Lanterneføring

Re: Lanterneføring

Postby Mareng » 04 Oct 2018, 10:58

Padlet første tur i "stummende" mørke på hjeltefjorden i går, så nå kan jeg endelig si at jeg har prøvd lysene mine skikkelig. Kayalu lyser svært bra! Med denne godt bakpå hekken blir du sett uansett, selve lyskilden er relativt stor, og synes meget godt.

Har også med en Nitecore NU30 hodelykt med integrert oppladbart batteri. Denne er IPX7 og har tålt masse rulling, skal tåle slag/støt også. Den har rødt lys uten å trenge å gå gjennom hvitt lys først (bra for nattesynet), SOS funksjon, 400 lumen boost funksjon, "nærlys dioder" og "langlys diode" og dimmet lys har ikke frekvens. Veldig fin både før og etter padlingen, og fin å ha på hodet for å ha mulighet til å "grille" evt. båter som kommer for nært og av en eller annen grunn ikke ser deg. Batteriindikator, slik at du vet om du trenger å plugge den i laderen før neste tur. Kan kjøpes for under 350kr grensen på aliexpress (eller 450-500kr hvis du vil støtte norske arbeidsplasser).

En lett tilgjengelig kraftig fløyte på vesten gir også en god magefølelse i mørket.
Padler fra Askøy :)
Mareng

Previous

Return to Hav-/Turpadling