjelligekajakker i svært variabel alder fra NDK, og disse har hatt vel så god kvalitet som noen av de andre kajakkene jeg har vært innom. I tillegg kjener jeg til 7-8 kajakker til fra NDK i nærmiljøet, og heller ikke noen av disse har hatt noen problemer med kvalitet.
I tillegg er det ingen andre kajakker jeg har vært borti som er så robust bygd som NDK sine, med gelcoat og skrog som tåler det meste av røft bruk.

Men at det kan være en og annen kajakk som har feil er vel mulig, men det er det fra alle leverandører, og hvordan service de har hvis en feil oppstår aner jeg ikke siden jeg ikke har opplevd noen feil.
Water reflects not only clouds and trees and cliffs, but all the infinite variations of mind and spirit we bring to it – Sigurd Olson

NDK Romany, NDK Greenlander Pro, NDK Inuit, Valley Gemini SP
Joe O'Paddles, Adanac og Werner årer

Wenonah Wilderness 15.4 kano, Northwoods åre
oyvindbl

Previous

Return to Anmeldelser