Bytte sete i CD Gulfstream

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Bytte sete i CD Gulfstream

Postby kjetilhd » 06 Aug 2013, 20:43

Har noen erfaringer med å byte sete i Current Designs Gulfstream? Jeg er lei av å reparere det setet som er montert og vurderer å bytte hele greia. Ser ut til at setet er støpt fast i skroget/sargen, men det er kanskje mulig å gjøre noe med det likevel.

Jeg har en Kajakksport Artisan Millennium med et suverent godt sete. Ser ut til å være av plastikk med noe isolasjon inni. Det er i alle fall varmt og godt å sitte på selv på vinterstid. Har alltid tenkt at det setet hadde passet i Guffen.

Kjetil
Kjetil Høidal
Florø

Current Designs Gulfstream
Kajakksport Artisan Millennium
Current Designs Sirocco
Current Designs Crosswind K2
kjetilhd

Re: Bytte sete i CD Gulfstream

Postby Sven K » 06 Aug 2013, 21:48

ah..en gulfstream..den skulle jeg gjerne sett/prøvd..en virkelig klassiker. hva er galt med setet?..med godt grunnarbeid burde det bli sterkere enn før i reparert tilstand..please explain
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: Bytte sete i CD Gulfstream

Postby kjetilhd » 06 Aug 2013, 21:59

Det ser ut til at setet er bygd litt for tynt. Det har blitt brudd flere steder på på kanten der lårene mine presser mot setet. Kan legge ut bilder i morgen kanskje.
Jeg har forsøkt å forsterke litt med ekstra glassfiber og ekstra gummiklosser under setet, men det har tydeligvis ikke vært nok.

Jeg er veldig godt fornøyd med egenskapene til kajakken, men håndverket er av langt dårligere kvalitet enn f eks Kajakksport. Kan ta med noen bilder som viser noen merkelige konstruksjoner. Tenker at dette kanskje er et mandagsprodukt siden mange skryter av godt håndverk hos Current Designs.
Kjetil Høidal
Florø

Current Designs Gulfstream
Kajakksport Artisan Millennium
Current Designs Sirocco
Current Designs Crosswind K2
kjetilhd

Return to Gjør det selv