Oktoberturane

Oktoberturane

Postby havhest » 10 Oct 2009, 16:59

Ein liten tur utpå i dag i finveret. Bilete er frå Dalsfjorden utanfor Holmedal.

Image

Image
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Re: Oktoberturane

Postby andersjolstad » 11 Oct 2009, 15:58

Som fersk padler og i mitt første foruminnlegg er jeg litt stolt av å kunne presentere min første oktobertur _og_ min første overnattingstur (hvem hadde trodd jeg skulle padle _og_ overnatte i oktober ...!?). Les om turen på http://andersjolstad.wordpress.com ...

Så er jeg spent på om det kommer et bilde fra Skrata, rett på innsida av sydenden av Jomfruland under her nå:

Image

~anders
Valley Etain 17.7 British racing green dekk og sort skrog med hvit søm og kjølstripe
Valley Club PE
Havnomaden GP 225
Werner Cyprus BS 205
GP stormåre og Aleutisk turåre
andersjolstad

Postby Miamaria » 11 Oct 2009, 16:04

Her er bilder fra padleturen min i går. :) Overnattingstur ble det imidlertid ikke, det er nok "litt" for kaldt for meg nå. Men padleværmessig var det kjempefint, nesten like fint som sist helg - bortsett fra at det kom en byge etterhvert. Men det var egentlig det aller kuleste, noen steder skein sola på hvite fjell mot blå himmel, mens om man snudde hodet andre veien så var der kanskje en beksvart sky som truet. Kontraster er herlig!
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Kokk » 11 Oct 2009, 23:45

Dagens tur til Grasøyane, Sakset frå Herøy kajakk klubb forumet: :D
Kokk wrote:I dag var det strålande sol, og eg og Christer bestemte oss for å ta oss en liten rekogniserings tur til Grasøyane. Vi va egeltlig tenkt å fare fleire men det vart litt monge avbud av forskjellige grunna, og ej sei det bere: No kan dokke angre!

Eg hadde hatt en tur på onsdag til Runde, og såg da at Grasøyane måtte ver den perfekte leikeplassen med nordlig vindretning. I dag var været mykje finare, so forhåpningane til ein actionfylt leikedag var ikkje heilt på topp. Men vi la ut fra Runde havn og blei positivt overaska ved fyrste nes. Det var mykje dønninga i sjøen og leikeplassane kom som perler på snor!

Vi tok det imidlertid litt med ro pga vi med våre lave forventningar hadde gløymt av hjelmane. Men på noken holma rett utafor Runde havn fann vi ein fin surfeplass, og der fanget eg 3 flotte surfer på rad! kanon! Så kom vi til ei flud der bølgene braut frå tre retninga! heilt sjukt! Der vart vi mest sitande og beundre bølgene på litt avstand for dei var rett og slett for store til at vi følte oss komfortable med dei, men plutselig hadde vi drevet nesten heilt inni dei, og då fikk vi merke til noken heilt sjuke strauma som var der.

Halveis til Grasøyane kom vi over eit parti der bølgene braut og braut, det var på ein måte eit parti på 100-200m og vi padlet oss nermere for å sjå kor grundt der var, og kor evt. trygt/farlig. Og til vår store overaskelse var der kjempedjupt! Ein kanonplass for trygg leik i bølger! Det var også ein plass selen likte seg godt. Eg og Christer ar fort einige om at skolle man bli reinkanert eingong måtte det bli som sel. For tenk å kunne leike seg sann i bølger, godt og sunn diet he dei også med masse god fisk. Og ligge heile sommarane og sløva på svaberga, fint liv!

Vel framme å Grasøyane rasta vi ved fyren og slappa av i solveggen, kjempe fin plass, midt mellom Flø og Runde.

Så vendte vi tilbake etter litt leik og toll rett utafor Grasøyane og da var det bare og styre rett på sola, og prøve å fange mest mulig surf på vei heim igjen. Litt stopp blei det sjølvsagt også på vei inn igjen, på dei artigaste plassane. Men vi konne ikkje vere der ute heile dage heller, (sjøl om vi begge hadde lyst) so vi padla litt raskare heim enn vi gjor ut.

Alt i alt en kanon tur, og eg rena med at det blir lagt moonge fleire tura dit iløpet av vinteren.

Turen var på ca 12km kansje litt mer.

Men det forbauser meg stadig kor vanskelig det er å fange situasjonene slik dei egentilg er på kamera, var 10 gonga meir skøy og liv i sjøen enn det ser ut på bilda. Men her e uansett eit lite utdrag. Kos dykk!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Oktoberturer

Postby BerntS » 12 Oct 2009, 21:09

Hei alle sammen.
Liten paddletur idag

Image

Flott høstvær og gode paddlevenner

Image

Mot Bergen

Image

Turen gikk ut fra badeplassen på Salhus fint sted å sette ut 8-)
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Re: Oktoberturer

Postby Kurt-Inge » 12 Oct 2009, 23:31

Flott:) men det er foresten alerede ein Oktobertur tråd som alerede er laga ;)
Kurt-Inge

Postby Ringperm » 13 Oct 2009, 07:19

Kurt-Inge wrote:Flott:) men det er foresten alerede ein Oktobertur tråd som alerede er laga ;)

Jeg tok meg den frihet å slå sammen disse.:)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby smaavoll » 13 Oct 2009, 12:08

Bra initativ Ringperm!

Savnet deg på helgens klubbtur! Vi hadde bra med bølger dag 2 jf. innlegget ditt om rockhopping. Den beste surfen fikk jeg imidlertid av "Rygerdoktoren" som drog opp flotte surfebølger. Legger inn noen bilder fra turen.

Image

Image

Flere her:
http://picasaweb.google.no/smaavoll/UtsteinKloster02#

Hilsen Kjell
smaavoll

Postby Ringperm » 13 Oct 2009, 13:33

God morgen Kjell.

Morsomt at du tok turen innom, spre ordet i klubben og få mest mulig med inn hit :)

Flotte bilder, som alltid. Hadde glemt ut hele turen, men siden jeg hadde vakttjeneste så kunne jeg ikke vært med uansett.
Men kommer på arkivet den 30. Det tror jeg blir bra :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby BerntS » 13 Oct 2009, 16:59

Ringperm wrote:
Kurt-Inge wrote:Flott:) men det er foresten alerede ein Oktobertur tråd som alerede er laga ;)

Jeg tok meg den frihet å slå sammen disse.:)

Helt supert, var bare litt i paddleørske når det ble lagt ut :P :P
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Next

Return to Hav-/Turpadling