Lekasje i kiste til senke kjølen på Valley Nordkapp PE

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Lekasje i kiste til senke kjølen på Valley Nordkapp PE

Postby olehavpadle » 14 May 2011, 19:32

Jej får vann i akter pakkerom på min kajakk. har systematisk utelukket at lekasje kommer fra fra luken eller fra skottet mellom dagsluken og akter rommet. Har snudd kajakken opp ned og fyldt kisten med vann og ser at det blir litt fugtig inn i rommet, men ikke voldsomt mye. Ved antatt 2 timers padling på flatt vann er det ca. 10 - 20 ml. vann. Ved padling i røff sjø, betraktelig mer.
Har strammet kabel-gjennomføringen en del (tør ikke stramme for mye) men lekasjen er der stadig. Gaffa-tape løsninger funker heller ikke.
Tenker at andre med Valley båter i PE har opplevd samme problem.

Håper på gode forslag
Nordkapp PE
P&H Bahiya
angmassaliq rullekajakk
olehavpadle

Re: Lekasje i kiste til senke kjølen på Valley Nordkapp PE

Postby PilOgBoge » 16 May 2011, 00:50

Hei, OleHavPadler.
Håper du får fikset problemet. Det er kanskje ikke så lett å finne noe lim eller fleksibel gugge som fester på overflaten.
Min båt, og tilsvarende Valley PE klubb-båter som jeg har oppsyn med, er potte tette dersom jeg tar meg bryet med å presse lukekarmene helt ned til, samt fjerne all sand fra leppene. Det tar litt tid å gjøre det helt, på kalde dager bruker jeg nøkler eller lignende for å få det til.
Litt av fuktigheten kan kanskje komme fra lufta i rommene. Det kondenserer litt når man setter kajakken på vannet slik at skroget blir kaldt.
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby Rudi » 18 May 2011, 08:33

Hos meg var det skruen der skegen er festet.
Var bare brukt noe sika e.l. som jeg rensket vekk, satte på o-ring og større skive og skrudde godt sammen.
Tett etterpå *thumleft*
Rudi

Postby olehavpadle » 19 May 2011, 20:50

Tak Rudi. Skal prøve det samme på min. *icon_salut*
Nordkapp PE
P&H Bahiya
angmassaliq rullekajakk
olehavpadle

Return to Gjør det selv