Hva har jeg lært i dag

Re: Hva har jeg lært i dag

Postby Miamaria » 31 May 2010, 09:03

Kan du ikke lage en egen tråd på den der? Synes det var interessant, du får kanskje flere innspill om du har dekkende overskrift. (I tillegg til at det fort kan bli såpass debatt at denne tråden sklir litt i meste laget ut?)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Jølle » 31 May 2010, 09:30

Miamaria wrote:Kan du ikke lage en egen tråd på den der? Synes det var interessant, du får kanskje flere innspill om du har dekkende overskrift. (I tillegg til at det fort kan bli såpass debatt at denne tråden sklir litt i meste laget ut?)

Flyttet til: Uhellet er ute. Hva hadde du gjort? *thumleft*
Jølle

Postby Sven K » 31 May 2010, 11:17

det var trist VITO, håper du blir fort frisk..litt ROOO.kanskje. jeg må tvinge meg selv til ikke å padle hele tiden. ryggen må få tatt seg inn.
det hørtes meget heftig ut med 4 meters brytende bølger :o ....det er ikke så lett å vurdere bølgehøyde når man sitter i kajakken. De største jeg har vært utefor var 2,5-3 m en gang. det var skummelt. jeg hadde IKKE full kontroll,hehe :lol:
jeg har lært i dag et grunnen til at rullene mine funker dårlig om dagen er fordi jeg ikke trener en full rulle fra en setup posisjon. jeg lar meg bare velte og jobber meg til en god posisjon. Litt relevant dette fordi en grunn til at jeg trener" HALFROLL" er for å slippe de lange støtte taka som lett fucker opp skulder..
jeg må begynne å trene tradisjonelle ruller i sin fulle form. det er alltid et eller annent teknisk man gjør feil. et lite element...periodevis ruller jeg ganske bra
og får til mange forskjellige ruller. menmen ,slik var det med fluekastinga også..mange kneiker og tusennvis av timer hvor små detaljer måtte forandres og forandringen må skje i ryggraden..slikt tar tid. med kastinga brukte jeg speil og stokker og slikt for ¨å oppdage vridninger..
ellers fikk jeg til et par nydelig smoothe sweep ruller med 240 GL, jeg gleder meg til jeg lærer å rulle med denne ..har kun brukt storm og euro tidligere..
PIntail og 240 greenland;29er,,HÆ :twisted: heheh
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby ViTo » 31 May 2010, 11:48

sven kalmar wrote:det var trist VITO, håper du blir fort frisk..litt ROOO.kanskje. jeg må tvinge meg selv til ikke å padle hele tiden. ryggen må få tatt seg inn.
det hørtes meget heftig ut med 4 meters brytende bølger :o ....det er ikke så lett å vurdere bølgehøyde når man sitter i kajakken. De største jeg har vært utefor var 2,5-3 m en gang. det var skummelt. jeg hadde IKKE full kontroll,hehe :lol:

Ingen fare med meg.. :D Jeg padlet igjen 1 uke etter skaden. Har også hatt skulderbladet ute av stilling, etter et basketak med en Larvikspiller. Det var i en polokamp her i Bergen. En slik skade er mange ganger verre enn en skulder ut av ledd.
Har sluttet å gå til lege, nå kan jeg kalle terapeuten min, min personlige assistent.. :D

Selv etter skulderbladet ut av stilling, var jeg igang med full trening 3 dager etter skaden. Alt er like sterkt som før, og jeg har ingen svakheter etter skadene.

Alle kjefter på meg (spesielt leger)når jeg padler og takler akkurat like hart som før, og jeg som beroliger dem med at jeg har en personlig assistent tilgjengelig.
Ingen vil høre på det.. :lol: de bare tenker at neste gang blir skaden verre, men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det..
Når kunnskapen mangler, er vi reservert. He he, nå hørest det ut som at kunnskapen mangler hos meg. Åneeei, tenker akkurat like mye på skader som alle andre.. :)
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby ViTo » 16 Jun 2010, 17:46

At jeg blir syk av å se på kosepadling.. 8-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A3GcG1G5yUc&feature=player_embedded[/youtube]
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby knutz » 16 Jun 2010, 18:15

At noen stadig er verdensmestere. Mens andre fa.... ikke blir klubbmestere en gang 8-)
knutz

Postby Sven K » 16 Jun 2010, 19:37

den ser kul ut chatham16 ...
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Kvase » 20 Jun 2010, 00:29

Har lært at Krotias kyst har masse å gi til de som får mulighete men at fra ca 15 juni kan det bli alt for varmt å sitte i en kajakk der.
hørte om 48 + grader i juli.
Delig å ha kommet hjem kl 01 10 på natta i morgen hente hero og dra på padletur med elvekajakk i stille skogsvann
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Ringperm » 20 Jun 2010, 07:43

Kvase wrote:Har lært at Krotias kyst har masse å gi til de som får mulighete men at fra ca 15 juni kan det bli alt for varmt å sitte i en kajakk der.
hørte om 48 + grader i juli.

Hva?
Det er nok feil. Ligger ca rundt 36 grader i juli og perfekt for kajakk :)
Sukk nå lengter jeg tilbake
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Jølle » 29 Jun 2010, 07:05

At en carabinkrok i hempa foran på spruttrekket for å lettere finne den ikke er så kuult når den klikker seg inn på deksriggen he he..

Kort kveldstur til lite vann for å bare ta noen ruller. Midt inni skauen allene :oops:

Fant ut at når jeg klarer å løsne carabinkroken for så å dra av trekket er den helt unødvendig å ha der :lol:

Ikke bruk carabinkrok i hempa til spruttrekket!!
Jølle

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling