Laga ryggstø til grønlandskajakk

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Laga ryggstø til grønlandskajakk

Postby Marlinman » 01 Aug 2013, 22:39

Har til no berre polstra dekksbjelken bak mannholet med neopren. Dagen etter ein par timars padletur har eg vore litt øm i ryggpartiet som har kontakt med denne relativt begrensa flata. Å laga ei betre ryggstøtte har lenge vore planlagt og ein dag i ferien fekk eg ånda over meg.

Materiell:
Gråpapir
Seilduk 410 g/m2
Rest av gamalt liggeunderlag
15 mm nylon webbing
3-4 mm fletta snor
Tekstillim

Utstyr:
Symaskin
Saks
Strykejern
Nål og seilmakarhanske, eller anna kraftig syutstyr

Eg har sydd segl til 3 små tradisjonelle båtar (færing, åttæring og vengbåt). Trikset med strykejern og tekstillim har eg lært i den samanheng. Det gjer arbeidet utruleg mykje lettare og eliminerar bruken av knappenåler og tråkling. Om limen ikkje tåler vatn gjer ingen ting. Det er saumen som skal halda.

1. Lag ein mal av gråpapir med storleik som den ferdige ryggstøtta skal ha
2. Klypp til kjerne av liggeunderlag eit par cm mindre enn malen
3. Klypp til frontstykket eit par cm større enn malen
4. Klypp til ryggstykket etter malen

Image
Frå venstre: Mal, frontstykke m/kjerne oppå, bakstykke

5. Lim kjerne til front- og bakstykke m/tekstillim

Image
Delene limt saman

6. Stryk bakstykket rundt kjernen.

Image
Bakstykke strøke rundt kjernen.

7. Sy saman bak- og frontstykke med saum så nær kjerne som råd.

Image
Bak og frontstykke sydd saman med 1. saum

8. Brett 1 cm av frontstykket mot bakstykket. Stryk bretten.
9. Brett frontstykket over bakstykket. Stryk bretten og sy rundt gjennom alle laga.

Her skulle det ha vore eit bilete.... Vitsen er at ein får ein dobbel brett som gøymer dei lause trådane i kanten på både front og ryggstykke.

10. Lag hemper av webbing. Svi dei i endane slik at dei ikkje flussar seg opp. Sy på hempene. Alle laga med seglduk og webbing er no så tjukt at om ein ikkje har ei kraftig seglmakarmaskin så må ein sy for hand med seglmakarnål og -hanske.

11. Lag snorer i høveleg lengde. Svi dei i enden.

Image
Ferdig ryggstø m/hemper og snorer.

Image
Tre snora slik og knyt ein båtmannsknop over hempe/snor.

Image
Treing av snor rundt spant. Knyt båtmannsknop over snora.

Image
Ryggstøtta på plass i kajakken.

Har seinare funne ut at sidesnorene oppe bør treast på utsida av dekkslistene, ikkje ein på kvar side som på bilete.

Ein testtur på 15 km synde at komforten vart betydeleg betre. Eg synest og at eg fekk betre "kontakt" med kajakken.

Sitjeposisjonen kjem eit par centimeter lenger fram, noko som kan vera problematisk om ein har ein trang kajakk i utgangspunktet.

Ryggstøtta er sjølvsagt i vegen ved pakking akter. Den treng ikkje demonterast heilt. Det er nok å løysa dei tre snorene i overkant. Det kan og henda at ryggstøet står fint om ein kuttar ut den midterste snora.

Eg meinar at dette er ei god løysing med den fordelen at ein ikkje treng skruer eller modifisering av kajakken på annan måte.

Ei lita åtvaring til slutt: Sying av seglduk røyner på symaskinen. Det er ikkje sikkert at fruen vert begeistra når du brukar hennar nye Pfaff super SS rally GT digital symaskin til dette føremålet....
Marlinman

Re: Laga ryggstø til grønlandskajakk

Postby hotshot » 01 Aug 2013, 23:12

"Stilren" gjennomføring av prosjektet Marlinman, bra jobba :D

Jeg driver med mye tilsvarende, men på mer moderne" syntetiske" kajakker.
Man får kjøpt ferdige ryggstøtter med remmer og spenner etc.
Jeg har også slaktet ryggsekker med gode polstrete bæreremmer (stikkord: loppemarkedsesongen er rett rundt hjørnet).

Særlig innen elvepadling legges det vekt på dette med å sitte "fastspent" og ryggstøttene på nyere elvekajakker er regulerbare.
Dvs. at man slakker dem for å komme ned i båten og strammer til når man er på plass.

Den enkleste løsningen på dette har Jackson Kayak utviklet: ryggstøtten sitter i en snor som strammes og låses med en enkel "cleat". Sikkert noe en smart kunde har funnet på og så har de kapret ideen. Jeg har padlet Jackson kajakker med denne løsningen: det er enkelt og fungerer:

http://www.youtube.com/watch?v=g2MZ55YB17Q

her er en som har brukt metoden på en annen kajakk i et DIY prosjekt:

http://kayakhotdogs.blogspot.no/2011/12 ... ement.html

En slik løsning burde være mulig å innlemme i ditt oppsett for å komme nedi samtidig som man kan få god ryggstøtte. Også på turkajakker er det en viktig faktor å avlaste korsryggen og samtidig få god kontakt med båten.
P&H sine nye crossoverkajakker (e.g. Hammer) låner tilsvarende detaljer fra samarbeidspartner Pyranha sine elvekajakker.
Et typisk eksempel på at ulike kajakkdisipliner inspirerer hverandre........
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Sven K » 01 Aug 2013, 23:16

enig. bra jobba..
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby ørgen » 01 Aug 2013, 23:30

Tøft! Liker "buildalongs" :-) Hva om du monterte noen klips i stedet for snøring? Vet ikke hvor breie nylonbånd en måtte ha trengt, men neppe mere enn 10mm. En vanlig hjemmesymaskin er ikke særlig glad i nylonbånd, men putter du inn ei 100 nål, går det nok bra. Trikset er også å vente til kona er ute av huset og kjøre på med litt tynnere undertråd slik at den ikke krøller seg opp. ;)
don`t buy it if you can`t modify it
ørgen

Return to Gjør det selv