Senkejøl Romany - kriiiise

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Re: Senkejøl Romany - kriiiise

Postby Thobjerk » 28 Jul 2012, 14:51

Rusfri 3mm vaier kan ex kjøpes på Biltema (10 meter koster nok 80). Det er lurt å kjøpe en vaierkutter slik at man unngår flisete ender. Jeg har vaier fra Biltema på min Romany og det funker perfekt. :D
Thobjerk

Re: Senkejøl Romany - kriiiise

Postby Morild » 28 Jul 2012, 22:04

Her skal en ikke være lenge uten internett tilgang før d tar av ser jeg....

iron wrote:monter ror *laughing4.*

Nope! Har hatt rorkajakk - trives bedre med min Romany UTEN ror, men skal selvsagt revurdere d om jeg skal padle Norge på langs eller tilsvarende lange turer, men da på en annen kajakk. Ikke på Romanyen- nix, nei og njet. Tilbøyelig til å dele thostr sitt syn der. Fraværet av internett skyldes at jeg er på reise, og ikke at jeg har vurdert ror på Romanyen, i tilfelle noen skulle lure.

Kvase: God Tur hadde- originalwire ra NDK ;) I tillegg fikk jeg noen knakende gode tips til hva jeg skal gjøre med messingmansjetten/klemhylse eller hva d nå heter som skal holde slangen på plass ved inngang til røret som fører til hendelen: enten d opplagte - å klemme messingdingsen forsiktig slik at den sitter godt på slangen, eller å varme den opp slik at den smelter fast til plasten (litt usikker på metodikk der). Må forske litt der.

Ellers takk for gode tips og råd til alle sammen! Slapper litt mer av nå når jeg både har wire og har trent på å skifte den *thumleft*
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Previous

Return to Gjør det selv