Hva har jeg lært i dag

Re: Hva har jeg lært i dag

Postby ugla » 04 Jul 2010, 00:13

Fra knutz som star i nord-enden med sjampo flaska. :)
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby Ishavspadlern » 04 Jul 2010, 01:14

Ute å padler
Last edited by Ishavspadlern on 05 Jul 2010, 22:35, edited 1 time in total.
Ishavspadlern

Postby Sven K » 04 Jul 2010, 09:59

He he. Knutdz, ja..en type med bibelske proposjoner. ethvert paradis med respekt for seg selv bør ha en liten slange, som kan bite deg litt i beinet.. *icon_salut*
en kompis putta no sånne skumgreier i spikersuppa engang for mange år siden..no hard feelings ugla.håper det kan gå begge veier...
"love is real,not fade away" har jeg lært...når jeg sitter å contemplerer over johannes evangelium ved "Hvannet.." Jeg har dessuten lært at man blir temmelig hekta på endorfiner...jeg har padla hver dag,(minus tre) siden isen gikk.stort sett i motvind..jeg har blitt treningNARKOMAN!! :o *protest* Snart får vel kona nok, og da må jeg begynne å gå på KayakersAnonyomus møter, KA.
stønn.... :cry:
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Malle » 04 Jul 2010, 20:44

Vel, jeg lærte det vel egentlig i går, men kombinasjonen av brevann, knekkspant og "rotete" bølger er i overkant spennende! Jeg var en tur med min Point 65 Crunch Rocket og det begynte å blåse. Jeg hadde lang vei hjem og ble litt småstresset med tanke på at dette vannet blir kaldere etterhvert som luften blir varmere og de omkringliggende breene smelter. Etterhvert aksepterte jeg at jeg antagelig kom til å bli "våt i luggen" og klarte dermed å slappe mer av. Selv om jeg flere ganger hadde opplevelsen av å bli "kastet rundt" skjedde det ikke. Jeg antar at dette kan betegnes som en aha-opplevelse i forhold til begrepet sluttstivhet. Båten føles pokker så nervøs og den legger seg langt over på siden i sidesjø, men der stopper det. Artig :P !
Tahe Bay Spirit, Point 65 Crunch Rocket og Hasle Expedition.
Malle

Postby Sven K » 04 Jul 2010, 21:02

hm fortell mer malle. kanskje en ny tråd?
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby TeleTo » 05 Jul 2010, 16:13

Jeg har lært at det ikke alltid stemmer med hva som står i beskrivelsene av kajakkers evne til last (padlers kilo).

De siste mnd har jeg ikke vært så tøff som jeg var i fjor, i padlingen.
Hvem kunne trodd jeg padlet en for liten båt eller feil båt??? Ikke jeg iallefall :lol:
(Jeg veier mindre enn oppgitt maksvekt for LV'n men den har altså faktisk vært kulten for meg).

Etter å ha testet en Valley Aquanaut Standard (kompositt) i helga har jeg oppdaget at jeg faktisk ikke er blitt feig, har bare vært veldig ustødig i min Valley Aquanaut LV (kompositt, farge: gul og hvit) :roll:

Så nå skal jeg ha annen båt (les: Valley Aquanaut Standard) - det er sikkert :lol:

(Noen som har en Valley Aquanaut Standard (kompositt) som de har lyst å bytte i en LV? LV'n ble kjøpt i januar i år og er ikke veldig mye brukt.
Bør helst være mulig å kjøre for levering og henting, derfor helst i området Oslo-Drammen-Skien-Kristiansand og andre veien mot Bergen. :D )

Bente
TeleTo

Postby Sven K » 05 Jul 2010, 16:42

det er svært viktig å føle seg i ett med kajakken, det er sikkert. gul og kvit..klassike farger..det burde være enkelt å få til et slikt "skifte"
de er jo det hotteste, valley. jeg skal ha meg en pintail...
jeg har vel lært at jeg har lett for å overreagere litt..bad temper...seint på natta full av endorfiner..
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Richard » 09 Jul 2010, 13:41

Jeg lærte i går kveld at du skal ALLTID ha med alt av sikkerhetsutstyr. Jeg var ute i bølger og vind med gode venner med mye erfaring og da mente jeg at kuhalen kunne ligge hjemme. Men når jeg måtte taue en kajakk med padler og sittebrønnen full av vann ut av bølgene med vanlig 10-meters taueline savnet jeg den effektive kuhalen. Hadde det vært større bølger eller nærmere land ville de minuttene som det kostet meg ha blitt dyrbare.

Lærte også at du kan øve så mye du vil når det er havblikk men det erstatter ikke virkelighetserfaring.
Richard

Postby havhest » 09 Jul 2010, 15:41

Gjorde ein liknande erfaring som deg i veka, Richard. Meir om dette på bloggen min: (Bulandet- kontrastanes rike!)

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/2010/07/bulandet-kontrastanes-rike.html

.
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby Sven K » 09 Jul 2010, 18:10

hm interesante og viktige erfaringer..gleder meg til blogg. fortell mer. dette er viktige greier. jeg har lest boka til john lull, "seakayaking safety...."mye av boka er exempler på situasjoner som skjærer seg...hvorfor og evt løsning..
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling