Maiturer 2016

Maiturer 2016

Postby RulleRolf » 02 May 2016, 20:29

Det ble en rask liten tur for å lufte vettet etter en lang helg med85 års dag etterfulgt av en barndåp på søndagen og avslutningsvis en padletur etter barndåpen, phuu.
Desverre ingen bilder men det kommer straks flere anledninger.
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Re: Maiturer 2016

Postby Miamaria » 09 May 2016, 21:08

Det har da blitt noen turer i mai så langt, men jeg er ikke ajour med blogginga. (Spørs om jeg blir det før i oktober/november... Det vil vise seg.) Sist torsdag himmelsprett er nå kommet i bloggen HER. Vi ble ikke så mange, men det ble øving på redning og sånt som alle trenger. Greit når folk får funnet det ut, også. ;)

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 10 May 2016, 18:22

Nå er siste etappe av forrige helgs tur, altså 1. mai, kommet i bloggen. Mairulla er herved dokumentert. Flott tur. Hele greiene ligger i bloggen HER selvfølgelig.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 14 May 2016, 10:34

eg er til stadighet litt på etterskudd i bloggen, men nå skal jeg være høvelig ajour. Det som har kommet nå er altså fra forrige helg, da det var padling på Tjeldøya i Tjeldsundet. Litt annet landskap enn vi er vant med her, og det er jo veldig spennende. Ikke minst - furuskog - typisk hammock-terreng. Det er notert til neste gang! Alle bildene er HER i bloggen.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby RulleRolf » 15 May 2016, 08:30

Har gjennomført introkurs for 36 stykker på 4 dager, phuu. Ble lange ettermiddager etter jobb, men utrolig givende.
Image
Bra innsats
Image
16 grader i vannet og over 25 i lufta, det er greit i mai måned.
Mer i bloggen
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
RulleRolf

Postby Havfrue » 15 May 2016, 17:15

Denne fruen er endelig kommet seg i drift igjen, 3 turer har det blitt hittil i mai :) Ett lite innlegg om det i bloggen http://kamillaogtyven.blogspot.no/ Skal prøve å få besøkt dere på bloggen deres iløpet av noen dager, nå er det tid for kaffeselskap i anledning mannens bursdag. Vi blogges!
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Postby Miamaria » 15 May 2016, 21:45

Så flott at du får lov til å padle igjen. *hello2* Ser vi antagelig ville møttes i helgen hvis det ikke hadde vært for at jeg måtte på fotballkamp, men noen må jo fortelle folk hvordan det gik med fotballkampen på hjemmebane… Huff.

Dermed har det ikke blitt særlig med padling her i pinsehelgen, men jeg kom meg en snartur ut for å rulle i dag. Rulling ble det også lite av (men noen ble det, og de gikk fint) – men jeg fant forskjellig rart nedi vannet. Innlegget ibloggen HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 23 May 2016, 09:01

Her er det mange som sluntrer unna for tiden, jeg vet det er flere enn meg som nå er litt på etterskudd her. ;) Siden sist har jeg vært på to turer, korte men trivelige og til dels veldig innholdsrike. Jo saktere det går, jo mer ser man, antagelig? :)

Først en klubbtur såkalt "torsdagspadling", der det kom dobbelt så mange som gangen før. Det innlegget ligger HER i bloggen.
Image

Så var jeg en kveldstur på lørdag med et par ferske damer i klubben, og vi fikk sett mye. Ikke minst fikk ferskeste damen mye bedre dreis på padlinga, noe som er artig å se. (Det hjelper å stille inn kajakken, blant annet.) Det innlegget ligger HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Joker » 23 May 2016, 21:58

Planen var å starte i Skarsfjorden, padle ut i Skagøysundet og så ligge på dekk å slappe av mens tidevannsstrømmen tok meg
med nordover. Strømmen slet imidlertid med å få opp farten i den lille motvinden som var, så jeg valgte å hjelpe til med åra.
Halvannen time senere rundet jeg neset ved Finnkjerka på Rebbenesøya. Helt inne ved land. Der stod gjengen, fjæreplytten,
bare et par meter unna. Helt urørlig og med tærne i vann. Det var så stille at du kunne høre en sandskrubb slippe ei boble. Ikke
så mye som ei fjær rørte på seg. Dagens blinkskudd tenkte jeg idet jeg forsiktig, forsiktig prøvde å snike hånda bort i vestlomma,
men plutselig ble stillheten brutt av intens flakselyd og jeg så bare stjerten på fotomotivet forsvinne innover kjosen.

Image
Nordover Skagøysundet. Strømmen slet litt i motvinden

Image
Finnkjerka på Rebbenesøya. Helvetestinden og Stortinden i bakgrunnen.

Image
Innover Skarsfjorden. Lykta på Teistholmen til venstre
Joker

Postby RulleRolf » 23 May 2016, 22:07

Er det noe galt med forumet om dagen, 9 innlegg om padling i mai?
Hadde et ekslusivt grunnkurs for noen psykoberter, les mer i bloggen
Image
RulleRolf

Next

Return to Arkiv Månedstråder