Maiturer 2016

Re: Maiturer 2016

Postby Miamaria » 24 May 2016, 07:40

Stjerten på fotomotivet er et kjent syn.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby hotshot » 26 May 2016, 09:16

Det er snart slutt på unnskyldningene nå, så jeg må prøve å komme meg avsted.
Mai er nesten slutt og YR har begynt å rapportere badetemperaturer:

https://www.yr.no/observasjonar/badetemperaturar.html

Mye nytt padletøy som trenger en test før det blir for varmt i vannet.........
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby smaavoll » 30 May 2016, 14:23

Ser ut som det har vært mye flott padling rundt omkring i landet *occasion14* Litt padling har det blitt på Stavangerkanten også:
Image

litt mer tekst og bilder her:
http://smaavoll.blogspot.no/2016/05/pin ... finny.html
smaavoll

Postby Miamaria » 31 May 2016, 08:13

Det ble to turer på meg i helgen, en til lands og en til vanns. Foreløpig er det kun den som gikk til vanns som ligger i bloggen, HER. Knallflott vær, så det ble en ganske lang tur fra formiddag til ganske sen ettermiddag. Herlig, når det er så fint at man forlenger turen flere ganger. :) (Ikke minst, når man har muligheten til det, fordi man har sjåfør som kan plukke opp ett eller annet sted langs ruten.)

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby hotshot » 31 May 2016, 08:39

Så ble det en slags mai-tur i år: kanskje litt juks, men likevel en utflukt i går kveld.
Sønnen min har fått tak i en billig brukt påhenger til kanoen som vii testet på slutten av fjorårs sesongen.
Så da tok han med seg kjæresten og meg til vårt vanlige padlested med en velvoksen amerikansk kano lastet på Corollaen.
Det viste seg at en voksen kar med litt hjelp av en liten dame klare å få denne opp og ned fra biltaket uten spesielle hjelpemidler.
Været var pent og rolig; jeg tok likevel på meg den nye Hiko padletørrtoppen med en ullgenser under.
Ungdommen syntes ikke slikt var nødvendig; de hadde ikke tenkt å velte! Vanntemperaturen ble anslått til 15 rader.
Et par timer med Hikoen viste seg å være komfortabelt; jeg tror den puster brukbart........

Vi var nok for tungt lastet til å plane med sivilisert motorbruk, men kom vesentlig høyere enn skrogfarten på en 16 foter.
Kano med motor opplevelsen er en merkelig blanding av padlefarkost og motorbåt: man bør sitte stille i båten *nono*
Bensinforbruket var knapt nok målbart, men kajakk er nok fortsatt en bedre naturopplevelse og trening/utfordring.

Ungdommene fabler om å dra på langtur med farkosten, og totalt sett var jo det hele en problemfri og interessant utflukt.
I tillegg diskuteres det å lage utriggere med åregafler: dette kan bli en syndig rask robåt :evil:
Til for eksempel sjøfugljakt kan det være en smart løsning; Google viser at dette har vært gjort før.......

På tide med litt ordentlig padling!
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby smaavoll » 05 Jun 2016, 19:57

Avsluttet mai med å avholde ett teknikkurs hav i flotte forhold.

Image
Image

En kursrapport her:
http://smaavoll.blogspot.no/2016/06/tek ... -2016.html
smaavoll

Previous

Return to Arkiv Månedstråder