Nomekajakk

Re: Nomekajakk

Postby Kvase » 06 Nov 2009, 00:30

vigdis :-) wrote:Kjenner til disse linkene, men jakter på norsk forhandler av Rockpool:-)..
Takk for hjelpa uansett.

små muligheter der gitt
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Ringperm » 06 Nov 2009, 07:34

Hvis Nomekajakk har gått dunken, kan det hende at markedet for Rockpool i Norge er for lite?
Man kan ikke overleve på noen få ildsjeler, og med store forhandlere som dealer de større merkene Valley, Necky ovennevnte NDK og North Shore, for å nevne noe? Så er det ikke lenger plass til Rockpool?
Må jeg importere min Menai/GT/Isel selv, og risikere fraktskader og kajakk som er modifisert for venstrepadling?

Huff og huff
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby 29er » 06 Nov 2009, 07:49

Det er garantert helt umulig å leve av Rockpool alene - det selges ikke så veldig mange brit style havkajakker fra øverste hylle i Norge (kompositt), og det antallet må deles mellom Valley, North Shore, NDK, TideRace, Rockpool og amerikanske produsenter som Current Designs, Boreal Designs, og i tillegg rimeligere produsenter som Kajaksport, Tahe, Point 65, Skim, SeaBird Designs osv. God Tur og Kajakkentusiasten har jo plastbåtene til Valley i tillegg til kompositt, det er nok der markedet ligger. Havpadlern har det samme fra NorthShore, mens Bølgen og Meg har plastbåter fra Perception ved siden av TideRace kompositt.

Hvis Nomekajakk kun sitter igjen med Rockpool etter å ha mistet ZPA som leverandør av P&H og etter å ha kuttet ut NDK, så tipper jeg at antall solgte Rockpool blir for lavt til å kunne leve av det. Men dette er selvsagt bare gjetninger fra min side.

Hvis det er sånn at Nomekajakk har problemer, så synes jeg dette er veldig trist. Bert og Jorunn er veldig trivelige mennesker, og kajakkbutikker av typen lokal entusiastsjappe er det jeg liker best.

Den største distributøren av Rockpool i Skandinavia er vel uansett Escape i Göteborg, og mine begrensede erfaringer med det firmaet er i hvert fall veldig positive. Men finnes båtene hos en norsk importør, så stemmer jeg veldig for å bruke vedkommende - viktig at det finnes norske kajakkbutikker med entusiastutvalg ;)

Hvis Alaw/Alaw Bach eller Menai er de båtene man har lyst til å prøve fra Rockpool, så er vel TideRace Xcite og Xplore X bare varianter av samme tema? De har i hvert fall samme konstruktør - Aled Williams (som også har hatt en finger med i spillet på flere av NDK kajakkene) ;)

Harald
29er

Postby PilOgBoge » 06 Nov 2009, 07:54

;) Jeg synes venstrepadling høres ut som en spennende aktivitet, men mangler kunnskapene for å sette i gang selv :) . Betyr det å padle med venstrevridd åre? Hvordan kan en kajakk være tilpasset det?
P.S. Ahhh... Skegghendel?
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby Ringperm » 06 Nov 2009, 08:44

PilOgBoge wrote:;) Jeg synes venstrepadling høres ut som en spennende aktivitet, men mangler kunnskapene for å sette i gang selv :) . Betyr det å padle med venstrevridd åre? Hvordan kan en kajakk være tilpasset det?
P.S. Ahhh... Skegghendel?

Jeg er faktisk ikke sikker, men lurer på om det like mye er en mental tilstand. Kanskje padling på venstre siden av leia eller et større fokus på bruk av venstre øyeeple i kajakksammenheng?

Nå må ikke venstrepadling forveksles av den skeivhendte orientering, da det er noe helt annet.
Jeg kan f.eks gå god for at Syltetøy for skeivhendte inneholder like mye kalorier som "vanlig" syltetøy.
Ringperm

Postby Ringperm » 06 Nov 2009, 22:50

Etter denne tråden ble opprettet så tok jeg meg den frihet å sende en mail til Rockpool og forhøre meg om forhandlerstatusen. Og de kunne fortelle at de ikke hadde hatt noen kontakt med Nomekajakk på over ett år, og at alle forsøk på å få kontakt har vært ufruktbar.
Ringperm

Postby Liksompadleren » 06 Nov 2009, 22:57

Ringperm wrote:Etter denne tråden ble opprettet så tok jeg meg den frihet å sende en mail til Rockpool og forhøre meg om forhandlerstatusen. Og de kunne fortelle at de ikke hadde hatt noen kontakt med Nomekajakk på over ett år, og at alle forsøk på å få kontakt har vært ufruktbar.

Hmmm. Hørtes ikke noe greit ut det... :(

Vi trenger de entusiast forhandlerene det er, hvis ikke blir det kjedelig.
Liksompadleren

Postby ugla » 07 Nov 2009, 09:34

Er vel bare å slå seg til ro med at vi ikke får se Nomekajakk bilen på flere samlinger....
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby thostr » 07 Nov 2009, 14:32

Jeg har også vært i kontakt med Rockpool i Wales for å få hjelp, de sa også til meg at de har mistet all kontakt med Nomekajakk.
thostr

Postby EnTil » 07 Nov 2009, 19:59

I lihet med mange: Jeg satte - og setter - pris på Jorunn og Bert i Nomekajakk, enten de nå fremdeles driver eller ikke. Jorunn har jeg truffet, Bert har jeg bare snakket med i telefon. Men jeg håper å få treffe igjen Jorunn og å få treffe - og aller helst padle - sammen med Bert en gang, enten Jorunn og han da er forhandler eller ikke.

EnTil
Last edited by EnTil on 08 Nov 2009, 11:28, edited 1 time in total.
EnTil

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling