Småreperasjon av slitekjøl

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Småreperasjon av slitekjøl

Postby Morild » 24 Dec 2014, 10:08

Ja da har jeg endelig fått somlet meg til å lage en aldri så liten rapport på et lite stykke mekkearbeid på slitekjølen jeg gjorde tidligere i høst. Greitt å ha det dokumentert i bloggen så dere kan lese om det her slik at jeg kan leite det frem igjen så jeg vet hva jeg skal gjøre/ikke gjøre neste gang (teflonhjerne). Ikke at skadene var omfattende, og jeg kunne sikkert herjet en sesong til uten videre tiltak, men ettersom glassfibertustene begynte å titte frem tok jeg ingen sjanser. Men det skal de NDK- er det "heavy duty" lay up, ja så mener de det.......Lag på lag med glassfiber på kjølen, og lag på lag med gelcoat eller noe sånt, utenpå der igjen. Og en slik forsterkning av kjølen tenkte jeg det var lurt å ta vare på før skadeomfanget blei for stort. Greitt å slippe å tukle med glassfiber, vanskelig å få jevnt og pent på vil jeg tro.

I allefall- det blei gangske pent synes jeg, og jeg er selvfølgelig litt stolt av meg selv som fikser og ordner på kajakken sjøl, uten å springe til gubben (derfor behov for litt selvskryt her). Ikke vanskelig i det hele tatt! Fikk riktignok problemer med misfarging av epoxyblendingen som oppstod over natten, men skitt au- kjølen vender jo ned.....Er det neon av dere som vet hva som kan ha skjedd, setter jeg sjølsagt pris på å få vite det.
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Return to Gjør det selv