Den store stygge chat-tråden

Re: Den store stygge chat-tråden

Postby Miamaria » 15 Oct 2010, 08:15

Ah. Nå skjønner jeg i hvert fall hvorfor jeg ikke skjønte noe her. *occasion14*
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Ringperm » 15 Oct 2010, 12:01

ugla wrote:Ringperm:
Jeg har gjennomskua deg!
Du vil helst unngå det fordi du innerst inne i hjernen så ligger det å ulmer det faktum at det er Valley som er best...
Dette prøver du nemlig å fortrenge!

Men bare slipp det frem, fall til jorden og tilstå!
Da føles alt så mye bedre etterpå.

Vel, det er ikke helt korrekt. Jeg kan anerkjenne at de lager gode kajakker. Kajakker som gleder mange. På samme måte som Hasle, kan man vel si. Og i likhet med Hasle så fremstår merkevaren Valley som kjedelig og uinteressant.
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har dette synet. Men skal kunne innrømme at jeg har ingen faglig begrunnelse. Jeg har tross alt kun prøvd en Nordkapp RM.

Men det kan være den utpregede Valley fanboismen som har fremprovosert en liten faen i meg. Samtidig som at jeg synes plastbåtene deres er "støgge" :)

Uansett så kommer Valley langt ned på listen over uprøvde båter som fascinerer meg.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Jølle » 15 Oct 2010, 12:37

Ringperm wrote:
Vel, det er ikke helt korrekt. Jeg kan anerkjenne at de lager gode kajakker. Kajakker som gleder mange. På samme måte som Hasle, kan man vel si. Og i likhet med Hasle så fremstår merkevaren Valley som kjedelig og uinteressant.
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har dette synet. Men skal kunne innrømme at jeg har ingen faglig begrunnelse. Jeg har tross alt kun prøvd en Nordkapp RM.

Men det kan være den utpregede Valley fanboismen som har fremprovosert en liten faen i meg. Samtidig som at jeg synes plastbåtene deres er "støgge" :)

Uansett så kommer Valley langt ned på listen over uprøvde båter som fascinerer meg.

YOUR CHOISE

Flott som skjermsparer he he...

Du får lese deg opp HER

HER slipper du heller ikke inn he he.. :bootyshake:
Jølle

Postby Ringperm » 15 Oct 2010, 14:35

Jølle wrote:
YOUR CHOISE

Flott som skjermsparer he he...

Image

Styggeste plastbåten jeg vet om. Den passer seg ikke som skjermsparer eller skrivebordsbakgrunn.
Da er nok Norkapp i glassfiber bedre, om man var tvunget til å bruke Valley

Jølle wrote:HER slipper du heller ikke inn he he.. :bootyshake:

Det er ikke akkurat medlemskap i Rotary, Frimurerlosjen, Golfklubbmedlemskap eller nøkkelen til perleporten du kan friste med.

Uansett så er det totalt interessant for en som har en båt som gjør han overkvalifisert til medlemskap i slike hjemmelagde kopi-gutteklubber :twisted:

Men fra spøk til alvor, så må man si at man godt kan følge med på utvilkingen av Valley Riders. Blir dere like engasjert som "rytterene" dere har hentet navne inspirasjon i fra, eller blir det bare en netthyllest til både Valley og Hurricane Riders? Tiden vil vise, og jeg håper dere holder oss oppdatert her inne.

Alt som fremmer mer padling er tross alt en positiv ting. Uansett hvilken skute man tøffer seg med :)
Ringperm

Postby articwinter » 15 Oct 2010, 15:20

...enig med Ringperm, vuuuuhoooiii den va stygg den Valley ...og STOR!!! :( ..

...ellers så må eg si at det meste av overdimensjonerte frakte-skuter ikke e så mye tiltrekkende til dags og helge-turer.. :twisted:

..de fleste har visst kjøpt kajakk til Svalbard rundt og e å "skvalpe" på maks noen timers tur fra flyte-brygga si der sørpå *laughing4.*

...bitte-små kropper i ALT FOR STOR KAJAKK....hahaha...=gone with the wind :bootyshake:

...hørt om gode kajakker folks; "Water Field Kayaks Qaanaaq".. :twisted: :twisted:
articwinter

Postby Kvase » 15 Oct 2010, 15:39

Nå fåru roa dæ ned nån hakk men jeg er enig mye av dette hehe
Store stygge fandener av kajakker som ikke passer kropper på 160 og lavere
så det med kona :D
men du vet vi feite søringa som knapt nokk setter beinet utafor stue døra blir i tillegg dyre redde og mørkeredde hehe
Vi treng store flotte glanspolerte kajakker som vi er redde for at skal bli våte i tillegg. jodda jeg ser det støtt i tillegg kan man bare tusle rundt Oslo fjorden og ta så mange kajakker du vil vis man er tjuvradd det er resultate av massse billig skrap som selges å folk gidd itje å ta vare på saka sine pusj alt for mye penger hoss noen som ikke vet å respektere det man kjøper.
Å ikke liker vi å gå ut med en gang det blåser og sludder litt nei da pleier vi den forbaska rompa våres bak en dundrane stor Flat skjerm å ser dvd med kajakkpadling som trøst hehe
.
articwinter wrote:...enig med Ringperm, vuuuuhoooiii den va stygg den Valley ...og STOR!!! :( ..

...ellers så må eg si at det meste av overdimensjonerte frakte-skuter ikke e så mye tiltrekkende til dags og helge-turer.. :twisted:

..de fleste har visst kjøpt kajakk til Svalbard rundt og e å "skvalpe" på maks noen timers tur fra flyte-brygga si der sørpå *laughing4.*

...bitte-små kropper i ALT FOR STOR KAJAKK....hahaha...=gone with the wind :bootyshake:

...hørt om gode kajakker folks; "Water Field Kayaks Qaanaaq".. :twisted: :twisted:
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://www.kajakknett.no/ + http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Ringperm » 15 Oct 2010, 15:53

Nå er jo de fleste oss sørpå en halvmeter større enn snittet nordpå. Det var det iallefall en som fortalte meg, uten at jeg gidder å sjekke opp fakta på det :)

Hvis det er tilfelle, så kan ha noe med det å gjøre. Jeg er sikker på at det er en hel del "søringer" som ikke hadde kommet ned i den der Quanaagen om man så smurte seg inn med vaselin og brukte skohorn får å komme på plass.
Ringperm

Postby Miamaria » 15 Oct 2010, 16:12

Å himmel, er mannfolkene begynt å prate størrelser og halvmetre nå. :D

*occasion14* God helg. :)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Sven K » 15 Oct 2010, 18:30

snerr! Det er helt OK , arctic at du trives i "TANNPIRKERN" det gjorde ikke jeg , så meg lurer du ikke! :twisted: Ikke komme nedi? Jeg padla og rulla med lillesøsteren til Q512 , nemlig QSS det hadde vært noe for deg arctic..the submarine..AnnKristin fortalte at ganske store folk faktisk kommer nedi...
At Den¨Legendariske VALLEY AVOCETrm er et frakteskip medfører ikke riktighet. Denne fabelaktige ROUGHWEATHER :twisted: kajakken er skapt for lekede lett å kunne manuvrere i de vanskeligste forhold..Mountainous SEAS ..den brillierer på surf i krappe svære brytende bølger. Det er ikke utenkelig at jeg skifter ut Zehyren med en avocet RM, nå som den har fått ordentlige knestøtter ala TEMPEST165...som antagelig er værdens beste roughrough weather kajakk. Jeg er stygt redd for at MR PINNY kan bli vanskelig å kontrollere i 20msek og metrhøy chop, men jeg kan jo ta feil, i motsetning til visse andre :twisted:
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby smaavoll » 15 Oct 2010, 18:39

ahh, skal storkose meg i ror og frakteskuta min i helgen :D
Ha fin padlehelg!
smaavoll

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling