Padleturer 2018

Re: Padleturer 2018

Postby smaavoll » 16 Sep 2018, 21:17

Såg ut som en kjempefin tur det der Ringperm. Så at fjorden lå og lokket. Vi la allikevel padleturen til Hellestø.

Image

Litt flere bilder fra padleturen her:

https://smaavoll.blogspot.com/2018/09/l ... dling.html
smaavoll

Postby Ringperm » 17 Sep 2018, 13:33

Takk det samme Smaavoll. Det var en fin tur for en nesten tørrlagt padloholiker og akkurat det jeg trengte for å få meg vekk fra vannvogna og ut på vannet.

Men kan ikke nekte for at padling på det åpene hav ser hakket mer gøy ut. Men jeg må nok øve mer på både egenredning og rulle før jeg kaster meg ut i det igjen. Men herlige bilder som absolutt frister.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Miamaria » 20 Sep 2018, 21:47

Hoi fine turer. :) Jeg har også fått en kjempefin tur fra august i bloggen nå endelig. Padlet fra Stø til Nyksund, omvendt av Monsen-ruta, og til havs. :) En av de fineste, men mest utsatte turene vi har her. Med innlagt gastropub-besøk med herlig mat. Utsøkt tur på alle vis, selskap på turen hadde jeg til og med. Bildeneligger her i bloggen.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 26 Sep 2018, 10:58

For ikke så lenge siden klarte jeg å slite meg over dørstokken på en skikkelig gråværsdag med vind og greier, til og med. For jeg hadde jobbet masse og trengte et skikkelig avbrekk. Moralen er som vanlig, at med omgivelser som vi har, så blir det en fin tur uansett f* hvor kjipt vær det er. Sånn ble det denne gangen også. Kort oppsummert, jeg tok med meg en fersking i litt "skavér", telefonen ringte av folk som var bekymret, men vi hadde det aldeles utmerket.
Hele turen ligger i bloggen HER nå.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 02 Oct 2018, 07:27

Nå er det hakket før jeg er ajour med bloggen. Ikke verst. Så her er en tur før trærne ble gule og diverse andre høstfarger. Turen gikk inn Lonkanfjorden, der de fleste starter turen når de skal opp på Møysalen. En kjempefin fjord faktisk, som jeg padlet for første gang i fjor. Den fortjener å bli besøkt oftere synes jeg. Været var ymse, men så lenge det er solgløtt og opphold når man er på land så blir det jo knalltur uansett. HER i bloggen nå​​​​​​​. 

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 02 Oct 2018, 07:32

Ups, det ser ikke ut til at jeg har oppdatert her med padlehelgen heller. Eller muligens del 1 kanskje, uansett den er HER om du ikke allerede har sett den.
Dag 2 var ren turpadling, vi padlet en tur fra Vik til Skjervøyene, og samlet oss en 10 på skjæret-post med det. En kjempetur, også den med litt variert vær.HER i bloggen nå.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Morild » 05 Oct 2018, 23:05

Fantastiske bilder Ringperm!

Prøver så godt jeg kan å sveive i gang padlingen igjen. Forrige helg hadde jeg meg en aldeles fantastisk rulleøkt med Mille som blei avsluttet med tur. Beklager de enomt store bildene som i grunn bare viser et utsnitt, men blir slik når jeg tar det via bloggen (som forøvrig har fått ny adresse). tror hele bildet vises om du klikker på det....

Image

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 06 Oct 2018, 21:14

Jeg har fått padlebursdagen i bloggen HER nå. En av årets fineste turer vil jeg si.
Med nytt telt (Allak) og greier. *occasion14*
Har jeg det minste dårlig samvittighet for at jeg ikke orget med rydding og vasking av hus og baking av kaker og diversediverse jeg selv har null interesse av? Niks. *thumright*

Image

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Mareng » 07 Oct 2018, 09:04

Morild wrote:Fantastiske bilder Ringperm!

Prøver så godt jeg kan å sveive i gang padlingen igjen. Forrige helg hadde jeg meg en aldeles fantastisk rulleøkt med Mille som blei avsluttet med tur. Beklager de enomt store bildene som i grunn bare viser et utsnitt, men blir slik når jeg tar det via bloggen (som forøvrig har fått ny adresse). tror hele bildet vises om du klikker på det....

Image

Image

Image

Får ikke sett bildene skikkelig, bare venstre halvdel (bruker Safari på iPhone).
Padler fra Askøy :)
Mareng

Postby Morild » 07 Oct 2018, 12:40

Mareng wrote:Får ikke sett bildene skikkelig, bare venstre halvdel (bruker Safari på iPhone).

Hmmmm......det er noe dustete som skjer her ja. Har prøvd meg med picasa tildigere, men etter et års tids bruk virker ikke hverken navn eller passord- har skjedd flere ganger, så jeg har noen picasa album (eller var det noe annet? er så lenge siden at jeg ikke husker) svevende rundt i cybernet som jeg ikke får tak i. Vet ikke anna råd en at du får se på dem (og flere til) via bloggen. Forslag til tiltak anyone?
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling