Vinterpadletreffet

Informer om turer, samlinger, kurs og andre begivenheter her.

Vinterpadletreffet

Postby Miamaria » 11 Jan 2018, 16:02

Ser i en annen tråd ønske om at klubber osv. markedsfører arrangement og sånt her. Vinterpadletreffet bør jo da absolutt nevnes! Det er åpent for alle (med minimum grunnkurs eller tilsvarende). Et knippe lokale padleklubber i nord står sammen bak organisasjonen som står som arrangør.

Foreningens formålsparagraf ligger i bunnen for arrangementet: "Inspirere til helårspadling i trygge rammer"
​Våre hovedmål er å styrke samarbeid mellom klubbmiljøer i regionen, gjennom arbeid med felles arrangementsutvikling.
VPT skal være en arena for inkluderende praksisfelleskap som gir handlingsrom for god padleteknikk, mestring og padleglede.
(Sakset fra hjemmesiden)

Image
Arrangementet startet litt uhøytidelig i det små, men har vokst, og er nå blitt et ganske proft gjennomført arrangement. I år kan vi friste med besøk av Nigel Dennis og Eila Wilkinson, som skal bidra.

Programmet synes vi er blitt veldig spennende, med alt fra sanking av mat i fjæra, tauesirkus og navigasjon, intro surfski, vedlikehold og reparasjon av tørrdrakt, til strømpadling på flere nivåer, padleyoga, brottpadling og ulykkeshåndtering - og mye mer.

Det er rett og slett liten grunn til å sitte hjemme andre helga i mars - kom dere nordover - eller sørover, litt etter hvor dere sitter i dag. ;)

Full info på nettsiden: http://www.vinterpadletreffet.no
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Vinterpadletreffet

Postby Miamaria » 10 Apr 2018, 07:39

For de som gjerne ville vært med men ikke hadde mulighet, så er det altså en liten "smak" av treffet i bloggen min.
Flere var så heldige at de vant seg tørrdrakt eller andre ting under lotteriet - deriblant meg, som vant en flunke ny Ursuit tørrdrakt. *hello2* Det kan så absolutt lønne seg å dra på Vinterpadletreffet, med andre ord. ;)

Image

Treffet har nå vært på Offersøy i Lødingen tre år på rad, men nå skal det ut på flyttefot igjen. Det er fem klubber som samarbeider om arrangørforeningen, og meningen er at treffet skal vandre rundt. Bodø Kajakklubb ser ut til å ta over stafettpinnen, vi er veldig spente på hvilke nye kule ting som dukker opp på programmet til neste år.

Men årets treff altså - her:
Fredag - HER
Lørdag - HER
Søndag - HER
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Return to Arrangementer og Turinvitasjoner