Septemberturer 2016.

Septemberturer 2016.

Postby RulleRolf » 11 Sep 2016, 09:12

Hmm jeg har hatt 7 turer i september inkludert noen kurs, er det så lite padling om dagen eller er forumet i ferd med å dø ut?
Siden sist så har jeg meldt meg ut av Havpadlerne Tønsberg, de er litt for Nazi på turer med å følge med på folk..... Vhf foran og bak i gruppa, i et meget skjermet farvann på en kort tur.
Jeg satt i styret og var egentlig ikke så opptatt av å forby vannscootere men det måtte jeg gjøre så lenge lederen hadde grini seg til et slikt vedtak. Man knebler ikke meg på noen som helst måte.
Betaler med glede min medlems kontingent i Vesterålen padleklubb. Så skal jeg bare padle, padle og padle
Image
Fra et kurs
Image
Fremdeles bra badetemp
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Re: Septemberturer 2016.

Postby Miamaria » 11 Sep 2016, 17:24

Eeeh, ja i hvert fall jeg har visst glemt å legge noe her de siste par gangene. I september har det så langt ikke vært veldig mye padling, men jeg har blogget to av turene. Sist helg var jeg på Taen med Tom, de bildene finner du HER i bloggen.

Og så var jeg sist torsdag på bursdagspadling med Sara, tredjemann måtte av gårde for å finne åra fra forrige tur isteden, den var glemt igjen i flomålet... Navn nevnes ikke selv om vedkommende ikke er på forumet, da man fint klarer å gjøre det samme selv, helt sikkert. ;) Bildene fra bursdagsturenligger HER.

I går padlet jeg en tur på yttersia. Det har blitt mye småturer i det siste, herlig å få en litt lengre tur med litt brus og brøl fra havet langs land. Skal prøve å huske på å poste her når den er kommet på plass. For øvrig, velkommen i klubben, trådstarter. ;)

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 13 Sep 2016, 17:12

Familiedag, ikke allverdens oppmøte eller vær, men fin dag likevel. Bildene i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby filtvet » 13 Sep 2016, 18:55

Gjersjøen nær Oslo. Ganske bråkete område, men ok padlevann.

gjer.jpg
gjer.jpg (198.61 KiB) Viewed 5455 times
filtvet

Postby filtvet » 14 Sep 2016, 05:45

"Hmm jeg har hatt 7 turer i september inkludert noen kurs, er det så lite padling om dagen eller er forumet i ferd med å dø ut?
Siden sist så har jeg meldt meg ut av Havpadlerne Tønsberg, de er litt for Nazi på turer med å følge med på folk."

Hadde litt samme følelsen etter kurs på OKK, flotte lokaler, men jeg ønsker ikke å padle i saueflokk. Og kontingenten er for høy, i Finnmark er den på 200? kr året... og ingen ser ned på deg om du har en "balje". Hadde mitt høyeste ønske vært å komme fort fremover hadde jeg kjørt motorbåt :)
filtvet

Postby Svalbard » 15 Sep 2016, 06:19

Jeg er ganske ny her inne på padleforumet, men registrerer det samme som flere at aktiviteten her virker noe liten. Men, for min del som nettopp er blitt medlem så er det jo masse godt lesestoff tilgjengelig her inne uansett.

Jeg er medlem av Nordhordland Padle Klubb og vi arrangerer felles padling hver onsdag. I går var det onsdag og vi tok turen fra Flatøy, opp gjennom Alverstraumen og tilbake. En liten tur på ca 2.5 timer. HUrtigbåtene bruker Alverstraumen som en del av kystleia si og dette inntraff i går mens var der. Siden det er temmelig smalt i Alverstraumen så blir det bra med bølger etter disse store båtene så jeg fikk endelig prøvd surf for første gang *thumright* En skikkelig digg følelse. Det skal nevnes at jeg på den siste store bølgen fikk såpass bra høyde på bølgen at når jeg skulle sette åra på venstre side, så var det ikke vann der.......satt på toppen av bølgen men baug og akter i lufta :lol: Dette førte til at jeg korrigerte feil idet åra traff vannet og velt ble et faktum. Egenreddning i skikkelige bølger ble utført, og følte at dette ble mestret greit.

Neste helg er det duket for grunnkurs :-)

Med NDK Romany gjennom Alverstraumen.
Image
Alversund
alphakayakgear.no
Nordhordland Padleklubb
Tahe Greenland T
Svalbard

Postby hotshot » 17 Sep 2016, 22:03

Få innlegg fra min side skyldes få padleutflukter.
Men det er bra at de som påpeker lav aktivitet skjønner at det er bedre å tenne et lys enn å klage over mørket.
De siste dagene har jeg vært på hytta, og har parkert en kajakk der: elvekajakk har blitt hyttekajakk.
Det er min Necky Jive som var en utgående modell da den ble kjøpt for 16 år siden.
AT SS touring åra er en smalbladet turutgave som funker helt greit, også til rulling.

Vi har et høyt svaberg som egner seg til "seal launch" så da tok mor bilder mens far stupte uti:

Necky1_1341.jpg
Necky1_1341.jpg (102.62 KiB) Viewed 5294 times

fotografen sto om bord i hyttebåten, så landingen skjedde bak baugen og var ikke synlig på bilde. Så her er jeg allerede utpå:

Necky2_1345.jpg
Necky2_1345.jpg (127.25 KiB) Viewed 5294 times

Deretter ble det rull og tull og litt lett surfing på hekkbølgen fra noen forbipasserende campingcruisere.
Septemberrulla var grei på begge sider. Prøvde litt på static brace på grunna, og må nok innse at ryggen er for stiv til dette.
Det handler rett og slett om manglende bevegelighet: ligger der og skjønner hva som skal til for å flyte stabilt , men det butter. Trengs nok store mengder yoga for å få til dette. Eller en formålsbygd kajakk.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 18 Sep 2016, 11:07

Tror faktisk jeg begynner å bli ajour med bloggen nå. Forrige helgs lørdagstur er kommet på plass, en flott tur på flatt hav på yttersida. Stort bedre blir det ikke. Hele bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Joker » 25 Sep 2016, 17:49

Aktiviteten har ikke akkurat vært noe å skrive hjem om, men nå har jeg endelig fått meg en liten høsttur. Vi padla til Røsnes ytterst i Kaldfjorden i brukbart vær. Det skjedde ikke noe spesielt. Jo, forresten vi så en oter. Selv om det ikke var så mye dyr og fugler å se, så var det skikkelig godt å komme seg ut på sjøen igjen.

Image
Hytter

Image
Røsnes. Fjellene på Vengsøya i bakgrunnen

Image
Kajakken satt klar for sjøsetting. Ferga på vei ut til Vengsøya
Joker

Postby RulleRolf » 25 Sep 2016, 21:14

Har ikke fått inn alle turene her jeg heller men nå litt fra helgens grunnkurs.
Image
Bytte av kajakk må til.
Image
Dette er obligatorisk.
Image
En meget flott helg er over men dette bildet sitter jeg med på netthinna ennå.
Mer i bloggen.
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Next

Return to Arkiv Månedstråder