Arctic Sea Kayak Race (ASKR)

Informer om turer, samlinger, kurs og andre begivenheter her.

Arctic Sea Kayak Race (ASKR)

Postby Miamaria » 27 Jun 2019, 11:48

Hei

Vet en god del har plotta inn ferien nå, men må likevel passe på å minne om Arctic Sea Kayak Race siden det skjer midt i mitt eget padlemekka Vesterålen. :) Full info, se http://www.askr.no.

En del avskrekkes av navnet som er uforandret, men arrangementet har endret seg betydelig med årene. For de som liker konkurranse er det fremdeles elementer av det også, med halvmaraton og sprint, sistnevnte av den ganske uhøytidelige sorten og mest for skøy. Halvmaraton har også turklasse for de som ikke er interessert i å padle fort.

Fra søndag til onsdag er det turpadling med overnatting i telt på ulike leirplasser, før alle samles i Skipnes der kurset holder til hele uken. Så har du noen i familien som ikke har gått kurs ennå, kan det være en fin anledning til å få dem med, så kan dere padle sammen resten av uken etter kurset. Vet om flere som har gjort denne vrien med hell.

Det er også to ulike turer de første dagene, såkalt kort og lang ramble. Førstnevnte er litt mer relaxed og innaskjærs, men også her vil man høyst sannsynlig få prøvd seg på yttersiden i litt bølger. Sikkerheten er også god, så det er ypperlig anledning til å utvikle seg som padler spesielt om man er fersk.

Det ser ut som det blir lang ramble og hele uken på ASKR på meg i år, hadde vært artig å treffe noen av dere der. :) Legger ved noen glimt fra området, og hva man kan få se i så fall.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Return to Arrangementer og Turinvitasjoner