Etter mange gode råd her på forumet om tørrdrakter kjøpte jeg Ursuit . Har nå prøvd Ursuit 4-Tex ganske mye ved rull og tull. Potte tett. Puster greit. Lett på - avkledning. Neoprenhalsen gjør at jeg ikke får kvelingsfornemmelser. Halsen er tett, uten at jeg bretter den inn 2 cm.
Det er et enkelt og flott plagg som krever lite vedlikehold, og man slipper latex mansjettutskiftninger hvert andre år. Kvaliteten ser bra ut, og det bør den være for å forsvare prisen. Den pakker svært lite, så på helgeturer sommers tid med stekende sol er den grei å ha med i kajakken som sikring eller til rull og tullaktiviteter på turen.
Det beste med drakten er at jeg kan skifte til Ursuiten hjemme, hive kajakken på bilen. Rulle og tulle. På land tørker drakta kjapt! Da kan jeg sette meg i bilen og kjøre hjem i en drakt som er tørr utenpå, men med en svett og klam kropp inni som venter på å gå rett i en dusj. Drakta tørker på 10 minutter. Genialt! Et herlig plagg for hverdagspadling. Jeg er 178 cm med normal kropp og skonr: 43. Har drakta i str. medium Den strammer litt opp i stumpen, og den er litt liten i foten. Romslig form i overkroppen gjør at innerplagg får luftig plass. Takk for gode råd her på forumet. Jeg er veldig fornøyd med Ursuiten, den kler mine behov veldig bra.