padling og handicap

padling og handicap

Postby tricolor » 08 Dec 2009, 13:35

jeg er en mann på 39 år som etter og blitt ufør begynnte med kajakkpadling.jeg har masse hjerteproblemer og har en makspuls på 60 slag i minuttet,en pacemaker som passer på at jeg ikke får mer enn 60 bpm.

menn på en utrolig måte er kajakkpadling noe jeg kan drive med og har mange timer bak meg i år,i en havkajakk.
det passer alle har jeg skjønnt,jeg padler sakte og tar den tiden jeg trenger.jeg har altid på meg våtdrakt og vest og passer på sikkerhet,slik som pumpe,tau mm.har også en tørrtopp som jeg bruker når det er kaldt.sikkerhet settes høyt.
men en ting er jo at det kan skje noe uansett hvor forberedt man er.

er det noen som er i samme situasjon,er ufør eller handicapet på noen måte som har lyst til å padle sammen så hadde det vært supert.jeg padler for sakte til å padle sammen med racere.

det må jo være noen fler der ute som har det på samme viset?
tricolor

Re: padling og handicap

Postby Giggi » 10 Dec 2009, 17:55

tricolor wrote:er det noen som er i samme situasjon,er ufør eller handicapet på noen måte som har lyst til å padle sammen så hadde det vært supert.jeg padler for sakte til å padle sammen med racere.

det må jo være noen fler der ute som har det på samme viset?

Det er vanskelig å svare på etterspørslen din om medpadler(e) siden bosted er ukjent. Beskrivelsen av dine hjerteproblemer kan oppleves som litt overveldende informasjon, og selv for egen del - virke litt skremmende.

Gyldenløve kajakk klubb padler hver onsdag 17.30 fra klubbhuset. Farten tilpasses de fremmøtte padlernes ferdigheter, og vind og strømforhold påvirker valg av padlerute. Muligheten for å padle K2 er også tilstede.

Et alternativ om du bor i nærheten. Velkommen!
Giggi

Postby ugla » 10 Dec 2009, 21:30

Herlig historie tricolor!

Kjør på....
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby Eld » 10 Dec 2009, 23:21

Det står respekt i at du velger å padle fremfor å sitte hjemme å syns synd på deg selv ;)

Men slik jeg ser det så trenger du ikke noen i samme eller lignende situasjon som deg selv. For det finnes mange padlere som ligger helt oppi land å padler etter konturene som havet har gravd ut over tid. Desse padlerene er også ofte av typen som skal titte på alt som dukker opp, å da tror jeg nok at ditt tempo er mer en tilstrekkelig :D

Så jeg sier som Ugla kjør på...
Liten mann, stor bølge...

Valley Anas Acuta
Skim Dex
NDK Romany
Thygesen grønlandsåre, Thygesen stormåre, Nissen grønlandsåre, Werner shuna, werner little dipper
Ca. 175cm/70kg
http://www.padle.wordpress.com
http://heroykajakk.com/
Eld

Postby Giggi » 11 Dec 2009, 00:04

Respekt (Eld) og fin historie (Ugla), - men hva så?

Stå på, - ;)

Jeg håper du får svar fra noen i ditt nærområdet som du kan oppleve padlefellesskap med. :3some:

Det er toppers :!:

Lykke til med helsa, padling og et godt nytt år.
Giggi

Postby tricolor » 11 Dec 2009, 09:20

tusen takk for alle innspill! jeg bor forøvrig i drammen og gyldenløve høres jo bra ut,er det mange aktive der?
jeg hadde en fin tur på drammenselva i begynnelsen av mai i år,padlet fra hokksund til drammen sentrum.

kjenner det kribler i padlemusklene allerede.....

noen som vil ta kontakt for en padletur til våren og sommeren så gjør gjerne det!
mail: joni_r@live.no

ser noen en hvit havkajakk (i glassfiber) komme fossende forbi,kan det være meg:)))
jeg har forøvrig navngitt kajakken for "pacemaker"...

ha en god jul og godt nytt år alle padlevenner!
tricolor

Postby Giggi » 11 Dec 2009, 11:00

tricolor, det bare å komme på onsdager. Vi møtes kl 17.00 for omkledning og behjelpelighet med bæring av kajakkene. Avreise 17.30 for klubbpadling.

Vintergruppa er på 12-15 padlere og vi ringer til en av de andre for å gi beskjed om vi kommer eller avstår padling denne onsdagen. De andres telefonnummer får du ettersom du blir kjent med dem. Mitt er 90 888 381 og mailadresse er grokarlsson@online.no

Da treffes vi, - om du tar deg en tur påonsdag.

Mph Gro
Giggi

Postby kajakkmann » 11 Dec 2009, 15:18

Dette må vel være maksimalt utbytte av et slikt forum, noen kobles og padler i vei, forhåpentligvis, lykke til. Kanskje en ide for flere kajakk - klubber å bruke denne kanalen. Ikke alltid de sprekeste nettsidene å finne info om padling lokalt
fortsatt ingen gullkorn.....
kajakkmann

Postby ugla » 12 Dec 2009, 00:45

Enig med du kajakkmann..

Og min erfaring fra det gamle NPF forumet er at kontakter og vennskap kan knyttes....
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby HappyYakker » 12 Dec 2009, 18:27

Hei, tricolor.

Jeg antar at vi kommer til å treffes nå til sommeren. Vi bor på Modum i juli og august, og har padlet med Giggi og Gyldenløve og andre folk i området.

Vi har truffet alle padlevennene i Norge gjennom det gamle forumet, enten direkte, eller indirekte (venner av padlevenner). Norge er en padle eldorado, spør du meg!

Det er av spesielle interesse at du har en pacemaker. Mannen min er en tidligere maraton løper, og syklet Styrkeprøven en gang på 25 timer. Men nå har han utviklet puls problemer (atrial fib), og kanskje må få en pacemaker i fremtiden.

Mvh Jean
Jeg skriver norsk med amerikansk aksent.

Dukbåtene Queen Bee og Snøhetta; Stitch n' glue Bettsiebåt
Glasfiber lektene Current Designs Caribou og NDK Greenlander
TaHe Greenland
Padler mest med grønlandsåra
HappyYakker

Location: Modum, om sommeren. Florida Keys, om vinteren. New York ellers.

Next

Return to Hav-/Turpadling