Skade glassfiber, arrow empower

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Re: Skade glassfiber, arrow empower

Postby SamH » 29 Sep 2012, 13:34

De vet fordømt godt hva det dreier seg om hos Arrow, å hale ut dette her er på grensen til svindel..
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

Postby ugla » 29 Sep 2012, 16:50

Hva dreier det seg om hos Arrow?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby SamH » 29 Sep 2012, 17:00

At svært mange, om ikke alle, av båtene med konvensjonell layup produsert hos forrige produsent har samme feil,
gelcoaten binder ikke skikkelig til underliggende laminat.
I tillegg har jeg sett fler av disse båtene hvor produksjonsfeilene er forsøkt skjult, det er smørt topcoat over det som ser ut om støpefeil/blærer/manglende gelcoat. Det er ingen god reklame for Arrow å ikke reagere prompte når stadig nye kunder melder om samme feilen.

Inmari dumt av dem, for sett bort fra produksjonsfeilene er det bra båter..
Sam Houlder ☻
SamH

Postby MortenAldal » 02 Oct 2012, 15:17

Ser at selveste Nikolai i Arrow har forsøkt å få fatt i meg på telefonen i dag. Får ringe tilbake i morgen...blir spennende. Arrow hadde jo foreslått for Tequila at jeg fikk vurdert skaden hos et båt-verksted.
- Arrow Empower
- Tequila Sports Grønnlandsåre
- Epic Midwing
- Morten Aldal Super Limited Super Stormpaddle
- Morten Aldal Super Limited Super Standard GP
MortenAldal

Postby MortenAldal » 03 Oct 2012, 12:59

Da skal jeg sannsynligvis til Larvik på Bølgefestivalen i helgen, og få ny kajakk! Fikk snakket med Nikolai i dag, og han var veldig medgjørlig, så det har nok aldri vært snakk om at de har vært vanskelige. Tequila Sports hadde gjort nøyaktig som de skulle i slike saker, og det gjorde også Arrow når de omsider fikk tid til å ta seg av det. Han beklaget på det sterkeste at det hadde tatt så lang tid.

Han retter også opp i de ryktene som går angående problemer med Arrow Kayaks:

"Vi har haft ca. 10-14 tilfælde af vedhæftnings problemer på kajakker produceret i 2011. Vi har produceret mere en 250 kajakker i 2011."

"I 2012 er kajakker produceret hos Cobra Int. i Thailand (samme fabrik som TideRace og Necky benytter) oplagt med en speciel engelsk resin som hedder Ampreg Adhesive Promoter, Dette er et Epoxy produkt, som er specielt udviklet af Gurit i UK for at hæfte på Polyesther gel coat. At vi har ændret resinen betyder ikke at kajakker fra 2011 0g 2010 har gel coat problemer, dette har kun været tilfældet i ca. 4% af tilfældene. Da vi opdagede at der kunne være problemer kontaktede vi straks fabrikken og rejste også derned med en Komposit ingeniør for at løse problemet. Vi overvåger nøje vores to producenter og tager jævnligt test. Jeg har personligt været på fabrikken 9 gange på bare 2 år. Vi i arrow kayaks er alle padleentusiaster og vi står 100% bag vores produkter."
Last edited by MortenAldal on 03 Oct 2012, 13:01, edited 1 time in total.
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby MortenAldal » 03 Oct 2012, 12:59

Dobbelpost
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby SamH » 03 Oct 2012, 13:06

Veldig bra, gratulerer. Jeg er sikkert på Lydhus med Empoweren min til helgen jeg også.
Sam Houlder ☻
SamH

Postby Sven K » 03 Oct 2012, 14:02

jeg tar med ivalu, hehe..nei jeg tror ikke jeg gidder. Jeg kjøpte en demo brukt av Havpadlern, og fikk beskjed om at det var hairline cracks i gelcoaten rundt luka foran. Leitt mer sprekker har det blitt men jeg har enkelt fiksa det med å frese opp sprekkene og legge på gelcoat. Det ser ikke ut til å forværre seg. sprekkene her er mellom yttercoating og gelcoat. Blir det mye værre for jeg vurdere å snakke med arrow. Men så lenge jeg synes det er kult å ha kajakken, betyr det ikke så mye. Brutkverdien derimot blir jo mindre. Ellers virker jo kajakken meget bra bygd synes jeg. Ikke av de letteste og den virker solid. jeg finner ikke noe bedre grønlands kajakk i composite tror jeg. Det at jeg har overtrådt grensen mht å mekke på dyre båter,gjør at jeg jo lage en PanZerIvalu ved å legge ekstra glassfiber feks utta på der jeg måtte ønske.oisann..beklager digresjonen. Kult at Arrow har den holdningen. Kul deal ,both ways!

:twisted:
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby MortenAldal » 04 Oct 2012, 21:27

...bør jeg forvente å få kompensasjon for å ha kjørt til Larvik, og for KeelEazy'n som er på kajakken? Vil ikke være for kravstor.
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby ikaros » 05 Oct 2012, 06:34

Kompensasjon for KeelEasy tror jeg du kan glemme. Jeg antar det var ditt eget valg, før du begynte å kjøre en reklamasjonssak, og da får du nok ta ansvaret for det også. Om du har fått råd om kjølstripe hos forhandleren, stiller kanskje saken seg anderledes.
Turen til Larvik? Tja. Du kunne ha sagt å reise dit har du ikke anledning til, båten må sendes til deg. Hvis du nå har valgt å reise til Larvik, uten å avtale noen kompensasjon på forhånd, må du kanskje ta ansvaret for det valget også. Mye kan gjøres og godtas, men å komme med det i etterkant i stedet for å avtale på forhånd, er lite populært. Men bevares, det går jo an å spørre.
Ikaros.
ikaros

PreviousNext

Return to Gjør det selv