Del dine treningsturer

Del dine treningsturer

Postby AndersRS » 23 Sep 2014, 21:14

Hei

Er det flere enn meg som er interessert i å dele surfskiturene sine? Min tanke er at vi kan inspirere hverandre til fremgang. Jeg har hvertfall behov for litt inspirasjon fra tid til annen siden jeg ikke har noen å matche mot på vannet.

Dagens tur 2014-09-23 17:05
Fartøy: Think EVO ll
Tid: 1t33m (startet logging på land)
Distanse: 15.24km Kort drikkepause halvveis
Snittfart i bevegelse: 10.2 km/t
Toppfart: 14.7 km/t
Detaljer: Garmin eller Endomondo
Vær: Stauper (færder) YR Motvind og litt skvalpesjø på vei ut. Vindstille og ganske flatt på vei inn igjen.
Dagsform: Startet frisk og rask, men føltes etterhvert dau og trøtt og forventet mye dårligere tid. Bare 5-6 surfer og burde tatt mange fler.

-Anders

Bilder klippet fra filming med gopro montert på baughåndtaket.
Attachments
2014-09-23-Surfski-utover-resized.jpg
2014-09-23-Surfski-utover-resized.jpg (154.55 KiB) Viewed 5718 times
2014-09-23-Surfski-innover-cut-resized.jpg
2014-09-23-Surfski-innover-cut-resized.jpg (144.63 KiB) Viewed 5718 times
Valley Nordkapp std
P&H Delphin 155
Think EVO ll
Think ION
Nelo 560 (nye)
Carbonology Sport Zest SS2
Stellar S18S
Wave Sport Fuse 64
Big Dog Drop Zone
Sandefjord Kajakk
AndersRS

Re: Del dine treningsturer

Postby AndersRS » 04 Oct 2014, 18:36

Fantastiske forhold idag! Dessverre ikke like fantastiske evner, men moro var det :) Typisk at jeg måtte jobbe idag, men kom meg ut rett etter jobb og fikk padlet litt medsjø lell:

Dagens tur 2014-10-04 17:25
Fartøy: Think EVO ll
Tid: 47m (Ca 4min dødtid i starten)
Distanse: 8.38km Medsjø, rett ut i krevende forhold
Snittfart i bevegelse: 11.3 km/t
Toppfart: 17.2 km/t
Detaljer: Garmin Endomondo
Vær: Stauper (færder) YR 12 m/s fra sør-sørøst. Løyet litt i forhold til tidligere på dagen. Rotete sjø ytterst, enklere etterhvert. Middelbølgehøyde ca 2m. De største antagelig over 3m. Hadde satt pris på større ror idag, og den følelsen har jeg bare hatt 1-2 ganger før.
Dagsform: Sliten etter jobb. Ble noen gode drag, men hadde stort sett nok med å håndtere båten i uvant store forhold. Ingen bading eller nestenbading, men endel full cockpit. Burde tatt en oppvarmingsrunde i bølgene før jeg satte kursen innover.

Klarte dessverre ikke å trykke på riktig knapp på goproen, så ingen film eller bilder. 3-4 av surfene føltes veldig bra, så det hadde vært moro å sett reprisen :(

Tenkt om det hadde vært like fine forhold oftere. Da kunne man jo fått øvd litt mer og blitt flink nok til å utnytte dette bedre :)

-Anders
Valley Nordkapp std
P&H Delphin 155
Think EVO ll
Think ION
Nelo 560 (nye)
Carbonology Sport Zest SS2
Stellar S18S
Wave Sport Fuse 64
Big Dog Drop Zone
Sandefjord Kajakk
AndersRS

Postby Hallvard » 21 Oct 2014, 20:32

Prøver meg på AndersRS mal her:

For heftige forhold på søndag til at jeg turte å ta surfski, så tok Taran i stedet. Fikk meg en akkurat perfekt slitsom tur litt på grensen til det forsvarlige :twisted:

Dagens tur 2014-10-19 14:58
Fartøy: Rockpool Taran 18 og Kajner 3
Tid: 1:03
Distanse: 8.47km
Snittfart i bevegelse: 8,1 km/t
Toppfart: 20 km/t
Detaljer: https://www.endomondo.com/workouts/427679613/13462206 (håper linken virker...)
Vær: Hellisøy fyr yr.no 15 m/s fra sør-sørvest. Noen gode kast som ble målt til 18 m/s (yrs statistikk). Rotete sjø inne ved land, enklere lengre ute. Middelbølgehøyde ca 2,5m. De største over 3m. Endel motvindspadling i sakte fart og desto bedre medvindspadling i stor fart. Nesten litt skummelt å surfe de største bølgene :-) Rullet med vingåren etterpå for første gang, 4 ganger på hver side, sveiperulle og c-c. Og cowboy til slutt. Alt gikk greit.

Dagsform: Super. God økt intervalltrening.
Meg: NPF Veileder hav, BCU 4 stjerner
Utstyret: Valley avocet, NDK Grenlander pro 3-delt, Kirton Inuk, Rockpool Taran, Think Evo 2, Think Ion, CS Vault, Lendal, Celtic, AT2, Superior GP, div. grønlandsårer, Jantex Gamma
Aktivitetene: http://www.tornarsuk.blogspot.com
Hallvard

Postby swell » 22 Oct 2014, 15:40

Hallvard, føles virkelig V10S mye mer ustabil enn Taran. Må jo egentlig ha vært en perfekt dag for surfski *thumright*
swell

Postby Hallvard » 22 Oct 2014, 16:20

Ja V10S er mere ustabil. Dessuten lengre (60 cm) og så har jeg bedre kontakt med skroget i Taran pga lårstøttene. Og jeg mener det er tryggere å kunne rulle enn å entre en surfski - har kanskje med vane å gjøre. Men du skal være god for å kunne få mer fart utav en surfski enn Taran i de forholdene!
Utstyret: Valley avocet, NDK Grenlander pro 3-delt, Kirton Inuk, Rockpool Taran, Think Evo 2, Think Ion, CS Vault, Lendal, Celtic, AT2, Superior GP, div. grønlandsårer, Jantex Gamma
Hallvard

Postby Hallvard » 22 Oct 2014, 18:53

Må vel legge til at min V10 S egentlig ikke er en Epic V10S, men en kopi (Kayakpro Oquendo), så mulig den er litt mere ustabil enn Epic sin. Og så er den i fullkarbon som gjør den enda litt mere ustabil enn de mer vanlige utgavene. Omtaler den som V10S så folk skal skjønne hva jeg snakker om.
Hallvard

Postby keo » 06 Nov 2014, 12:15

Forsetter AndersRS mal her:

Det er ikke noe ekstra med denne turen bortsett fra at det er første gang jeg padler i mørket. Hadde hodelykt og to røde lykter på hode/ryggen. Fungerte egentlig best uten noe hvit-lys på hodet. Holdt meg nær land, ser egentlig ingen store farer med å padle i mørket. Kommer til å bli mye mer av det framover.

Dagens tur 2014-11-05 18:00
Fartøy: Fenn Mako Elite 2010
Tid: 50:20
Distanse: 8.4 km
Snittfart i bevegelse: 10 km/t
Toppfart: 13,7 km/t
Detaljer: strava, om noen skulle ha interesse så finne jeg fram linken. Jeg følger gjerne med hva andre padler på strava, moro å se hva dere padler.
Vær: 4-6 sek/m fra nord.Lite bølger. Krogstadfjorden.

Dagsform: Bare en rolig tur for å teste mørket.

Egentlig et ganske uinteressant innlegg, men jeg leser gjerne hva andre gjør.

Andre som bruker strava?
keo

Postby UNO » 15 Nov 2014, 10:55

Fikk tid til en rolig morgenøkt før jobb i dag.

Dagens tur: Lørdag 15.11.2014
Surfski: Think Uno Max
Distanse: 10,2km, rundløype
Snittfart: 10,89km/t
Snittpuls: 144
Vær: 7-8 ms, overskyet, 11 grader
Bekledning: NRS Hydroskin LongJohn
Topp: Ibex supertynn ull + Salomon tynn vindtettt joggejakke
Åre: ZJ -W1, 210cm
Vest: Hiko Stamina
Sko: NRS Desperado sock
Think surfskileash
Neoprene håndleddsvarmere
UNO

Postby Hallvard » 25 Nov 2014, 21:16

Dagens tur 2014-11-22
Fartøy: Rockpool Taran 18 og Kajner 3
Tid: 2:40
Distanse: 19,23 km
Snittfart i bevegelse: 7 km/t
Toppfart: 19,6 km/t
Detaljer: Lang rolig tur med fokus på teknikk, kos og tur. Sammen med to medpadlere i NDK Pilgrim Expedition ble tempoet kanskje litt vel rolig, men fin tur. Bra med rolige turer også!
Vær: Bare lett medvind, men lange fine dønninger på 1-2 meter.

Dagsform: Super. God LSD (Long Slow Day)

Image
Hallvard

Postby Hallvard » 25 Nov 2014, 21:28

Ble tur søndagen også! I ny type surfski - Stellar SR advantage. Helt ok ski, men ALTFOR stor brønn og samme problem med vann raskt inn og seint ut...

Dagens tur 2014-11-23
Fartøy: Stellar SR Advantage og Kajner 3
Tid: 1:30
Distanse: 11,24 km
Snittfart i bevegelse: 7,5 km/t
Toppfart: 19,2 km/t
Detaljer: Merker at jeg (uten å skryte) har helt andre ambisjoner og kondisnivå enn mine venner... Trenger kontakt med ambisiøse surfskipadlere i nærområdet!!! Har ski til låns. Nå er det sånn at jeg drar med meg venner (gode havpadlere) på tur for det er uaktuelt å dra ut i surfski på havet aleine, men det blir endel venting ja...
Vær: Medvind 5-8 m/s, Rotete sjø med lange dønninger på 2-2,5 meter.

Dagsform: Super. Ok intervalløkt.

Image

Image
Hallvard

Next

Return to Surfskipadling