Tørrdrakt som egner seg til padling i Nord Norge

Re: Tørrdrakt som egner seg til padling i Nord Norge

Postby thostr » 03 Mar 2013, 11:58

Må skynde meg å si at glidelåsene jeg har sett splitte seg har vært av typen TiZip - smale. Det har oppstått ved påkledning av kald drakt, ved skulderen på frontmonterte glidelås. Husker ikke hvilke drakter, men tror ikke det var Ursuk-drakter.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
thostr

Re: Re: Tørrdrakt som egner seg til padling i Nord Norge

Postby ugla » 03 Mar 2013, 13:41

thostr wrote:Må skynde meg å si at glidelåsene jeg har sett splitte seg har vært av typen TiZip - smale. Det har oppstått ved påkledning av kald drakt, ved skulderen på frontmonterte glidelås. Husker ikke hvilke drakter, men tror ikke det var Ursuk-drakter.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Jeg har også fått en splitt på T zip glidelås på Artistisk drakta jeg hadde når jeg skulle lukke den. På skuldra som du nevner. .
Dette er et tegn på at man ikke har smurt glidelåsen på lenge og jeg kaller det brukerfeil.
Aldri fått splitt etter at glidelåsen er lukket.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby thostr » 03 Mar 2013, 14:12

Artistik-drakten er en av draktene jeg har sett dette på.

Å kalle dette for "pilot error" synes jeg er tøys, det er en stor svakhet med dette glidelåspatentet og dertil en svakhet som kan være direkte farlig.
thostr

Postby Joker » 03 Mar 2013, 22:58

Metallglidelåsen på min NRS Extreme-drakt har knukket på et par tre plasser, så det kunne kanskje vært en ide å ha samme lukking på tørrdrakter som på vanntette pakksekker
Joker

Previous

Return to Anmeldelser