Skade glassfiber, arrow empower

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Re: Skade glassfiber, arrow empower

Postby ikaros » 27 Sep 2012, 09:47

Arrow oppfører seg helt utmerket når du først får tak i dem, men det var ikke mye respons da jeg førsøkte med e-post i vår. De har sikkert mye annet å gjøre enn å følge med på og svare på e-post på en "kontakt oss"-adresse. Jeg synes du burde kontakte forhandleren igjen, orientere ham om hva du har fått vite her på forumet, spørre direkte hva han har fått ut av Arrow, evt. videresende relevante e-poster til deg. Og du bør skrive et formelt brev der du hevder reklamasjonsgrunnlag, og forlange at det videresendes til Arrow, både elektronisk og på papir. Ta gjerne flere og bedre bilder av kajakken og legg ved. Jeg brukte nærbilder, men også bilder av større deler av båten, der gelcoatskadene var ringet inn med tusj. Det ble mange ringer, når jeg tok båten nærmere i øyesyn.
Lykke til.
Ikaros
ikaros

Postby MortenAldal » 28 Sep 2012, 21:59

Fikk et langt og forklarende svar fra Tequila i dag, og vil dermed rette litt opp i dette. De har åpenbart gjort så godt de kan med å videreføre reklamasjonen min. Det at de har brukt litt tid på å gi meg oppdatering, har jeg oppfattet som å ikke har blitt tatt på alvor. Har nå fått bevist at de har kontaktet dem flere ganger, og ringt dem. Håper dette ordner opp i omdømmet jeg har gitt dem her inne, og endrer dermed noen av mine tidligere innlegg.
Last edited by MortenAldal on 28 Sep 2012, 22:47, edited 1 time in total.
- Arrow Empower
- Tequila Sports Grønnlandsåre
- Epic Midwing
- Morten Aldal Super Limited Super Stormpaddle
- Morten Aldal Super Limited Super Standard GP
MortenAldal

Postby Sven K » 28 Sep 2012, 22:46

det går nok bra. kule greier. *icon_salut*
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby 29er » 29 Sep 2012, 07:48

MortenAldal wrote:Fikk et langt og forklarende svar fra Tequila i dag, og vil dermed rette litt opp i dette. De har åpenbart gjort så godt de kan med å videreføre reklamasjonen min. Det at de har brukt litt tid på å gi meg oppdatering, har jeg oppfattet som å ikke har blitt tatt på alvor. Har nå fått bevist at de har kontaktet dem flere ganger, og ringt dem. Håper dette ordner opp i omdømmet jeg har gitt dem her inne, og endrer dermed noen av mine tidligere innlegg.

Dette var realt av deg, MortenAldal! Jeg er generelt litt skeptisk til å håndtere reklamasjoner på diskusjonsforum, i hvert fall der det trekkes raske konklusjoner uten at butikken/leverandøren/produsenten det handler om har uttalt seg. Håper alt går som det skal med kajakken din nå, og at du kan fortsette å legge ut gladmeldinger om nye ruller du oppdager ;) Gratulerer med gårsdagen (22 år - var det ikke det?) *hello2*

Harald
29er

Postby Sven K » 29 Sep 2012, 09:15

vel forumet er en utmerket brekkstang!
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby swell » 29 Sep 2012, 09:55

Enig med 29er, men poenget er at det er stor forskjell på leverandører og forhandlere som behandler reklamasjoner med et åpent sinn og som ikke har en ryggmargsrefleks som sier "det er ikke min skyld, du har sikkert mishandlet kajakken". De leverandørene/forhandlerne som hjelper kundene sine fra første kontakt fortjener økt salg og offentlig skryt.
swell

Postby MortenAldal » 29 Sep 2012, 10:16

Er helt enig i det med å håndtere reklamasjoner på diskusjonsforum, men denne tråden begynte jo med at jeg ønsket hjelp til hvordan å ordne skaden. Men dette viser at det er viktig at forhandler holder kunden oppdatert. 22 år ja...takk :P
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby MortenAldal » 29 Sep 2012, 11:10

Må også tilføye at Tequila nå vil ta tapet og bytte kajakken min, om Arrow nekter. Det syns jeg blir helt feil, så i det tilfelle får jeg bare avvente og se om det utvikler seg til mere skade.
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby Sven K » 29 Sep 2012, 11:39

bra jobba! enig med deg. ting bør går begge veier. Slikt er viktig for oss å vite. God service og respekt for kunden er den beste reklame man kan få.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby ikaros » 29 Sep 2012, 13:11

Du skal selvsagt ikke vente og se om de blir flere skader. Om det er slik vi tror, er gelcoaten defekt fra fabrikken, ferdig med det. At du som kjøper skal bære belastningen med det er helt urimelig.
Jeg syns også at det er feil at Tequila og ikke Arrow skal erstatte dette, men heller Tequila enn ingen erstatning i det hele tatt, og da får det i siste instans bli en sak mellom Tequila og Arrow. Vi snakker tross alt om et produkt du har betalt ca 25 000 kr for, og da skulle det bare mangle at ikke leverandøren eller produsenten tar belastningen med en defekt båt. Jeg gjentar: ta gode bilder, både detalj for å vise hvorledes skaden ser ut, og oversikt for å vise omfang, Send dem eller få dem sendt til Arrow, sammen med et formelt brev, hvor du også viser til hva du vet om hvilken behandling andre med tilsvarende skader har fått.
Ikaros
ikaros

PreviousNext

Return to Gjør det selv