Elvepadle filmer

Re: Elvepadle filmer

Postby Kokk » 18 Aug 2011, 19:30

Moxie falls 1828 centimeters! hehe

Here is a bumper sticer that says: I'm the best

How do u feel about people who arnt you? Who?... Who is that?...jeah exactly... do they exist?...hmmm...not so much on my radar...dont care so much about them, but...ehmm... Do they foamboat?... r they as sick as i am?... thats the real question, I put that one back on you! :D
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby PilOgBoge » 18 Aug 2011, 19:53

"My dad wanted me to be a foam investment banker. SELL! SELL!"
"well I say, why even mention that Im a chick foamer? Im a foam boater, period." -"yeah you have a period"
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby PilOgBoge » 14 Oct 2011, 21:10

Her har jeg miksa sammen en video fra siste dagen i Austrumdalsåna. Jeg, Tommy og Kjetil er tilbake fra tre dager i Bjerkreimsvassdraget i Dalane (og en ved stranda på Hellestø, Jæren).

Selvsagt er det noen som har fått konsesjon på kraftverk i Bjerkreimsvassdraget også nå, at den ble "vernet" betyr lite så lenge småkraftverk kan påstås å være miljøvennlig. Så det er fokus i videoen, men for min del er selve padlinga også et langt steg framover. Hele kveldene på hytta hadde vi "skolefjernsyn" i padling og om dagene praktiserte vi. Et fantastisk sted å lære på!

Alle linkene viser i grunn til den samme videoen:

http://vimeo.com/30563842

http://www.youtube.com/watch?v=8jVbKZTGo8E

[youtube]http://youtu.be/8jVbKZTGo8E[/youtube]

[vimeo]http://player.vimeo.com/video/30563842?title=0&byline=0&portrait=0[/vimeo]
PilOgBoge

Elvepadle filmer

Postby BerntS » 15 Oct 2011, 07:56

Heftig paddling Pil og Bue :D

Men skremmende at en elv kan ødlegges når den er vernet!
Vi blir jo holdt for narr av disse på tinget, blir forbanna av sånn lyging.
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby PilOgBoge » 16 Oct 2011, 21:47

Jeg skal holde litt tilbake med min egen politikervrede akkurat nå, for jeg gir sikkert også et feil inntrykk i videoen. Selve Austrumdalsåna er ikke direkte truet. Men de mest padlede delene av Bjerkreimselva ligger nedenfor Øksendal kraftverk, som har fått konsesjon. Forhåpentligvis skal ikke kraftverket drikke opp vannet heller.

Bare for å nyansere litt. For oss padlere har utbygging positive sider også: Vannføringa i naturlige vassdrag varierer veldig mye. I landsdelen jeg bor har vi vel ikke et eneste helt uregulert vassdrag. Så om man ikke er ute etter de mest dramatiske opplevelsene kan man padle i hvitt vann nesten hele året.

Vannkraft er bra, det. Veldig bra. Men nok er nok, det hadde jo egentlig vært litt kult med et naturlig vassdrag av litt størrelse borte i Rogaland ihvertfall.
PilOgBoge

Postby Kokk » 19 Oct 2011, 13:09

Har dere en 1/2 time ledig, så len dere tilbake og nyt denne flotte videoen
Kayak TV "The 2011 Short Film Of The Year Awards" 6 finalister *thumright*

- Just water, by Twelve Production
- Whitewater Grand Prix, by Tribe
- Dane jackson on Detonator, by Rush Sturges (rev. innovations)
- Rain Drop, by Stef Pion (DK prod.)
- Biluti River - Siberia, by Tomass Marnics
- Mitsasini River - Quebec, by Bomb Flow TV
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Kokk

Postby 29er » 19 Oct 2011, 15:02

Helt vannvittig bra! Takk for linken :D
Det er nesten så jeg må minne folk om at elvepadling er mer enn det sykt ekstreme dere ser i filmen Kokk la ut - det er også stor moro for halvgamle entusiaster som synes grad 2-3 holder - som f.eks meg *occasion14*

Harald
29er

Postby Kokk » 19 Oct 2011, 15:47

Personlig er jo eg like imponert over klippingen i desse filmene som padlingen. Synst spesielt filmene fra "12 Productions" held sjukt høg kvalitet. Men videoene til 12P får man ofte følelsen av å ta del i eventa som dei følger backstage, for dei filmer ofte padlerene som deltar mens dei psyker seg opp til et løp gjerne med rolig musikk, og ikkje minst gleden til dei som fullfører med bra plasering. Få denne gjengen og denne sporten på RiksTV og det er brennsikkert alle elvegrener vil ha en enorm oppgang.

Denne videoen om Ciarán Heurteau Irlands OL håp i London 2012, er en meget flott klipt video, som viser man kan klippe meget flotte visuelle videoer uten konstante actionklipp

Kokk

Postby 29er » 19 Oct 2011, 16:02

Det er jeg helt enig i, klippingen og selvfølgelig filmingen har utrolig mye å si. Og der er jo også NRK på høyden for å si det sånn, tenk om vi kunne fått en presentasjon av en elvepadler i serien Min idrett (tirsdager kl. 20.15) - f.eks Dag Sandvik. Programmet om klatreren Magnus Midtbø var utrolig bra: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/795115/

Flott slalåmfilm forresten, jeg var på en samling på Kongsberg for noen uker siden, knallmoro å prøve portene igjen ;)

Harald
29er

Postby PilOgBoge » 19 Oct 2011, 20:37

Takk skal du ha, Kokk.

"I played football for a while; but I was afraid of the ball, so.." 8-)

Et av klippene er gammelt - men slalombåtene ser like ut på nye klipp. Hvordan er det, 29er, er båtene akkurat sånn at du kan komme ned en løype fortest mulig, eller er det reglene som bestemmer?
PilOgBoge

PreviousNext

Return to Elvepadling