Kaldt

Kaldt

Postby Bertram » 10 Jan 2010, 16:51

Må med skam melde at jeg ikke har vært på vannet siden i høst, Hadde planer om noen turer i julen og en i dag, men det har vært så kaldt at det ikke har fristet og i dag så jeg at hele området rundt Sætre har frosset igjen. Må nok ta en tur utover mot Tofte, men ikke før temperaturen blir over -10 grader.
Til dere andre som ennå padler, stor respekt. Men, en skitur i julen har jeg, ;)
Bertram

Re: Kaldt

Postby olehavpadle » 10 Jan 2010, 17:16

Har det på samme måte, her i Bamble er tempen ved kysten - 15 grader og en del vind i tillegg. Er det mulig å padle i disse forhold? er mest redd for ekstremiteterne. Det går sikkert fint å kle seg med store votter osv. men etter en velt og med 1/2 eller 1 times padling til bilen, ser jeg for meg en farlig situasjon.
Er det noen som padler i slike forhold?
Nordkapp PE
P&H Bahiya
angmassaliq rullekajakk
olehavpadle

Postby Broder » 10 Jan 2010, 17:37

Kutta padling til jobben i midten av desember.
Veldig mørkt om morgenen og med litt bølger ble det hele ikke alltid like forutsigbart. Stoppet men leken var god.
Kulda som kommer snikende gjør jo situasjonen ikke bedre for går det galt her hos meg er jeg definitivt alene. Vi var nede i - 16 på det værste, men nå snur det heldigvis. Det er spennende å strekke strikken litt - men når alternativene ved evt en velt blir svært negative så velger jeg å stå over og heller glede meg over dagene som snart kommer. I mellomtiden frøs fjorden igjen... sukk.

Om ikke lenge er vi igang igjen. ;)
Seabirds Design Scott MV+ SD B4/Werner Shuna
Seabirds Design Expedition + Werner Shuna/SD A4 wing
Current Design Scirocco - for gjester
Broder

Postby thostr » 10 Jan 2010, 19:15

.
Last edited by thostr on 20 Oct 2010, 16:32, edited 1 time in total.
thostr

Postby Joker » 10 Jan 2010, 20:00

Var ute et par turer i desember når gradestokken var nede på 8-9 minus, og det gikk sånn noenlunde greit. Litt kald på beina. Skal jeg begynne med vinterpadling må jeg iallefall gjøre noe med fottøyet.

Det er særlig en ting som gjør at jeg ikke er så ivrig nå i mørketida, og det er mangelen på dagslys. Etter noen turer i mørket har det på mange måter mistet sitt eksotiske preg og da blir padlinga lett erstattet med en tur i skiløypa.
Joker

Postby Hallvard » 10 Jan 2010, 20:37

Mine tips for vellykket kuldepadling er tykke muffer uten noe under på hendene, lowe alpine lue med brem og liggeunderlag i bunn av kajakken. Det er også en fordel med lite vind :D
Meg: NPF Veileder hav, BCU 4 stjerner
Utstyret: Valley avocet, NDK Grenlander pro 3-delt, Kirton Inuk, Rockpool Taran, Think Evo 2, Think Ion, CS Vault, Lendal, Celtic, AT2, Superior GP, div. grønlandsårer, Jantex Gamma
Aktivitetene: http://www.tornarsuk.blogspot.com
Hallvard

Postby Richard » 10 Jan 2010, 22:47

Temperaturene har ikke satt stopper for Drøbak kajakklubb, se fra nyttårsaften http://picasaweb.google.com/drobakpadle ... VKKMY9c4A#

Takket være litt vind på første nyttårsdag kunne vi padle piggfritt forrige helg. :lol:

Og forrige søndag fristet det til frivillig isbad for Marianne i klubben vår, se http://picasaweb.google.com/drobakpadle ... 010?pli=1# (beklager dårlig kvalitet, men jeg er i reklamasjonskrangel med Olympus).

Men på grunn av fint vær og sprengkulde har frostrøyken skapt problem og vi måtte ty til skiene i dag.

Hvis du drømmer om varmere padlevann kan jeg invitere til vårens padletur rundt Kalymnos i Hellas 6.-16. mai! Bilder fra vår siste tur dit er på http://picasaweb.google.com/drobakpadle ... las?pli=1# Send PM til meg for mer info/påmelding. :D
Richard

Postby Kokk » 10 Jan 2010, 22:58

Kaldt? sjekk ut bloggen til Erik B. Jørgensen, en hardfør danske :D http://komud.dk/
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby HappyYakker » 11 Jan 2010, 04:15

The best solution: noe i likhet med hva Richard anbefaller

Image
Jeg skriver norsk med amerikansk aksent.

Dukbåtene Queen Bee og Snøhetta; Stitch n' glue Bettsiebåt
Glasfiber lektene Current Designs Caribou og NDK Greenlander
TaHe Greenland
Padler mest med grønlandsåra
HappyYakker

Location: Modum, om sommeren. Florida Keys, om vinteren. New York ellers.

Postby ViTo » 11 Jan 2010, 19:55

"Mobb, mobb"... :o 8-)
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Next

Return to Hav-/Turpadling