Den store stygge chat-tråden

Re: Den store stygge chat-tråden

Postby Sven K » 15 Oct 2010, 19:39

heldig gris....så kan du putte et reinsdyrskinn inni , ankre opp å ta deg en blund...
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Jølle » 16 Oct 2010, 08:39

Ringperm wrote:Det er ikke akkurat medlemskap i Rotary, Frimurerlosjen, Golfklubbmedlemskap eller nøkkelen til perleporten du kan friste med.

Uansett så er det totalt interessant for en som har en båt som gjør han overkvalifisert til medlemskap i slike hjemmelagde kopi-gutteklubber :twisted:

Jeg ler meg skakk :lol: :lol: :lol:

Kjempebra *thumleft*

Tenk om alle kunne more seg over andres rare påfunn på en slikmåte *thumleft*
Jølle

Postby What? » 16 Oct 2010, 08:50

Miamaria wrote:Å himmel, er mannfolkene begynt å prate størrelser og halvmetre nå. :D

:lol: :lol: :lol:
What's padleblogg
*Vann er en god ting. Hvis jeg måtte velge mellom alle ting, ville jeg ganske sikkert ha valgt vann.*
Valley Avocet
What?

Postby Sven K » 16 Oct 2010, 09:21

her arctic, har du en ordentlig kajakk!
http://www.traditionalkayaks.com/Kayakr ... S0165.html
Valley avocet rm er kanskje ikke verdens peneste kayak. MEN, ta den med ut i vind og bølger. Ikke det at jeg er noen verdensmester, men jeg har jo padla en del. Jeg fikk prøvd avoceten i skiftende kuling på hvaler. Ikke store bølger,til det var både sted og vindretning litt feil, men nok til at det blei morsomt. Kajakken har lite vindfang. Den er forholdsvis løs, slik at den var levende og lettmanuvrert i medsjø. Jeg kunne godt tenk meg en slik, som RØLPEKAjakk som man kan kræsje og herje med. Det er svært forskjelling fra Tempest 165, og jeg har intet spesiellt ønske om å smadre stakkars lille PINNY. Det er til sofistikert bruk. Når jeg driver mine MIKROKOSMISKE OCEANOGRAFISKE dybdemeditasjoner/studier på THE GREAT HARESTUA LAKE. Pintailen surfer på alt, og er en deilig kajakk å padle. Kaiakk prøvde den når vi var hos pål og ann kristin..Jeg satt og fulgte med.."enten går dette j..ig bra eller j...dårlig..tenkte jeg...underforstått, det er en viss fare for at jeg kan sette igang en ny runde med utstyrsbesettelse som er laaaangt over grensen til det absurde. Jeg kunne se at han likte den.Totalt forskjellig fra den skoeskelignede frakosten han normalt trakterer..Så får tiden vise om noen karmiske frø har grunnlag for å utvikle seg. En helt hvit pintail med svart tuilikk, eller kanskje en helt svart vacuminfused carbonpintail med HVIT tuilik, og hvit vest selvsagt, hvite hansker, hvit tørrdrak og lakksko..Jeg er ikke helt fornøyd med Zephyrens oppførsel i elva.
Halefinnen ødelegger en ellers utmerket kajakk. Frem med saktegående vinkelsliper, siliciumcarbid skiver 0,8mm og plastsveise utstyr. Hale finne må vekk. Eller bytte til en avocet RM.
Last edited by Sven K on 16 Oct 2010, 10:13, edited 1 time in total.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby articwinter » 16 Oct 2010, 09:49

*occasion14* ...hehe...skål for meg, reaksjoner som ventet.. *occasion14*

...der var dokk provosert ja...hehe.. *thumleft*

...som damene på forumet ymtet frampå om så e det ikke størrelser det kommer an på... men "fysikken" , diverse strøm-linje-former og hvordan man "padle-redskapene" brukes *thumleft*

Image

..Her er to "små og kjappe" Tahe Ilaga Greenland og Water Field Kayaks Qaanaaq 512..enjoy.. :twisted:
articwinter

Postby Sven K » 16 Oct 2010, 10:00

sorry....apropos sko. De ser f.. meg ut som sko! Til BIGFOOT! :evil:
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby articwinter » 16 Oct 2010, 10:08

*thumright* ...hehe, Sven...e ho ikke nydelig..."the white lady", gammel-kjæresten din.. *thumleft*
articwinter

Postby Sven K » 16 Oct 2010, 10:32

her ! endelig..les og lær..det finnes antagelig ikke em mer morsom kajakk å padle for (merk deg) en DYKTIG padler! :twisted: http://www.atlantickayaktours.com/pages ... tail.shtml
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby articwinter » 16 Oct 2010, 11:51

*thumright* ...enig med deg Sven...Anas`en er bare deilig....angre hver dag på at eg solgte min....lang tid å angre siden 1986...hehe... :evil:

...det var/ er / og blir en fantastisk båt den Valley Anas Acuta....i klasse med Qaanaaq 512...ingen tvil om det...tidløst design og en fantastisk sjøbåt.. *thumleft*
articwinter

Postby Ringperm » 16 Oct 2010, 12:59

Jølle wrote:
Jeg ler meg skakk :lol: :lol: :lol:

Kjempebra *thumleft*

Tenk om alle kunne more seg over andres rare påfunn på en slikmåte *thumleft*

Enig. Det er viktig å kunne more seg :)

articwinter wrote:
..Her er to "små og kjappe" Tahe Ilaga Greenland og Water Field Kayaks Qaanaaq 512..enjoy.. :twisted:

Totally enjoyed :)

Det er ikke til å legge skjul på at man skulle ønske man hadde fått plass i disse båtene. Det er noen vakre skapninger
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling