Hei jeg lever med kroniske smerter og må innta noe som heter Lyrika for å dagene til å gå greit.Smertenes årsak er 3 prolapser så alternativet er en lang glidelås fra nakken og ned til halebeinet etter exspert utalelser fra ryggavdelingen på Ullevåll.
Joda kajakkpadling fungere veldig bra men for og bygge opp min rygg så trenger jeg ca 1 time padling i us ca 2 til 3 ganger i uka en stund før jeg utvider padletiden til lengre turer men det fins dager som er bedre en andre slik at man skal strekke seg litt lenger.
Men opptimalt er 3 turer i uka av ca 1 time med det så blir også en del av smerten borte og dagene går lettere i forhold til de kroniske smertene.
slike rykk og napp økter gir ikke den gode treningen for muskelasjonene som får korsrygen i balanse eller resten av muskelasjonen som støtter ryggen gjenom dagene.
vil tro at slike padlemaskiner også kan gji samme muskeloppbygende efekt da rørelsene i padlingen er så si den samme.
Jeg håper du finner din vei for å takle det på hilsen en som har kost seg med dette i ca 15 år nå
her er en flott nettside som LeneG tipsa om tidligere
http://www.kiropraktikk.no/?PageID=88Må vell tillføre at jeg er en gubbe på 50