Solkrem

Solkrem

Postby Miamaria » 18 Apr 2016, 07:46

Jepp, solkrem er padleutstyr. I går måtte den frem igjen, hurra! Det er jo supert med solkremvær, men det er jo noe HERK å holde på med. Solkrem = vannblemmer.

Hvordan får man på enkelt vis vekk solkremen som nødvendigvis havner inni hendene når man smører? Prøvde noen sånne rensekluter, men de var jo også innsausa i noe klebrige smøregreier, så det funket dårlig. Noen som vet om noen som ikke er det, kanskje?
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Solkrem

Postby hotshot » 18 Apr 2016, 09:01

Engangshansker?

Har alltid en kartong i garasjen, prøver å bli flinkere til å bruke dem ved sykkel&bilmekk, epoxyarbeid osv.

Men hvor vannfast er denne solkremen?

Og, er det så varmt vann i Nord at dere padler uten hansker nå?
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 18 Apr 2016, 11:02

Håper på et bedre triks enn engangshansker, men hvis ikke så blir det nok det. Men ser ikke for meg at påføringen funker like godt med det på. Hvor vannfast kremen er kommer vel an på hvilken man har kjøpt, men etter klisjet på åre og hand å dømme så holder det bra lenge. Sånn cirka til man har fått vannblemme, i hvert fall.

Om folk padler med eller uten hansker kommer an på hvem du spør. Det er mange som ikke bruker hansker i det hele tatt, men kanskje diverse typer votter. Selv har jeg open mitts og bruker heller muffer under padling.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Kvase » 18 Apr 2016, 11:13

Gni henda godt i sjøvann før du padler eventuelt bruk litt tørt gress- Jeg gjør det i ny og ned da jeg faktisk bruker ekstrem fete kremer på henda i perioder på grunn av Psoriasis i henda mine -Huden blir så tør at den sprekker helt inn på krys og tvers i perioder. men feit krem må til -Ja jeg veit at solkrem -å Krem er 2 forskjellige ting - jeg bruker også solkrem men de er som regel ikke like feit som de kremene jeg bruker.-
Ja jeg padler helst med bare hender å i den kaldeste perioden liker jeg fingervanter
Vasker du og gnir henda i sjøvann så forsvinner det feite kline i henda forholdsvis fort -
Gress gni henda fort mot værandre en stund med gress som mellomlag (mulig mose går å)
Lykke til
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Miamaria » 18 Apr 2016, 11:20

Skrubbing, rett og slett. Ja det er kanskje så enkelt. Synes bare at den minste rest liksom setter seg på åra og blir værende en halv evighet, men direkte skrubbing med noe har jeg ikke prøvd. Det finnes jo ofte sand der vi går ut, også. Skal prøve neste gang, for nå er jeg lei av å bli solbrent fordi jeg ikke vil miste åregrepet. :)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 18 Apr 2016, 13:36

Klisj og åregrep :P

Elvepadlerne har vært gjennom de fleste varianter opp gjennom tidene. Sticky voks er en løsning brukt a mange for å få bedre grep.
http://www.striestrommer.no/salamander- ... evoks.html

Men fingerhansker i bar neopren gir bedre greps-friksjon enn bar hud. Før syntes jeg de ødela grepsfølelsen, men dette er en vanesak, og nå bruker jeg hansker bortsett fra midt på sommeren og varmt badevann. Hansker med tekstil og sånt i grepsflaten blir glatte. Og hansker er også løsningen på gnagsårproblemet som var et mareritt før. Åpne sår på tommelknokene var elvepadlernes adelsmerke i mange år. Sportstape var / er den beste beskyttelsen mot dette.

I en periode var det vanlig med årer med skum-polstret grep: det hjalp, men de forsvant da vi sluttet med aluminiumskaft.

Slitne hansker funker greit når det blir varmere, så kan du spare de nye og tette til det blir kaldt.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 18 Apr 2016, 16:03

Løsningen for å bli kvitt klisj på nevene, er å fylle på med et annet klisj? Og så putte heslige hansker på toppen av det hele? Det blir null poeng. Nei, det blir minuspoeng, faktisk. Kvase leder med god margin så langt.
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Flärp » 18 Apr 2016, 16:08

Kanske litt grisete, men jag brukar torka av händerna på byxbenen....
Annars är ett bra handkle inte alls dumt. Gärna så "grovt" som möjligt.
Flärp

Postby SamH » 18 Apr 2016, 17:57

Teltvask, oppvask, toalettbesøk, kattvask, sårkompress, kanskje også solkremfjerner med mer?
Våtservietter er hendige greier ;)
Sam Houlder ☻
VHF: Kayak Sam - LL 2896 - 258167620
Tracklogg: kayaksam.area51.no
SamH

Postby yr » 18 Apr 2016, 18:16

Lange diskusjoner om solkrem og fjerning av dette?????
Nei. Padleforumet er så absolutt ikke hva det en gang var *protest*
Ikke rart mange har falt fra.
yr

Next

Return to Padlikyr