AWS Active URSUIT 4-Tex -Tørrdrakt. Les: TØRR

Re: AWS Active URSUIT 4-Tex -Tørrdrakt. Les: TØRR

Postby smaavoll » 18 Feb 2012, 18:28

Ursuit MPS er i goretex uten noen forsterkninger. Den er meget velegnet for trening feks på surfski m.m eller til bruk om våren når det kan være varmt i været og kaldt i vannet til turpadling. Du kan normalt rulle noen ganger uten å bli bløt. Tror at Yst ute har MPS med hel halsmansjett som er potte tett, og da utvidet funksjon.

Standardutgaven i MPS ikke like velegnet dersom hovedaktiviteten er ruller, kameratreddning, mye ut av kajakken osv. da er Ursuit AWS i 4tex eller gore-tex bedre. Gode forsterkninger, gode mansjetter, lite stasj som hinder ventilasjon. Vi har mye god erfaring med goretexdraktene i Stavanger, men vi har også noen som bruker 4 tex som oppleves som velegnet til en noe lavere pris. Så dersom pris er viktig så er den blandt de bedre, dersom pris ikke er like interessant, men mer funksjon og ytelse, levetid m,m anbefales goretex. Min goretex er nokk padlet snart en 2500 km, og har blitt mye badet de siste årene. Den har dog vært en gang til rep for nye mansjetter og impregnering, og jeg er veldig fornøyd med kvaliteten.

Er ikke helt nøytral iom at jeg er kontaktperson i klubben på disse draktene.

jeg og guttene har hatt det kjekt med AWS draktene i helgen, selv om det ikke gikk an å padle pga is.

Image

Litt mer her:
http://smaavoll.blogspot.com/2012/02/me ... varen.html
smaavoll

Postby n00b » 13 Dec 2013, 16:46

Hva er dette "tulliq" greiene?
n00b

Postby Miamaria » 16 Dec 2013, 09:07

Hei, det kan være lurt å starte en ny tråd når du har spørsmål som er litt utenfor tema, så ser kanskje flere spørsmålet. :) Tuiliq er for eksempel en sånn her (klikkbar link). En slags jakke som passer til cockpiten nederst, sånn at den også fungerer som spruttrekk. Alt-i-ett altså.

Ellers har du HER en tidligere tråd om akkurat tuiliq. :) Der kan du sikkert finne litt erfaringer.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Previous

Return to Anmeldelser