November-turene

Re: November-turene

Postby Broder » 10 Nov 2009, 17:12

Bra filmer Kokk.
Spørsmål 1 : Er kamera for tungt å montere på hjelm?
Ønske: Kommer mer opp fra vannet og mulig også stabilisere bildene litt.
Kan også filme ting på siden av seg, følge en medpadler e.lign.

Søprsmål 2: På stativet montert på fordekket på kajakken så vi noen liner ut fra stativet. Kan du fortelle litt om disse?

Broder - som misunner deg det kameraet :mrgreen:
Seabirds Design Scott MV+ SD B4/Werner Shuna
Seabirds Design Expedition + Werner Shuna/SD A4 wing
Current Design Scirocco - for gjester
Broder

Postby Joker » 10 Nov 2009, 17:37

Hadde en liten tur nå sist søndag, og sola klarte såvidt å hale seg over toppene i sør.
Om et par uker så må vi basere oss på reservelampa, Lūna.

Image
Joker

Postby Kokk » 10 Nov 2009, 20:49

Broder wrote:Bra filmer Kokk.
Spørsmål 1 : Er kamera for tungt å montere på hjelm?
Ønske: Kommer mer opp fra vannet og mulig også stabilisere bildene litt.
Kan også filme ting på siden av seg, følge en medpadler e.lign.

Søprsmål 2: På stativet montert på fordekket på kajakken så vi noen liner ut fra stativet. Kan du fortelle litt om disse?

Broder - som misunner deg det kameraet :mrgreen:

1.) Kameraet er ikkje så tungt at det ikkje går ann å montere det på en hjelm, om det ligg midt oppå. Har vurdert å bare båre et hull i hjelmen å stikke en skrue med samme gjenger som kamerafestet, for hjelm montering. Men ideelt er det ikkje. Det eg ser for meg som største problemet er å sjå kva du egentilg filmer, og om kameraet egentlig er på eller ikkje, litt sensetiv den av og på knappen for REC.

2.) Det er ingen liner på stativet. Det sitter som støpt på kajakken med en vacum sugekopp, men tilfelle rottefelle har eg tatt en runde innom dekkstrikka og snurret rundt.

Ønske.) Ja eg ønsker det samme som deg. Og ikkje bere opp og meir stabilt, men monge fleire vinklar og litt overstiksbilde inn imellom, og raskare klipping. Men desse filmene er litt i en prøv og feil fase for å lære litt mer om film og redigering. Og den morgenturen hadde nokk et stillbilde kamera fungert mykje meir hensiktsmessig, det var jo ein svært kjedelig film med lite som skjedde. Planen var å prøve å fange den fine soloppgangen på film og litt rulletrening, men eg feiga ut pga det var så jævla kaldt (gradestokken var under frysepunktet, og eg er en frostpist) Resultatet var en kjedelig film, men eg la det ut fordi, for å vise den fine morgenen og so dokke som e interesert i kameraet fikk sjå litt på kvaliteten. Men dette er også nedkomprimert 3 gongar for å få det ut på nett.

Turen på Grasøyane blei ikkje heilt etter planen, ideelt så skulle fleire med kamera og brottpadle interesse stille på den turen, men pga familie, cupfinale og jobb stilte ikkje dei ivrigaste brottpadlarane. Og eg blei turleiar i mykje større grad en det eg hadde håpt på, med en gjeng som ikkje hadde heilt den samme brotterfaringa som låg til grunn da turen blei planlagt. Men pga fint vær trivelige folk og fantastiske naturopplevelsar hadde vi ein flott tur fordi, og filminga kom litt mindre i fokus.

Men i dag he dei mest filmintereserte i HKK vår på besøk hos eit lokalt filmstudio og fått tips, triks på korleis vi skal føre kameraet og redigeringen for å få eit meir proff resultat. Desse tipsa vil vi nokk ha stor utbytte av, og håpe vi blir meir beviste på å planlegge litt meir filminga og ønska resultat på forhand. So håpe vi at vi går inn i ein ny era i kvaliteten på filminga vår.

Målet vårt med filminga, er egen interesse og at vi kan lage ein fengandes film som viser allsidigheit i padlesporten på alle nivå, som vi kan vise når klubben deltar på lokale arrangemang, som festivalar, bygdelagsdagar, skular og anna. Og med dette kunne apelere meir mot og rekrutere et litt yngre puplikum.

Dette skulle vel forklare det du lurte på og litt til.
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby Kurt-Inge » 11 Nov 2009, 01:40

Flotte filmer, bygde seg bra opp dem bølgene rundt skjæra, sikkert kjekkt og leike seg der.
Der du padlet alene :o var det helt nydelig himmel og lys :) rundt 01:35 du skulle knipsa noen bilder der:)
Kurt-Inge

Postby thostr » 14 Nov 2009, 14:32

.
Last edited by thostr on 20 Oct 2010, 16:27, edited 1 time in total.
thostr

Postby havhest » 14 Nov 2009, 15:28

Kjempeflott bilete thostr! Klare skarpe fargar. Fargen på kajakken din er super.. :)
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby EnTil » 14 Nov 2009, 16:24

havhest wrote:...
Fargen på kajakken din er super.. :)

Ikke bare fargen. Mønsteret er også det fineste av alle dem Rockpool leverer.
EnTil

Postby Dan Steinbakk » 14 Nov 2009, 17:23

Nydelig bilde, Thomas!! :D
NPF Aktivitetsleder Hav
http://www.ArcticX.no
P&H Delphin, Sør-Grønlandskajakk (SOF)

-"Never put your body where your mind hasn’t been first.”
Dan Steinbakk

Postby vigdis :-) » 14 Nov 2009, 21:28

Enig med siste "talere"... Flott bilde :D
Den båten er bare grom....
vigdis :-)

Postby kardam » 15 Nov 2009, 16:05

En god tur uten mål og mening ut fra Sandvika idag. Pissregn, flatt vann innenfor øyene. Noe mer lufting utenfor. Ikke en båt å se, nærmest tomt for(=2) kajakker.
Noen ganger er det all right :D

Image
Goltziana Marlin, Seabird XP 507, Werner Shuna BS 210, Werner Camano 220, (182/85)
"Motorcycle racing, kayaking and mountain climbing are the only real sports ... all others are games"
kardam

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling