Reval mini, tykkere lårstøtter. Hvordan?

Forumet for de nevenyttige
Bygger du eller modifiserer du egen kajakk? Gjør du reparasjonene dine selv? Eller har du gode ideer eller spesielle prosjekter på gang?
Del gjerne dine erfaringer her inne

Reval mini, tykkere lårstøtter. Hvordan?

Postby Havfrue » 30 Aug 2015, 09:15

Har anskaffet meg en Reval mini. Superfornøyd med kajakken, bortsett fra de tynne lårstøttene. Jeg kunne tenke meg å legge noe under dem slik at de ble litt tykkere og mykere. Nå er det jo bare tynn plast. Tanken er at det må være lett å montere og mulighet for å ta det bort (hvis jeg en gang skal selge kajakken).
Noen som har gjort noe slikt på sin kajakk? Noen gode ideer der ute?
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Re: Reval mini, tykkere lårstøtter. Hvordan?

Postby hotshot » 30 Aug 2015, 09:54

Det vanlige polstringsmaterialet er skumplast.
Mange padlebutikker har slikt med "innebygget" selvklebende overflate.
Biter av sitte/liggeunderlag kan godt brukes.
Dobbeltsidig tape fester på de fleste underlag.
Fåes for eksempel på rull som "teppetape".
Evt. fiksere kantene med vevtape/"sølvtape"/Tesa-tape.

Jeg har skrevet og vist noen bilder av slikt på min Reval Midi PE somo har ganske mangelfulle lårstøtter.
Vet ikke om du har Mini i glassfiber eller PE utgave? Den siste trenger fiksing....

Ellers så går det jo en tråd akkurat nå om slikt:

viewtopic.php?f=10&t=6150
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Havfrue » 30 Aug 2015, 10:15

Takk Hotshot!
Klippet til bit av liggeunderlag og bare la det over låret, bare for å teste. Men det blir litt for tynt. Behagelig mykt ble det da :0)
Hmmm... Hvis jeg limer det dobbelt, før jeg fester det til lårstøtten, så kan det kanskje bli bra.
Noen som vet om lim som ikke smelter plast og som tåler vann? Å teipe det fast var lurt!
Dette må prøves, det var så genialt enkelt at det kan fungere! Ut å hente kajakk og inn å mekke :0)
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
Havfrue

Postby Havfrue » 05 Sep 2015, 20:10

Da har jeg prøvd meg litt frem. Laget en mal av litt stiv papp, skar ut 4 stk av rimelig og mykt liggeunderlag fra Biltema.
Limte så to og to sammen med kontaktlim. Teipet dem til slutt fast, under knestøttene.
På dagens tur funket dette supert! Bedre kontakt med kajakken. Av og til er det enkle det beste *thumleft* :)
Havfrue

Return to Gjør det selv