Brottpadling/Rockhopping

Re: Brottpadling/Rockhopping

Postby knutz » 02 Feb 2010, 22:25

29er wrote:Hehe, man kan jo spekulere i om de muligens har inhalert noe annet enn vanlig tobakk før de padler... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=QURorJDFeBA

Harald

Du skal i hvertfall ha god råd( eller være godt sponsa :lol: )
knutz

Postby ViTo » 09 Feb 2010, 00:04

29er wrote:Det amerikanske padlemiljøet Tsunami Rangers var - så vidt jeg kan huske - noen av de første som dukket opp i padlebladene med brottpadling. Kanskje en ide å spore opp noen av dem og se om du kan få noen innspill om amerikansk brottpadling også? http://www.youtube.com/watch?v=2fftJUKvcBA

Harald

De er akkurat opphavet til navnet Sjøløvene... *thumright*
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby Kokk » 14 Feb 2010, 23:20

Jess! Våre surfevenna på Flø he endelig meldt om god surf igjen :D :D :D

Spørs om det må bli ein tur snarast *thumright*

Dette bildet er frå i dag
Image
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby Mille » 15 Feb 2010, 00:36

Kokk wrote:Jess! Våre surfevenna på Flø he endelig meldt om god surf igjen :D :D :D

Spørs om det må bli ein tur snarast *thumright*

Du må sende mej en mail viss det blir tur, slik at ej kan bli med!
(....men e på skredkurs fram til og med torsdag.)
Tahe Marin Greenland LC
Valley Nordkapp PE
Valley Avocet
Nissen grønlandsåre
Werner Shuna Bendt Shaft

http://www.lillesorte.net
Mille

Postby BerntS » 15 Feb 2010, 08:58

Image

mmmmmmmmm får et sug i magen av å se på det bildet *thumleft*
Lurer på om eg burde få meg en lege som kan sende meg til en sånn behandlingsbølge.
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby PilOgBoge » 15 Feb 2010, 13:08

Det der er det absolutt råaste norske bylgjebiletet nokonsinne. Om ikkje, kan nokon linke inn eit anna? (og ps. har ikkje gløymt det av "tjokkelesten" på Runde med kajakk inni.)
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby Kokk » 15 Feb 2010, 13:29

Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Kokk

Postby PilOgBoge » 15 Feb 2010, 18:29

Det eg meinte å seie var at denne bylgja kan måle seg med det beste i utlandet. Men, naturligvis, ho er milevis frå å være like bra.

Men eg håper nokon vert provoserte når eg disser norske brenningar generelt, og svarer med å linke til bilete av endå større dønning.
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby Kokk » 20 Feb 2010, 15:32

Etter å sett Gordon Brown sin Sea kayaking film begynte eg litt å lure på hva er det egentlig Gordon legger i ordet Rockhopping? For det hadde ivertfall lite med det eg kaller brottpadling isåfall.

Gordon forklarte rockhopping på filmen sin: Når han holdt seg helt inntil land og følgte konturene til steinene og svaberga med diverse styretak. Det hele gikk for seg i helt rolige farvann uten et eneste brott. Dette er noe som blir brukt på NPF kurs som blir kalt det "følg lederen". Da padler en av kursdeltakerene fremst og følger konturene til land for å få brukt sveipe tak og andre styretak i en sammenheng mens resten følger etter. Blir så tatt igjen på teknikkurs med litt flere styretak, og gjerne en smule vind og sjø. Men eg forbindet ikkje dette med rockhopping.

Rockhopping da tenkte eg mer på å bli tatt av dønninger opp på små svaberg å skli ned igjenn, surfer over små skjær, sidesurf i små sund eller rett og slett leike sej i sug, dønninger og moderate brytende bølger.

Gordon hadde på filmen en liten tur til et svaberg der der var litt sug og dønninger i sjøen. Men det var et svært lite klipp.

Kva er egentlig definasjonen på rockhopping?

Er "følg lederen" rockhopping?

Og i mine øyner er iallefall "brottpadling" en mykje bedre definasjon på det eg forbinder med rockhopping.
alså å leike seg i brott, små eller store. :)

Å en annen ting eg reagerte på. Gordon virket som han var temmelig sikker på han ikkje kom til å gå rundt! for hvem i alle dager padler rundt i slagstøvler om det skulle ver fare for å gå rundt! Finn det iallefall svært betenkelig at han bruker dette på en instruksjonsvideo. Det er iallefall ikkje heilt risikofritt å kantre med to lodd festet til føttene.

Kokk

Postby Mille » 24 Feb 2010, 12:29

Kokk wrote:Etter å sett Gordon Brown sin Sea kayaking film begynte eg litt å lure på hva er det egentlig Gordon legger i ordet Rockhopping? For det hadde ivertfall lite med det eg kaller brottpadling isåfall.

Gordon forklarte rockhopping på filmen sin: Når han holdt seg helt inntil land og følgte konturene til steinene og svaberga med diverse styretak. Det hele gikk for seg i helt rolige farvann uten et eneste brott. Dette er noe som blir brukt på NPF kurs som blir kalt det "følg lederen". Da padler en av kursdeltakerene fremst og følger konturene til land for å få brukt sveipe tak og andre styretak i en sammenheng mens resten følger etter. Blir så tatt igjen på teknikkurs med litt flere styretak, og gjerne en smule vind og sjø. Men eg forbindet ikkje dette med rockhopping.

Rockhopping da tenkte eg mer på å bli tatt av dønninger opp på små svaberg å skli ned igjenn, surfer over små skjær, sidesurf i små sund eller rett og slett leike sej i sug, dønninger og moderate brytende bølger.

Gordon hadde på filmen en liten tur til et svaberg der der var litt sug og dønninger i sjøen. Men det var et svært lite klipp.

Kva er egentlig definasjonen på rockhopping?

Er "følg lederen" rockhopping?

Og i mine øyner er iallefall "brottpadling" en mykje bedre definasjon på det eg forbinder med rockhopping.
alså å leike seg i brott, små eller store. :)

Eg er også interessert i å finne ein definisjon på rockhopping/ brottpadling, eller burde eg seie rockhopping og brottpadling? Er rockhopping og brottpadling det same? Fins det definisjoner, eller skal vi våge oss på å lage ein definisjon?
Tahe Marin Greenland LC
Valley Nordkapp PE
Valley Avocet
Nissen grønlandsåre
Werner Shuna Bendt Shaft

http://www.lillesorte.net
Mille

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling