Kanopadling

Re: Kanopadling

Postby Barskekarsten » 23 Feb 2015, 19:38

Flere og flere modder creecere med bulkhead sadel så du slipper unna stropper og utløsning i en nødsituasjon. Personlig creecker jeg i en L'edge og leiker nå i en Bigdog Chaos C1 med lårstropper. Jeg får ikke den samme kontrollen forover/bakover med kun bulkhead.

Jeg skal kansje få kuttet en sadel av et firma her på Kongsberg så om du og vil ha en får du si ifra når jeg først produserer.
Barskekarsten

Postby hotshot » 23 Feb 2015, 21:20

Takk for omtanken:
Jeg har tilgang til et par "kandidater" som jeg ser på nett at andre har konvertert.
For en uerfaren gamling blir vel det viktigste kriteriet bredde/stabilitet, og da peker Pyranha H3 255 seg ut.
Den andre er Prijon Delirious, men selv om den er bred, er den mer ren lekebåt og lite endevolum gjør den mindre stabil. .
Til gjengjeld er det "logisk" å konvertere den fordi den har veldig dårlig benplass!
Kan bli et morsomt leketøy til triksing på lokale lekeplasser og flattvannstrening på hytta.

Beslutningsterskelen er hva man gidder uten å vite om man faktisk kommer til å drive noe særlig med dette.
Materiellressursene finnes, og dette er jo ganske reversibelt hvis man vil la båten bli kajakk igjen.

Rent praktisk har jeg tilgang til en del skumplast, samt div. remmer, spenner og verktøy.
Ser jo på nett osv. ganske greit hva som skal til. Etter egen test i basseng for noen år siden, vil jeg nok være "konservativ" mht. å spenne seg fast. Den gangen prøvde jeg en Wavesport Forplay med stramme lårstropper og følte litt mild angst ved tanken på hva som ventet hvis jeg ikke klarte å rulle :shock:
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Barskekarsten » 02 Mar 2015, 19:41

Det er et veldig tilbakevendende tema i de internationale kano forumene hvordan en skal løse det med stropper. Jeg har enda ikke hørt om en ulykke relatert til feil på kanoen, men når en ser komersielle tilbydere av C1 outfitting(Zet, Jackson og Big Dog) er de veldig konservative med plasseringen av stroppene.
Barskekarsten

Previous

Return to Elvepadling