NDK,kvalitet og service

Re: NDK,kvalitet og service

Postby yr » 11 Sep 2018, 21:50

Det sier vel ganske mye om kvalitet og produktkontroll eller mangel på det, når de fleste Ndk. forhandlere selv tar turen til produsenten for å plukke ut kajakker
yr

Postby Kvase » 11 Sep 2018, 22:45

Husker en kar nede ved Søgne Vest-Agder ved navn Bent ? drev med import av NDK henta en slik kajakk for en fra Kongsberg traktene hos Bent - Han dro alltid ned på slutten av sin tid som importør å sjekka alle kajakker før han lot de passere hjem til Norje -Da dette ble så tungvint og kostbart måtte han kaste inn håndkle men dette var rundt 2002 - de burde ha skjerpa seg men arrogante små fander ser glatt forbi kvalitet bare de får solgt
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Admin » 12 Sep 2018, 07:34

Jeg husker godt Nome Kajakk. Jeg kjøpte Rockpoolen min av Bernt i 2008-9, tror jeg. Og makan til god og behagelig sørvis har jeg ikke opplevd. Han var meget opptatt av at man kjøpte rett kajakk i forhold til behov og kompetanse.
Men han sa vel akkurat det samme som dere. Han måtte håndplukke kajakkene fra Ndk i frykt for å ende opp med katta i sekken. Jeg tror han tilslutt droppet Ndk etter at han kjøpte inn et par plastikk Romany kajakker som alle hadde en sarg som løsnet etter kort tid. Vanligvis ville jo produsent tatt ansvar, men Nigel Dennis nektet å rydde opp.
Jeg kan selvfølgelig huske feil, men tror ikke det
Admin
Site Admin

Postby veltern » 12 Sep 2018, 10:45

Kvase wrote:..de burde ha skjerpa seg men arrogante små fander ser glatt forbi kvalitet bare de får solgt

Admin wrote:.. god og behagelig sørvis har jeg ikke opplevd. Han var meget opptatt av at man kjøpte rett kajakk i forhold til behov og kompetanse.

Det var den gang da forhandlerne var opptatt at kundene ikke kjøpte kajakker som ikke passet dem, eller kajakker de ikke hadde mestringsmulighet for.

Sier litt som "kvase" over, "det finnes små fander" (forhandlere) som påselger kunder kajakker som ikke passer dem, eller som de ikke kan mestre. Et par firmaer jeg kjenner til er spesielt stygge slik. Da havner de nykjøpte kajakkene raskt opp på finn.no.
veltern

Postby Kinnguffix » 12 Sep 2018, 12:30

Admin wrote:Jeg husker godt Nome Kajakk. Jeg kjøpte Rockpoolen min av Bernt i 2008-9, tror jeg. Og makan til god og behagelig sørvis har jeg ikke opplevd. Han var meget opptatt av at man kjøpte rett kajakk i forhold til behov og kompetanse.
Men han sa vel akkurat det samme som dere. Han måtte håndplukke kajakkene fra Ndk i frykt for å ende opp med katta i sekken. Jeg tror han tilslutt droppet Ndk etter at han kjøpte inn et par plastikk Romany kajakker som alle hadde en sarg som løsnet etter kort tid. Vanligvis ville jo produsent tatt ansvar, men Nigel Dennis nektet å rydde opp.
Jeg kan selvfølgelig huske feil, men tror ikke det

Jeg husker godt Kajakkentusiastene.

Det er for dårlig at ikke produsentene tar ansvaret sitt selv, men forhandlere som yter over gjennomsnittet god og behagelig service er verdt å ta vare på. Det koster litt ekstra, men vi får kjenne vår besøkelsestid...
Kinnguffix

Postby Ringperm » 12 Sep 2018, 13:22

De er vel ikke lenger blant oss noen av disse to sistnevnte. Jeg er redd fremtiden tilhører XXL og tilsvarende, men håper jeg tar feil.
Nå har jeg ikke lenger like god oversikt heller og har ikke vært i en padlebutikk på 3-5 år, så jeg skal være forsiktig med å være skråsikker :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby hotshot » 12 Sep 2018, 13:34

Eian har overtatt mye av porteføljen etter Entusiastene, inkl. Bølgefestival arrangementet i Nevlunghavn om en måneds tid
De er hyggelige og entusiastiske folk og avstanden fra Oslo til Mjøndalen er overkommelig.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Ringperm » 12 Sep 2018, 13:41

Den bølgefestivalen hadde vært morsomt å opplevd en gang. Det er jo ikke mer enn en 6-8 timers biltur.
Kanskje neste år. :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Kinnguffix » 12 Sep 2018, 14:22

Ringperm wrote:Den bølgefestivalen hadde vært morsomt å opplevd en gang. Det er jo ikke mer enn en 6-8 timers biltur.
Kanskje neste år. :)

Anbefales varmt!

Til alle - uansett nivå. Skjærgården er variert, og det pleier å være enkelt å finne passe store (eller små) bølger til enhver smak.
Kinnguffix

Postby hotshot » 13 Sep 2018, 15:56

Men Ringperm: du bor så vidt jeg skjønner i Stavanger?
Der er det jo bølger overalt. SKK hadde jo nylig samling på Kvitsøy, og Jæren består jo nesten bare av surfestrender.
Har nettopp kommet hjem fra Kvitsøy hvor jeg fikk for lite tid til padling, til flatt vann i Oslofjorden ......
Men mulig det blir litt moro med flom i elva.

Men, en nabotråd fikk meg til å se nærmere på en annonse med lenke tilbake til forumet vårt.
Og der var en direkte sammenligning mellom NDK og Wilderness Zephyr 155 PE. padlet i frisk vind og bølger.
Konklusjon der var at hvis du ikke har noe imot plastikk, så er Zephyr en helt grei "erstatning" for en NDK Explorer.
Den veier mindre, koster mye mindre og har en komfortabel og funksjonell innredning.
Kort sagt: det finnes konkurrenter og Nigel bør ikke føle seg for trygg!
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

PreviousNext

Return to Anmeldelser